Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تحقیقی که در زمینه پیش‌بینی تلفات کرونا در ایالات متحده صورت گرفته، سازمان جهانی بهداشت عنوان کرده که قاره آمریکا به کانون بیماری کرونا در جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، سازمان جهانی بهداشت بر اساس تحقیق صورت گرفته در ایالات متحده آمریکا، عنوان کرده که قاره آمریکا به کانونی برای بیماری کرونا در جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته وبگاه روزنامه «گاردین»، بر اساس یک تحقیق صورت گرفته در ایالات متحده که میزان تلفات ناشی از کرونا در برزیل و دیگر کشور‌های لاتین قاره آمریکا را تا ماه آگوست (مرداد ماه امسال) پیش‌بینی کرده، سازمان جهانی بهداشت گزارش داده که قاره آمریکا هم‌اکنون کانونی برای بیماری کروناست. 

«کاریسا اِتین»، مدیر بهداشتی منطقه قاره آمریکا در سازمان جهانی بهداشت، در ویدئوکنفرانسی عنوان کرد: «اکنون، زمان آن نیست که کشور‌ها محدودیت‌ها را بردارند.» 

قاره آمریکا بیش از 2.4 میلیون مورد مبتلا به بیماری کرونا را ثبت کرده است که از این میزان بیش از 143 هزار نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. 

اتین در ادامه با اشاره به اینکه آمار مبتلایان کرونا در آمریکای لاتین از اروپا و آمریکا نیز فراتر رفته است، گفت: «منطقه ما (قاره آمریکا) به کانون برای بیماری کرونا تبدیل شده است.» 

وی همچنین هفته‌های خیلی سختی را برای قاره آمریکا و برزیل پیش‌بینی کرد و درباره آن هشدار داد. 

این در حالی است که بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، آمار مبتلایان در ایالات متحده  در 24 ساعت گذشته یک میلیون و 681 هزار و 212 مورد بوده و آمار تلفات در این کشور نیز 98 هزار و 916 مورد بوده است که نسبت به روز گذشته افزایش 614 نفری داشته است. 

اما از طرف دیگر گزارش وب‌سایت worldometers، نشان می‌دهد که آمار تلفات در ایالات متحده به بیش از 100 هزار نفر رسیده است. 

ایالات متحده همچنان در جدول آمار مبتلایان به کرونا در صدر قرار دارد و برزیل نیز در رتبه قرار دارد.  

مقامات سازمان جهانی بهداشت همچنین درباره گسترش روز‌افزون بیماری کرونا در کشور‌های پرو، شیلی، السالوادور، گواتمالا و نیکاراگوئه اظهار نگرانی کرده‌اند. 

 این تحقیق که در دانشگاه واشنگتن انجام شده است، نسبت به میزان تلفات در برزیل هشدار داده و پیش‌بینی کرده که آمار تلفات در این کشور می‌تواند تا اوایل ماه آگوست تا 125 هزار مورد افزایش یابد.  

موسسه سنجش و ارزیابی بهداشت دانشگاه واشنگتن همچنین میزان تلفات برای دیگر کشور‌های لاتین در قاره آمریکا را پیش بینی کرده است و عنوان می‌کند تنها کشوری که در قاره آمریکا در مقابله با ویروس کرونا نسبتاً خوب عمل کرده، کوبا بوده است که بر اساس پیش‌بینی این مؤسسه تا ماه آگوست آمار تلفات در این کشور تنها 82 نفر خواهد بود. 

امروز (چهارشنبه)، میزان تلفات ناشی از کرونا در جهان از مرز 350 هزار نفر گذشت. تعداد مبتلایان به این بیماری نیز هم‌اکنون بیش از 5 میلیون و 580 هزار نفر است. آمریکا با بیشترین آمار تلفات بیشترین ضربه را از این بیماری خورده است.   

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا قاره آمریکا برزیل کرونا سازمان جهانی بهداشت ایالات متحده آمار تلفات بیماری کرونا میزان تلفات قاره آمریکا پیش بینی هزار نفر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌‌‌های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران ـ آفریقا با اشاره به توانمندی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان‌سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با 600 هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری 30 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح