Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از شرکت ۷۰۰ دانش آموزدر پویش دقیقه ای برای سلامتی در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان خبر داد.

خلیل رنجبر در گفت و گو با ایسنا با برشمردن ورزش به عنوان پدیده ای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت و شکوفایی استعدادها دارد، گفت: زمینه سازی دستیابی به اهداف مرتبط با سلامت در مدارس مجازی برای دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامه های پیشگیری از کم تحرکی دانش آموزان گفت: فعالیت های ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش آموز باشد، قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، با بیان اینکه فضای مجازی می تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، افزود: به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه و حفظ نشاط و شادابی دانش آموزان درس تربیت بدنی به عنوان جزئی لاینفک از نظام آموزش و پرورش مانند سایر دروس در ایام تعطیلات در مدارس مجازی مورد توجه است.

رنجبر با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، عنوان کرد: انجام فعالیت های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

رنجبر در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه های مختلفی به ویژه فعالیت های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با هدف فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه می‌باشد.

وی با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه یادآور شد: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آن ها کمک می کند که مهارت های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نیازهای ویژه آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفتهٔ معلم، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان می‌توانند برای تشکر از معلمشان در پویش «معلم خوب من» شرکت کنند.

این پویش از ۸ تا ۱۵اردیبهشت با عنوان اصلی پویش #معلم‌ خوب من برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند تصاویر،‌عکس‌ها و ویدئوهایشان را در قالب‌ پویش‌های فرعی زیر در سامانهٔ شاد ارسال کنند:

در پویش «#معلم_خوب_من» چند پیشنهاد داریم. پیشنهاد‌هایی هم برای دانش‌آموزان و هم برای همه کسانی که دوست‌دارند این روز‌ها از معلمشان قدردانی کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»