Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:56:47 GMT

پیوست زیست محیطی شهر مشهد تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۴۵۵۴

پیوست زیست محیطی شهر مشهد تهیه می‌شود

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از تهیه پیوست زیست محیطی شهر مشهد خبر داد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

محمد پذیرا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: پیوست جامع و کامل زیست محیطی حریم مشهد در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: در پژوهش حریم شهر مشهد، از جدیدترین مدل مطالعاتی یعنی روش دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی.اس.آر.آر استفاده شده، این روش برای نخستین بار در کشور اجرا شده که در معضلات و آسیب‌های زیست محیطی، مجموع محرک‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اثرگذار را در نظر می‌گیرد.

کاشان| فراکسیون محیط زیست در مجلس یازدهم اعلام موجودیت کرددغدغه‌ای از جنس آب و خاک؛ حکایت مردی که 40 سال از عمرش را به پای حفاظت از محیط زیست گذاشت‌ + تصاویرموافقت مجلس با طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه های محیط زیست، ورزش و احزاب سیاسی

پذیرا افزود: 127 سکونتگاه روستایی در حریم شهر مشهد شناسایی شده و برای هریک از این مناطق، مطالعات زیست محیطی و اجتماعی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 4 هزار صنعت مجوزدار و تعداد زیادی صنعت بدون مجوز در حریم شهر فعالیت می‌کنند که رفع تهدیدها و تخریب‌های زیست محیطی آن پیش‌بینی و چاره‌اندیشی شده است.

انتهای پیام/281/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زیست محیطی محیط زیست شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد