Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع محلی از ورود کاروان ارتش آمریکا که حامل تجهیزات نظامی و لجستیک بوده است، به روستای «الیعربیه» در شمال شرق استان حسکه در سوریه خبر دادند.

به گفته این منابع، کامیون‌های حامل تجهیزات، خودری زرهی و رادار‌های ارتباطی نظامی از گذرگاه غیر قانونی «ولید» در مرز عراق به بهانه حمایت از پایگاه‌های غیرقانونی خود وارد سوریه شدند و این نقض آشکار قوانین و اصول بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هچنین برخی منابع محلی در روستای «السویدیه» در شمال شرق استان حسکه اعلام کردند ۶ خودروی زرهی آمریکا از روستای محمودیه در عراق و در جنوب گذرگاه ولید به سوی چاه‌های نفتی «کرتشوک» که از سوی نیرو‌های آمریکایی اشغال شده است، حرکت کردند.

در هفته گذشته ارتش آمریکا یک کاروان نظامی متشکل از ۵۰ کامیون را با پشتیبانی بالگرد‌هایی نظامی، از عراق وارد خاک سوریه کرد و آن‌ها را به سمت شهر الشدادی در جنوب استان حسکه فرستاد.

همچنین آمریکا ۴۰ کامیون حامل مواد لجستیک و تجهیزات را به همراه ۹ خودروی زرهی از نوع هامر و ۴ خودروی مجهز به دستگاه‌های ارتباطی به خاک سوریه و به سوی پایگاه‌های آمریکا در حومه جنوبی حسکه فرستاد که گروه‌های وابسته به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» این کاروان را همراهی می‌کردند.

منابع محلی می‌گویند که آمریکا درصدد بازسازی پایگاه‌هایی برای خود در شهر الرقه در شمال سوریه است.

طالب زیفا، تحلیلگر سیاسی سوریه اعلام کرد که تحرکات نظامی اخیر آمریکا در اطراف چاه‌های نفت نوعی از فشار‌های آمریکا بر دولت سوریه برای پذیرش معامله قرن و کاهش روابط خود با ایران است و واشنگتن تلاش می‌کند گروه‌های تروریستی را در بخش‌هایی از الرقه مجددا مستقر و کُرد‌ها را به عدم نزدیکی به دمشق و تقویت گرایش‌های جدایی طلبانه‌شان تشویق کند تا در روند مذاکرات مداخله کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجهیزات نظامی ارتش آمریکا شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز گزارش داد که در پی حمله پهپادی به میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچمال» در سلیمانیه عراق، ۴ نفر کشته شدند.

به گزارش منابع خبری، یکی از مقامات اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با رسانه‌های خبری اعلام کرد که در پی این حمله پهپادی، دست‌کم ۴ نیروی خارجی در این میدان گازی کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

شهردار شهر چمچمال نیز درباره این حمله گفت: این حمله با یک پهپاد هدایت شونده از راه دور انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور برخورد کرد.
تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
ساعاتی پیش بود که منابع خبری از جمله شبکه المیادین از انفجار در میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر دادند.

گفتنی است که میدان گازی کورمور یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی در استان سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق به شمار می‌رود.

این اولین حمله راکتی به میدان گازی کورمور، بزرگ‌ترین میدان گازی عراق تحت مدیریت دو شرکت اماراتی دانه گاز در سال ۱۴۰۳ و هفتمین حمله از ابتدای سال ۱۴۰۱ است.

با گذشت بیش از دو سال از اولین حمله راکتی به این میدان گازی، تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است که چه گروهی در پشت این حملات قرار دارد.

کد خبر 6089409

دیگر خبرها

  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی