Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد با بیان اینکه «هدف از هوشمندسازی و پیشگیری از تخلفات سازمانی با رویکرد اجتماعی، نظارت هرچه بیشتر و دقیق‌تر بر ساخت و سازهاست»، گفت: در این راه از پهباد برای پایش تخلفات ساختمانی استفاده خواهیم کرد.

مسعود ایاز در خصوص هوشمندسازی نظارت و پیشگیری از تخلفات سازمانی، بیان کرد: برای سال جاری دو رویکرد مهم یعنی هوشمندسازی و پیشگیری از تخلفات ساختمانی با رویکرد اجتماعی را در اولویت‌های اصلی خود قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: هدف و رویکرد اصلی ما از هوشمندسازی، نظارت هر چه بیشتر و دقیق‌تر بر ساخت و سازها است. در این راه از پهباد برای پایش تخلفات ساختمانی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد افزود: همچنین نصب دوربین‌های هوشمند بر روی ماشین‌های گشت نظارت و ابلاغ آراء کمیسیون ماده صد به وسیله پست از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

ایاز در خصوص هدف از اجرایی‌کردن طرح پیشگیری از تخلفات ساختمانی با رویکرد اجتماعی، اظهار کرد: هدف از این طرح استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی، تشکل‌های اجتماعی و حوزه‌های دینی برای آسیب‌شناسی و پیشگیری از تخلفات ساختمانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی خاطرنشان کرد: قرار است با اطلاع رسانی دقیق، آگاهانه و شفاف، به ایجاد نظم و انضباط در ساخت و سازهای شهری کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تخلفات ساختمانی پیشگیری از تخلفات بر ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فناوری‌های نوین در اصفهان برای تبدیل شیرابه‌ها به مواد و انرژی

شهردار اصفهان گفت: ویژگی کار در کلان‌شهر اصفهان نسبت به سایر شهرها استفاده از فناوری‌های نوین است، به‌طوری که با حداقل فضای ممکن و آخرین تکنولوژی‌ها فرایند تبدیل پسماند ساختمانی و تصفیه شیرابه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در سی‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مسائل مدیریت در هر کلان‌شهر، حتی شهرهای کوچک‌، مدیریت پسماند است؛ پسماند می‌تواند تهدیدی برای شهر، محیط زیست و سلامت مردم محسوب شود، از طرفی اگر به چرخه طبیعت بازگردد، تبدیل به یک فرصت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت پسماند تلاش بر این است که پسماند تر و خشک در چرخه بازیافت تبدیل به مواد و انرژی شود که هر کدام به اقتضای نوع پسماند تکنولوژی مربوط به خود را می‌طلبد، افزود: در مدیریت پسماند شهر اصفهان سعی شده است انواع پسماند تفکیک و هر کدام با استفاده از آخرین فناوری‌ها به ماده یا انرژی تبدیل شود.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه‎‌هایی که عملیات احداث آن‌ها آغاز شده است، گفت: امروز شاهد کلنگ‌زنی احداث شهرک پسماند خشک بودیم تا بتوانیم این پسماند را به‌صورت متمرکز در یک شهر تفکیک کنیم، این یک گام ابتدایی برای بازیافت پسماند است، احداث کارخانه تبدیل ضایعات ساختمانی به مصالح ساختمانی اتفاق ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه یکی از پسماندهایی که به‌صورت انبوه کلان‌شهرها را درگیر کرده، پسماندهای ساختمانی است، ادامه داد: پسماندهای ساختمانی که اطراف شهرها رها می‌شود، انواع مشکلات زیست‌محیطی را ایجاد می‌کند که یکی از آن‌ها انواع ذرات معلقی است که هنگام وزیدن باد در هوا منتشر و موجب آزار و اذیت شهروندان می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به بهره‌برداری از واحد تصفیه شیرابه تصریح کرد: پسماندهای تر شیرابه‌ای دارد که اگر جذب زمین شود، خاک را از بین می‌برد و در صورت تبخیر، هوا را آلوده می‌کند؛ اصفهان با استفاده از یک فناوری نوین این شیرابه‌ها را به مواد و انرژی تبدیل می‌کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این موارد قبلاً در برخی کلان‌شهرها اجرا شده، اما ویژگی کار ما در اصفهان استفاده از فناوری‌های نوین است، با حداقل فضای ممکن و آخرین تکنولوژی‌ها فرایند تبدیل پسماند ساختمانی و تصفیه شیرابه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه هزینه صرف شده برای پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند ۲۷۰ میلیارد تومان است، گفت: با توجه به اینکه در سالی قرار داریم که رهبر معظم انقلاب بر استفاده از بخش خصوصی برای تولید تاکید دارند، دو پروژه تبدیل ضایعات ساختمانی و تبدیل شیرابه به کمک سرمایه‌گذار خصوصی انجام می‌شود.

کد خبر 751746

دیگر خبرها

  • استفاده از فناوری‌های نوین در اصفهان برای تبدیل شیرابه‌ها به مواد و انرژی
  • «کاهش تخلفات و کنترل جدی ساخت و سازها» اولویت مدیریت شهری است
  • برای کاهش تخلفات شهری باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد
  • باشگاه های ورزشی زنجان زیر ذره بین نظارت
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی