Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه آغاز به‌کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ایران اسلامی مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی است. اولین رکن دموکراسی در تاریخ ایران در ۱۱۴ سال پیش با مجلس شورای ملی آن زمان شکل گرفت. مجلس از مرحوم آخوند خراسانی و محقق نائینی تا امام راحل نهادی بوده که به عنوان نهادی مشروع و قانونی تلقی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آغاز بزرگانی بر چنین صندلی هایی نشستند که انجام وظیفه کردند، از شهید آیت الله مدرس تا مقام معظم رهبری تا مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و تا شهیدانی مثل باهنر و چمران و رجایی که در مجلس اول در این صندلی ها نشستند.

روحانی گفت: هم دوران دولت چهار ساله و کوتاه است و هم دوران مجلس؛ اما با همکاری دولت و مجلس می توانیم‌ برای دهه‌ها و حتی قرن ها برای مردم یادگار ماندگاری بجا بگذاریم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حسن روحانی شورای اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی دموکراسی مجلس شورای امام راحل مقام معظم رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی دولت دولت و مجلس آیت الله هاشمی رفسنجانی ایران ایران اسلامی دولت دولت و مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان

ابوالفضل قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم در تصمیمات سرنوشت‌ساز مملکت و مردم است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در برخی از شهرستان‌ها تصریح کرد: قطعاً باید این کار به سرانجام و به اتمام برسد و مسئولیت افرادی که در این شهرستان‌ها هستند نسبت به سایر افراد بیشتر است تا این کار ناتمام را به سرانجام برسانند.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری برای حضور پرشور در انتخابات تاکید بسیاری داشتند، بدیهی است که برای مرحله دوم هم این امر صادق است و از همه واجدین شرایط درخواست مشارکت در مرحله دوم انتخابات را داریم.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان برگزار می‌شود، گفت: مردم با انتخاب فرد اصلح نماینده خود را برای تصمیمگیری‌های سرنوشت‌ساز به مجلس شورای اسلامی می‌فرستند و این امر تأثیر مثبتی بر فعالیت‌های شهرستان‌ها، پیشرفت و آبادانی خواهد داشت.

کد خبر 6090558

دیگر خبرها

  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است