Web Analytics Made Easy - Statcounter

« قربانعلی فتحی » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم علوفه خشک قابل درو و ۳۰۰ کیلوگرم علوفه قابل چرا در ۲ مرحله از هر هکتار این اراضی برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: تولید این میزان علوفه، نقش مهمی در ظرفیت سازی و کاهش فشار دام برعرصه‌های مرتعی و رفع کمبود علوفه به خصوص در بخش مراتع روستایی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، ارزش ریالی کشت یونجه در هر هکتار از اراضی دیم کم‌بازده این استان را ۳۸ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کشت دیم در این اراضی از نظر اقتصادی سهم بسزایی در افزایش درآمد خانوار روستایی و جوامع محلی به همراه دارد.

فتحی خاطرنشان کرد: کشت یونجه در اراضی دیم کم‌بازده در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ آب در دیم‌زارهای کم بازده استان و با هدف افزایش تولید علوفه و حفظ آب و خاک انجام شده‌ است.

وی ادامه داد: گیاه یونجه به عنوان ملکه گیاهان علوفه‌ای، قابلیت تولید محصول بالایی را در دامنه وسیعی از نظر خاک و شرایط اقلیمی دارد.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: کشت یونجه در دیم‌زارهای کم‌بازده استان علاوه بر تولید علوفه، نقش مهمی در تثبیت نیتروژن هوا در خاک و حاصلخیری مراتع به همراه دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد.

برچسب‌ها استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی کشاورزی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی کشاورزی منابع طبیعی استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی کشاورزی منابع طبیعی کشت یونجه استان مرکزی منابع طبیعی کم بازده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه