Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از معدوم سازی 65 هزار و 657 قطعه لاشه های میته و حرام طیور در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی امروز در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: درسال 98، ناظران شرعی بر ذبح 20 میلیون و 864 هزار و 77 قطعه طیور و بالغ بر 332 هزار و 395 راس دام در کشتارگاه‌های دام و طیور استان آذربایجان شرقی نظارت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش ذابحان و ناظران شرعی در حلیت و طهارت گوشت‌های تولیدی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان، تصریح کرد: طبق ماده 4 قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی مصوب مجلس شورای اسلامی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری ناظرین شرعی حضور موثر دارند و برطبق آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه، با همکاری عوامل بهداشتی و اجرایی در راستای غذای حلال و طیب تلاش می‌کنند.  

 نجفی با اشاره به این که در طول سال گذشته، 65 هزار و 657 قطعه لاشه های میته و حرام طیور و 83 مورد لاشه های حرام دام در استان ضبط و معدوم سازی شده است، افزود: اجزای حرام در کشتارگاه‌های دام با نظارت ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها معدوم و در برخی از واحد‌ها با نظارت ناظر شرعی طبق قرارداد به شرکت‌های مجاز جمع‌آوری اجزای حرام تحویل داده می‌شود تا طبق دستورالعمل‌های مربوطه اقدامات بعدی صورت گیرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه هیچ زمانی کشتارگاه‌های ما بدون ناظر شرعی نبوده‌اند، گفت: ذابح‌های کشتارگاه‌ها در استان آموزش لازم را دیده و در کشتار دام و طیور بر اساس آموزش‌های ذبح شرعی عمل می‌کنند.

وی افزود: همچنین درسال 98 تعداد 355 هزار و577 قطعه آلایش حرام در استان ضبط ومعدوم سازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بیان اینکه دلیل حضور ناظران شرعی این است که هیچ نوع کوتاهی در حلیت و طهارت حیوان نشود، عنوان کرد: 19کشتارگاه دام و طیور در استان آذربایجان شرقی در شهرستان های تبریز، بناب، مراغه، مرند، شبستر، میانه، اهر، سراب و هادیشهر فعال هستند که در همه‌ آنها ناظر شرعی حضور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی در پایان سخنان خود گفت: در سال گذشته به کرات و دفعات متعدد بازدید از کشتارگاههای دام و طیور استان از طرف حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به صورت انفرادی و یا با مسئولین ذیربط به عمل آمده است.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی طیور تبریز مجید نجفی فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی دام آلایش سازمان جهادکشاورزی کشتارگاه های دام آذربایجان شرقی دام و طیور ناظران شرعی معدوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمرتضی قریشی گفت: گشت نظارتی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هسته کلانشهر اهواز با حضور ارگان‌های از قبیل؛ فرمانداری، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن، بازرسی اصناف، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان اهواز آغاز گردید.

وی افزود: در این گشت مشترک بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شامل: قطعات گوشت تازه بدلیل تغییرات ارگانولپتیک،  گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز و گوشت چرخ شده با سنگدان مرغ  از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

قریشی ادامه داد: در این بازدید‌های مشترک ۴ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع معرفی و دستور پلمب ۲ واحد متخلف صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، مواد خام دامی با سطح کیفی بهداشتی مطلوبی به دست مصرف کنندگان برسد و مردم با اطمینان خاطر نسبت به خریداری و مصرف محصولات مذکور اقدام کنند.

قریشی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از خرید هرگونه گوشت، مرغ خام و فرآورده خام دامی در خارج از بسته بندی‌های مجاز خودداری نموده و در صورت مشاهده این اقلام مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اهواز اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه