Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@16:28:00 GMT

علل تعویق عرضه آریاساسول

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۱۶۱۵

علل تعویق عرضه آریاساسول

امیر حسین بحرینی مدیرعامل آریاساسول، در هفتادوششمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه که به مناسبت عرضه اولیه پنج درصد از سهام شرکت پلیمر آریا ساسول در فرابورس به صورت انلاین برگزار شد،آریا ساسول را یک مجتمع بزرگ تولید اتیلن و پلی_اتیلن با ظرفیت بالغ بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال معرفی کرد و افزود: در صنعت پتروشیمی بسیار مهم است که بتوان به اندازه ظرفیت اسمی کار کرد و چهار سال است که ظرفیت تولید و فروش مجموعه آریا ساسول بالاتر از ظرفیت طراحی‌شده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو این شرکت از یک کسب‌وکار پایدار برخوردار است.

وی ادامه داد:در سنوات گذشته بیش از ۹۰ درصد از سود قابل تقسیم بین سهامداران آریا ساسول تقسیم شده است.

در سال‌های ۹۶ ،۹۷ و ۹۸ از ظرفیت‌هایی که توسط برجام ایجاد شد استفاده کردیم و علاوه بر تعمیرات لازم، پروژه رفع گلوگاه‌های تولید و افزایش ۱۰ درصدی تولید اتیلن را به نتیجه رساندیم.

مدیرعامل آریاساسول تاکید کرد: در حال حاضر آریا ساسول تا چندین سال نیاز به تعمیرات اساسی ندارد و تجهیزات و فرایندهای این مجموعه به‌روزرسانی شده است.

بحرینی در ادامه با بیان اینکه طرح افزایش ۱۰۰ هزار تنی تولید اتیلن با مشارکت لینده آلمان به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: فعلا برنامه‌ای برای افزایش ۲۰ درصدی تولید اتیلن نداریم.

وی افزود: همچنین ساخت واحد جدید ۳۰۰ هزار تنی تولید پلی اتیلن آغاز شده که با استفاده از منابع بانکی و افزایش سرمایه با سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیون دلاری تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

علل تعویق عرضه آریاساسول

مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول با اشاره به علل به تعویق افتادن عرضه اولیه سهام این شرکت پلیمری گفت: نوسان شدید در قیمت تولیدات صنعت پتروشیمی به دلیل جهانگیر شدن ویروس کرونا و خاکستری شدن وضعیت بازار در سطح جهان سبب شد که در عرضه پنج درصد از سهام آریا ساسول تعلل کنیم و تا به ثبات رسیدن قیمت در عرضه اولیه مکث کنیم.

بحرینی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی بازار گفت: اما اکنون با توجه به رفع محدودیت‌های قرنطینه در چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پلی‌اتیلن در جهان بازار بر مدار صعودی قرار گرفته و چشم‌انداز مثبتی از آن دیده می‌شود.

وی در تشریح چشم‌انداز عملکرد آتی آریا ساسول توضیح داد:بر خلاف انتظارها با شیوع ویروس کرونا نه تنها عملکردمان منفی نشده بلکه همانطور که در صورت‌های مالی قابل مشاهده است، برنامه تولید بیشتر از ظرفیت تولید است.

بر اساس این گزارش، تعداد کل سهام شرکت چهار میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۸۴۰ هزار و تعداد کل سهام قابل عرضه نیز ۲۲۹ میلیون و ۱۹۲ هزار سهم، معادل پنج درصد از کل سهام شرکت است.

مشخصات عرضه به عموم به روش ثبت سفارش

تعداد سهام قابل عرضه به عموم در روز عرضه اولیه ۱۸ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۰۰ سهم و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۰۰ سهم است. دامنه قیمت در ثبت سفارش نیز ۶۵۰۱۱ تا ۶۵۱۱۹ ریال است.

مشخصات عرضه به صندوق‌ها در روز پس از عرضه اولیه

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، تعداد سهام قابل عرضه به صندوق‌ها در روز پس از عرضه اولیه ۴۵ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۴۰۰ سهم است. بر این اساس حداکثر ضریب تخصیص صندوق به ازای هر دارنده واحد صندوق در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام ۴۶۰، در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط ۲۵۰ و در صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پنج سهم است. سهام این شرکت فردا با نماد آریا ۱ عرضه خواهد شد.

برچسب هاایران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو سرمایه گذاری تولید اتیلن آریا ساسول عرضه اولیه سهام قابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با 8 شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان