Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس آمریکایی مدعی شد که به زودی شاهد رسیدن بدهی عمومی در جهان به رقم صد هزار میلیارد دلار خواهیم بود.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، مکس کایزر، کارشناس آمریکایی شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه، می‌گوید برای نخستین بار در تاریخ رقم ترازنامه بانک مرکزی فدرال آمریکا، به ۷ هزار میلیارد دلار رسیده و از طرف دیگر بانک مرکزی انگلیس نیز از منفی کردن نرخ بهره به عنوان گزینه نهایی در مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا، سخن به میان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کایزر می‌گوید: رقم ۷ تریلیون دلار در ترازنامه بانک مرکزی آمریکا، یک سیاهچاله بدهی است.

بیشتر بخوانید:

سود ۴۳۴ میلیارد دلاری حمایت‌های کرونایی برای ۶۰۰ ثروتمند آمریکایی هشدار بانک مرکزی آمریکا نسبت به آسیب پذیری شدید بازارهای مالی

اوراق قرضه دولتی آمریکا دیگر ارزش فروش ندارند.

این کارشناس می‌گوید: اگر مقامات بانک مرکزی آمریکا بخواهند اوراق قرضه خود را در بازار بفروشد چیزی دستشان را نخواهد گرفت به همین خاطر شاهد شکل گیری یک سیاهچاله در ترازنامه بانک مرکزی آمریکا هستیم.

کایزر معتقد است طی سال‌های آینده حجم بدهی بانک‌های مرکزی در جهان از صد هزار میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

وی که سابقه معامله در بورس وال استریت را دارد، می‌گوید: بانک مرکزی آمریکا پول کاغذی دلار را به وجود آورده و بزرگترین دروغی که مقامات این بانک می‌گویند این است که آنها در حال مقابله با از دست رفتن ارزش دلار از طریق تزریق پول از محل فروش بدهی هستند.

کایزر می‌گوید: این کار فقط به بزرگتر شدن سیاهچاله بدهی اقتصاد آمریکا منجر خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس بانک مرکزی آمریکا آمریکا بانک مرکزی آمریکا هزار میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • هزینه‌ ساخت برج ایفل را مردم کدام کشور پرداختند؟
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟