Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@09:11:21 GMT

خسارت ۱۰۰ هکتاری آتش به خائیز

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۳۰۴۱

خسارت ۱۰۰ هکتاری آتش به خائیز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالحسن رفیعی پور در خصوص جزئیات آتش‌سوزی که از بعدازظهر روز دوشنبه ۵ خرداد ۹۹ در این شهرستان رخ داد، اظهار کرد: آتش‌سوزی تقریباً مهارشده اما هنوز به‌صورت نقطه‌ای و در ارتفاعات ادامه دارد.

 فرماندار شهرستان تنگستان با اشاره به اینکه با کمک نیروهای امدادی و مردمی اقدامات لازم برای مهار آتش‌سوزی انجام شد، گفت: نیروهای منابع طبیعی، محیط‌زیست، هلال‌احمر، سپاه و بسیج، تشکل‌های مردم‌نهاد، نیروهای مردمی شهرستان و شهرستان‌های هم‌جوار و همچنین شوراها و دهیاری‌های منطقه خائیز در مهار این آتش‌سوزی کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوه بیرمی همچنان در آتش می‌سوزد!

رفیعی پور تصریح کرد: با همکاری هلال‌احمر یک سورتی پرواز با بالگرد، برای هلی برد نیروها به ارتفاعات مهار آتش‌سوزی انتقال داده شدند که به علت ناهمواری منطقه قادر به پیاده کردن نیروها نشد و نیروهای امدادی به شکل پیاده به ارتفاعات اعزام و کار اطفا حریق را انجام دادند.

وی بیان کرد: تاکنون برآورد اولیه نشان می‌دهد حدود ۱۰۰ هکتار از مراتع و درختان منطقه خاییز در پی آتش‌سوزی بعدازظهر روز دوشنبه تاکنون طعمه حریق شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان تنگستان عنوان کرد: صعب‌العبور، صخره‌ای و پرتگاهی بودن محل آتش‌سوزی و همچنین وزش باد باعث کند شدن مهار آن شد.

کد خبر 515288 برچسب‌ها استان بوشهر منابع طبیعی هلال احمر حوادث ایران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر منابع طبیعی هلال احمر حوادث ایران محیط زیست ایران آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ دیشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار