Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:26:57 GMT

روایت وزیرکشور از شرایط خاص انتخابات مجلس یازدهم

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۴۵۷۹

روایت وزیرکشور از شرایط خاص انتخابات مجلس یازدهم

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم با ارائه گزارشی درباره نحوه برگزاری انتخابات این دوره مجلس گفت: خدا را سپاس می گویم که توفیق عبادت در ماه رمضان نصیب ما کرد و شکر میکنم که در گام دوم انقلاب به ما توفیق خدمت به مردم ایران اسلامی از طریق برگزاری انتخابات مجلس یازدهم اعطا نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن بزرگداشت یاد امام خمینی و شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم و شهید قاسم سلیمانی از رهبری و ریاست جمهور تشکر کنم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات با رعایت اصل قانون مداری و بی طرفی و امانتداری، انجام عملیات بزرگ دوره یازدهم را فرصتی برای احقاق حقوق مدنی ملت و میدانی برای تحقق کارآمدی و توان اجرایی دولت مبدل نمود.

وی گفت: براساس مولفه های اجرایی برگزاری انتخابات در دوم اسفند برگ زرینی از کارنامه انتخابات ایران را رقم زده است. در این دوره طراحی سامانه های یکپارچه برای انتخابات شکل جدیدی از هماهنگی نظام مند و کارآمد میان سطوح مختلف کشور را به نمایش گذاشت. با ایجاد سامانه های هوشمند ضامن سلامت انتخابات برای ملت ایران بودیم.

وزیر کشور ادامه داد: ستاد انتخابات کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۹۸ در ۳۱ استان کشور شکل گرفت.وزارت کشور طرح جامع آموزش را بعد از آسیب شناسی انتخابات گذشته برگزار کرد و ۲۳۴۶ دوره های آموزشی در شهرستان برگزار کرد. در این دوره انتخابات به دلیل اتفاقات آبان، شهادت سردار قاسم سلیمانی، سقوط هواپیما و کرونا شرایط خاصی حاکم بود اما با رصد شرایط و حضور نیروهای نظامی و امنیتی، انتخابات در امنیت کامل برگزار شد.

وی گفت: وزارت کشور علاوه بر مسئولیت اجرای قانون، مسئول حسن اجرای انتخابات نیز است و به همین دلیل از نیروهای بازرسی از وقوع تخلفات جلوگیری کرد. از مجموع ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۳ فرآیند به صورت الکترونیکی مهیا شد. در این دوره برنامه ای تعبیه شد که مکان شعبه ها و ترافیک را نشان میداد.

او در بخشی از صحبت‌هایش به انتخابات الکترونیک اشاره کرد و گفت:دستاور مهم این دستگاه های الکترونیک کمک به سلامت انتخابات بود و علاوه بر مدیریت تعرفه ها به صورت برخط از دیگر قابلیت های این دستگاه ها است. اقدامات و پیش بینی های لازم برای انتخابات تمام یارانه ای در ۱۱ استان برگزار شد و با هماهنگی شورای نگهبان امکان اجرای این انتخابات در حوزه های امنیتی و حوزه هایی که مشکل فنی داشتند مهیا نشد. برگزاری سه همایش سراسری برای فرمانداران، معاونان ستاد انتخابات و... با حضور معاون رئیس جمهور و اعضای شورای نگهبان و ... از برنامه های وزارت کشور بود.

براساس گفته وزیر کشور«برای برگزاری انتخابات و هیئت های اجرایی با حضور نزدیک ۱۷ هزار از معتمدین مردم در قالب هزار و ۱۲۳ هیئت تشکیل شد. فرآیند بررسی صلاحیت نمایندگان در هیئت های اجرایی برگزار شد و ۹۱ درصد تایید شدند و در نهایت ۵ هزار و ۲۳۳ نفر در انتخابات شرکت کردند. از مجموع ۵۷ میلیون و ۱۷۹ هزار واجد شرایط نزدیک به ۲۴ میلیون در انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: در مرحله اول انتخابات تکلیف ۱۹۷ حوزه انتخابیه تعیین شد و تکلیف ۱۱ نفر به دوره دوم در ۲۱ اردیبهشت موکول شد. متاسفانه آقای رمضانی دستک و خانم فاطمه رهبر چند روز بعد ازانتخابات جان به جان آفرین تسلیم کردند.اینجا لازم است از همکاری اعضای شورای نگهبان، منتخبین مردم و نماینمدگان دوره قبل به ویژه آقای لاریجانی که در عرصه تقنین و نظارت تلاش کردند و با وزارت کشور همکاری داشتند، تشکر کنم. به ویژه از مردم که با کمترین خطاها در انتخابات شرکت کردند، تشکر کنم.»

او با گله از قوانین برگزاری انتخابات از منتخبان مجلس یازدهم درخواست کرد:«قوانین فعلی برگزاری انتخابات به خصوص انتخابات مجلس نیازمند بازنگری است و امیدواریم در این دوره شاهد تصویب قانون جامع انتخابات باشیم.»

وزیر کشور در پایان صحبت هایش گفت: وظیفه خود میدانم از نیروهای انتظامی، شورای نگهبان، وزارت اطلاعات، وزارت نیرو، وزارت دفاع، وزارت آموزش و پرورش، سازمان ثبت احوال، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، بازرسان وزارت کشور، وزارت امور خارجه و از اصحاب رسانه به خصوص رسانه ملی تشکر کنم.امیدوارم شما نمایندگان مجلس یازدهم در سایه لطف الهی و با همکاری سایر قوا، در راستای منویات رهبر و تحقق آرمان های مردم عزیز ایران گام بردارید. تشکر ویژه و خاص خود را از دولت و اعضای هیئت دولت که در تمام مراحل حامی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات بودند، تشکر میکنم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی رحمانی فضلی وزیر کشور مجلس یازدهم افتتاحیه انتخابات مجلس شرایط خاص ویروس کرونا ونزوئلا فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی برگزاری انتخابات شورای نگهبان مجلس یازدهم وزارت کشور وزیر کشور تشکر کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد

وزیر کشور در نشست هم اندیشی استانداران بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی در نشست هم اندیشی با استانداران سراسر کشور با تقدیر از استاندارهای سراسرکشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

در بخش دیگری از این نشست، استانداران، گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی و برنامه های پیش رو با تاکید بر ماموریت های استانی ارائه کردند و به بحث گذاشتند.

وزیر کشور آسیب های اجتماعی را در کنار استحکام اقتصادی و مسئله عدالت سه مسئله اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: آسیب های اجتماعی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حتی در اولویتی بالاتر از مسائل امنیتی و سیاسی قرار می گیرد و از این رو توجه دو چندانی را می طلبد.

وحیدی با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در زمینه آسیب های اجتماعی عنوان کرد: استانداران باید در صف مقدم مبارزه با معضلات و آسیب های اجتماعی باشند. از این رو نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمّی هستیم که نه تنها خصوصیات خاص هر استان و شهر در نظر گرفته شده باشد بلکه دارای انسجامی در روش باشد تا طرح به شکل ملی اجرایی شود.

وی وظیفه استانداری ها را متولّی گری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: استانداری ها نمی توانند با تصدی گری در امور اجتماعی نقش مناسب و متناسب خود را در این حوزه انجام دهند. از این رو باید نهادهای واسطه ای تقویت شوند تا بتوانند با تقدم رویکرد پیشینی و پیشگیری بر رویکرد پسینی و درمانی، کاهش و حل معضلات و آسیب های اجتماعی را به ثمر رسانند.

دیگر خبرها

  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد