Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:08:23 GMT

زنگ آغاز مجلس یازدهم به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۲۹۶۲

زنگ آغاز مجلس یازدهم به صدا درآمد

زنگ آغاز مجلس یازدهم شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست سیدرضا تقوی رئیس سنی مجلس به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، زنگ آغاز مجلس یازدهم شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست سیدرضا تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم به صدا درآمد .

در این جلسه جمعی از مسئولان کشوری و لشکری،‌اعضای هیأت دولت، سران قوا و روسای ادوار مختلف مجلس حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس سران قوا تقوی شورای اسلامی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سپاهان‌شهر به عملیات مقتدرانه وعده صادق، مبارزه با فساد، عدالت در تخصیص بودجه به محلات و شفافیت اشاره کرد و گفت: تلاش شده در این دوره شهر اسلامی را بر مبنای درآمد حلال اداره کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سپاهان‌شهر، یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهدای راه قدس را گرامی داشت و اظهار کرد: خون پاک شهیدان راه قدس از جمله شهیدان حجازی و زاهدی مسیر جدیدی را در شکل‌گیری نظم نوین بین‌الملل رقم خواهد زد و مقدمه آزادی قدس خواهد شد؛ بر همین اساس سپاه پاسداران به‌عنوان یکی از نهادهای تأثیرگذار و نیروهای تعیین کننده نظم نوین جهانی خواهد بود.

وی بیست‌وششم فروردین را در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی جهان مهم دانست و گفت: عملیات وعده صادق موجب تغییر نگاه جهان به جمهوری اسلامی و احترام مضاعف به مردم ایران و در عین حال تغییر محاسبات و نظم جهانی شد.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز حمله آمریکا به طبس و نیز عملیات وعده صادق، همچنین دیدار اخیر کارگران با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: یکی از اقشار مهم و تأثیرگذار در جهش تولید، کارگران هستند و در مجموعه شهرداری در خدمت حدود ۱۵ هزار کارگر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول هستیم تا شهر ۲.۵ میلیون نفری اصفهان را اداره کنیم.

وی با اشاره به روز بزرگداشت شیخ بهایی و هفته اصفهان گفت: در این هفته برنامه‌های زیادی توسط شهرداری اصفهان برای گرامیداشت عقبه فرهنگی، دینی و تاریخی شهر اصفهان تدارک دیده شده است.

صالحی ادامه داد: چیزی که مقدمه و شکل‌گیری آن ۴۵ سال پیش به دست امام راحل (ره) رقم خورد، قانون اساسی مترقی و گفتمان انقلاب اسلامی است و مسیری که جمهوری اسلامی به‌وجود آورد، الگویی در برابر شرق و غرب است که رکن اساسی آن مردم و صندوق‌های رأی هستند؛ مدلی که در همه گفتمان‌ها و جوامع نمی‌توانند از آن عبور کنند و همه جهان معتقدند برای اداره دموکراتیک راهی جر مشارکت مردم در همه سطوح وجود ندارد و عالی‌ترین سطح آن در جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و شهید بهشتی تمام سطوح مشارکت مردم در اداره جامعه را پیش‌بینی کرده‌اند، یادآور شد: امروز در آستانه بیست‌وپنجمین سالگرد روز ملی شوراها قرار داریم؛ شوراها برآمده از نگاه عمیق امام در مشارکت مردم در اداره حکومت شکل گرفت که اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی مشخصاً به موضوع شوراهای شهر و روستا اشاره دارد و نشان‌دهنده نگاه کانونی امام به مشارکت مردم در همه سطوح و لایه‌های کشور است.

تداوم مسیر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی با شکل‌گیری شوراها و ۲۵ ساله شدن این نهاد بیش از پیش واقعی بودن مشارکت مردم را می‌رساند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: چه مدلی بهتر، پیشرفته‌تر و مردم سالارانه تر از این است که صندوق رأی تعیین کننده باشد و قطعاً در هیچ آئینی مدلی بهتر از آن وجود ندارد، در ایالات متحده هم هنوز آرای اقشار مردم به یک اندازه تأثیر ندارد، اما در انقلاب نوپای اسلامی ما از همان ابتدا همه افراد دارای یک رأی و همه آرا به یک میزان تأثیرگذار بوده و هستند.

وی اضافه کرد: تداوم مسیر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی با شکل‌گیری شوراها و ۲۵ ساله شدن این نهاد بیش از پیش باور گفتمان جمهوری به مردم و واقعی بودن مشارکت مردم را می‌رساند و خدمات و کمک‌هایی که این مدل به اداره کشور می‌کند بیش از پیش نمایان می‌شود و در مقابل می‌بینیم رگه‌های دیکتاتوری دموکراسی غرب روز به روز عیان‌تر و عریان‌تر می‌شود.

صالحی خاطر نشان کرد: نظامی که به ایران خرده می‌گرفت که چرا ظرفیت شبکه‌های اجتماعی را محدود و فیلتر کرده و مردم سالاری ما را زیر سوال می‌برد؟، حالا به دلیل موج بیداری دانشجویان خود در قلب نیویورک و در دانشگاهی که نخبگانی است و فرزندان سناتورها و رؤسای ایالات و مدیران نظام ایالات متحده در آن درس می‌خوانند، شبکه تیک تاک را فیلتر می‌کند؛ همان‌هایی که ما را محکوم به آزادی بیان می‌کردند.

وی اضافه کرد: کسانی که جمهوری اسلامی را به نبود دموکراسی تهدید می‌کردند و تحریم‌های متعدد علیه مردم به خاطر نقض حقوق بشر و ماجراهای ساختگی مثل سال ۱۴۰۱ برای ایران رقم می‌زدند، شدیدترین برخورد را به دانشجویان خود می‌کنند و اجازه حمایت از فلسطین و مظلوم را نمی‌دهند؛ این رگه‌های دیکتاتوری است که با یک پوشش مخملین از دموکراسی به خرد مردم دنیا داده شد، اما امروز که در تنگنا قرار گرفته‌اند ذات آنها مشخص شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نهالی که ۲۵ سال پیش تحت عنوان شوراها کاشته شد، امروز به دوران بلوغ و ثمر دهی خود رسیده است، مدیریت شهری در لبه خدمت‌رسانی به مردم است و تلاش شده است حداکثر بهره‌وری و خدمت رسانی به واسطه خود مردم و مشارکت آن‌ها رقم بخورد، زیرا مشخص‌ترین شاخص و نماد برای موفقیت مسیری است که انقلاب برای مشارکت مردم در سطوح مختلف ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: در شورای اسلامی شهر اصفهان به‌عنوان یکی از مجموعه‌های شورا در کشور تلاش کردیم در ایام گذشته و پیش رو با در نظر گرفتن اولویت‌ها و مطالبات مردم که با مشارکت مردم همزمان شده است، را رسیدگی کنیم که یکی از اقدامات در حوزه مسئله زاینده‌رود است؛ به‌رغم اینکه شوراها یکی از بزرگترین حقابه‌داران در مسیر زاینده‌رود هستند و باغ شهر اصفهان نیز به این جریان نیاز دارد، اما بیشتر به خاطر اینکه مطالبه جدی مردم بود و در محیط زیست تأثیر داشت جز یکی از اولویت‌ها قرار گرفت و کمیسیون ویژه‌ای برای آن شکل گرفت.

احداث هر کیلومتر مسیر مترو سه هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است

صالحی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان مشارکت مستقیمی را در مسیر انتقال آب از جنوب کشور و جنوب استان دارد و منابعی را نیز از شهر اصفهان در اختیار مدیریت استان قرار داده است تا در نظارت بر برداشت‌ها و انتقال آن تسریع شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شورا گفت: در حال حاضر پروژه‌های مختلفی در حال اجرا است که به‌زودی شاهد آغاز به‌کار بخشی از خط ۲ مترو در کم‌برخوردارترین منطقه یعنی شمال شهر اصفهان خواهیم بود؛ احداث در خط یک مترو بیش از ۲۰ سال طول کشید، اما امیدواریم در کمتر از ۱۰ سال فاز نخست خط ۲ مترو به بهره‌برداری برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه احداث هر کیلومتر مسیر مترو سه هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، گفت: در خط دو شاهد ۱۴ کیلومتر مسیر و ۱۶ ایستگاه خواهیم بود.

صالحی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با مسئله آلودگی هوا و مطالبات اصلی مردم ورود جدی داشته است، افزود: در دو سال و نیم گذشته به اندازه چهار سال گذشته در ناوگان اتوبوسرانی شهر نوسازی داشتیم، همچنین حدود ۳۸۰ اتوبوس خرید، تجهیز، نوسازی و به‌روز رسانی شد؛ هر چند با نقطه آرمانی فاصله داریم، اما تلاش کردیم برای باز شدن ریه‌های شهر اصفهان نهایت همت خود را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد که جزو آرمان‌های نظام و مطالبات مردم است، در اولین موضع طرح شفافیت جامع کشور را از شفافیت رأی، قراردادها و مذاکرات داشتیم تا مردم بدانند فقط نقش آن‌ها رأی دادن نیست و تا آخر می‌توانند اقدامات منتخبان خود را رصد کنند تا بهترین نتیجه رقم بخورد.

اصلی‌ترین مسئله مطالبه‌گری حقوق مردم در مجامع ملی و استانی است

صالحی در حوزه مبارزه با فساد گفت: تلاش حداکثری شد که در این سه سال به‌صورت سالانه قریب ۱۰۰۰ تا ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدهایی که شاید پاک و سالم نبود را چشم‌پوشی کنیم تا شهر اسلامی را بر مبنای درآمد حلال اداره کنیم، هر چند بر ما سخت گذشت، اما احساس کردیم مطالبه اصلی مردم همین مبارزه با فساد است و بنابراین تلاش می‌کنیم این مسیر را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه عدالت به‌ویژه برای محله‌های کم‌برخوردار تلاش‌های زیادی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این دوره بیشترین هزینه به صورت خاص در مناطقی صرف شد که در سطح شهر به عنوان کم‌برخوردار تلقی می‌شدند، هرچند این محلات در مناطق به صورت پراکنده وجود داشت و زیر پونز بودند، اما سعی کردیم بخشی از عقب ماندگی آن‌ها را در تخصیص منابع و اعتبارات جبران کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مدل پرداخت عادلانه در این دوره کمک کرد تا هر محله متناسب با وضعیت خود و میزان برخورداری از خدمات شهر مشارکت داشته باشد.

وی اصلی‌ترین مسئله را مطالبه گری حقوق مردم در مجامع ملی و استانی ذکر کرد و گفت: در این راستا به‌عنوان نمونه بودجه فرهنگی اصفهان را ۱۰ برابر کردیم و مساجد جدیدی بنیان نهادیم؛ همچنین از نمایندگان مردم در مجلس مطالبه می‌کنیم مسئله اصفهان‌ستیزی را در سطوح عالی کشور با مطالبه‌گری قوی دنبال کنند تا با پول صنعت اصفهان و پول‌پاشی تبلیغاتی، مسئله آب و آلودگی هوای اصفهان بدون پیگیری و نتیجه باقی نماند.

کد خبر 748142

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد