Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، زنگ آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم امروز هفتم خردادماه ۹۹ به صدا درآمد. مجلسی که چهره سیاسی آن در مقایسه با مجلس دهم تغییر اساسی کرده و اکثریت قاطع آن را نمایندگانی از طیف اصولگرا تشکیل می دهند.

صندلی ریاست سنی این دوره از مجلس در اختیار حجت الاسلام سیدرضا تقوی از چهره های شاخص جامعه روحانیت مبارز است که قرار است در کنار مصطفی میرسلیم نایب رئیس هیئت رئیسه سنی، روح الله نجابت جوان‌ترین منتخب دبیر هیئت رئیسه سنی و محسن فتحی به عنوان جوان‌ترین منتخب دبیر دوم هیئت رئیسه سنی، اداره اولین جلسه مجلس یازدهم را برعهده گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاحیه مجلس یازدهم اگرچه تحت تاثیر کرونا خلوت و با مهمانانی کمتر برگزار می شود اما چهره های شاخص در آن حضور دارند. حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری از جمله مهمانان این مراسم هستند.

در ابتدای مراسم افتتاحیه معاون قوانین مجلس شورای اسلامی طبق ماده ۱۰ آیین نامه داخلی مجلس، اعضای هیات رییسه سنی مجلس را معرفی می کند.

سخنرانی رئیس‌جمهوری، گزارش وزیر کشور و برگزاری مراسم تحلیف منتخبان مجلس یازدهم از دیگر بخش‌های این مراسم است.

مجلس دهم همچون مجالس پیشین دارای ۲۹۰ کرسی است که در نشست افتتاحیه آن، چند کرسی خالی است، تکلیف برخی نمایندگان در دور دوم مشخص خواهد شد و چند کرسی دیگر نیز باید تا ۱۴۰۰ منتظر بمانند تا صاحبان خود را بشناسند.

در جلسه امروز شعب ۱۵گانه تشکیل می شود تا اعتبارنامه ها بر اساس حروف الفبای شهرستان ها در اختیار نمایندگان در شعب گذاشته ‌شود تا بررسی شده و به تصویب برسد.

امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار انقلاب و حضور در حرم مطهر امام راحل برگزار نخواهد شد.

۲۷۲۷

کد خبر 1392448

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حسن روحانی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روزهای آن به روال قبل برگشت.

وی یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه‌ شروع می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • علیرضا دبیر:زخم زبان چیز خوبی نیست!
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود