Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@04:19:08 GMT

ترامپ: تحریم قوی علیه چین در راه است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۵۳۶۸

ترامپ: تحریم قوی علیه چین در راه است

رویداد۲۴ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: اگر مجبور شویم، اگر مجبور باشیم که برگردیم، همیشه می‌توانیم برگردیم و ما به آنجا باز خواهیم گشت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ترامپ گفت هیچ جدول زمانی برای خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان ندارد، اما خاطر نشان کرد که کمتر از ۸۰۰۰ نیروی آمریکایی در افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آن جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت، ایالات متحده در مسیر کاهش حضور نظامی خود در افغانستان به ۸۶۰۰ نیرو تا ماه ژوئیه است.

ایالات متحده و گروه شبه‌نظامی طالبان در تاریخ ۲۹ فوریه توافق صلحی را پس از ماه‌ها مذاکره به امضا رساندند. این توافق صلح بر پایه کاهش خشونت میان طالبان و دولت افغانستان تنظیم شد. وعده‌های اصلی این توافق صلح، خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان در ازای آغاز مذاکرات صلح بین افغان‌ها و تضمین طالبان به عدم حمایت از گروه‌های تروریستی بود.

خبر "بسیار قدرتمند" درباره چین

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین سه‌شنبه به خبرنگاران گفت، او در روز‌های آینده یک اعلامیه و خبر "بسیار قدرتمند" درباره چین خواهد داشت و اشاره کرد که این موضوع ممکن است درباره تنبیه و مجازات این کشور باشد.

ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا طرح‌هایی برای اعمال تحریم‌هایی علیه چین بابت اقداماتش در هنگ‌کنگ دارد، گفت: ما اکنون در حال انجام کاری هستیم. گمان می‌کنم از نظر شما جالب باشد، اما امروز نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم. این مطلبی است که شما در روز‌های آینده می‌شنوید. از نظر من، بسیار قدرتمند است.

بیشتر بخوانید:بازار نیم تریلیون دلاری آمریکا برای تولیدات چینی/ آمار و ارقامی که ثابت می‌کند چرا چین علاقه‌ای به جنگ با آمریکا ندارد

پنج‌شنبه گذشته، کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید گفت دونالد ترامپ از اقدامات چین در قبال هنگ‌کنگ ناراضی است. هفته گذشته چین لایحه‌ای برای جرم‌انگاری برخی فعالیت‌ها در هنگ‌کنگ در نظر گرفت و هم‌زمان اعتراضات در این دولت‌شهر با وجود ممنوعیت تردد بابت شیوع کرونا به جریان افتاد.

کنگره ملی خلق چین پنج‌شنبه این لایحه را به رای می‌گذارد. اتحادیه‌های تجاری هنگ‌کنگ در اعتراض به این لایحه خواستار اعتصاب سراسری امروز (چهارشنبه) شدند. پکن بار‌ها گفته است، وقوع اخلال در هنگ‌کنگ نتیجه مداخله خارجی است. مقام‌های آمریکایی به تحریم چین و تغییر احتمالی سیاست در قبال منطقه اداری ویژه هنگ‌کنگ تهدید کرده‌اند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ ویروس کرونا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، آمریکا پس از فشار اسرائیل از تصمیم خود برای اعمال تحریم علیه گردان «نتزاه یهودا» عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، با گذشت چند روز از جنجال‌ها درباره برنامه آمریکا برای تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی، دو مقام اسرائیلی گفتند که این کار منتفی شد.

این دو مقام به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفتند که آمریکا گردان نتزاه یهودا را تحریم نخواهد کرد. به گفته آنها، پس از فشار همه طیف‌های سیاسی در اسرائیل، آمریکا تصمیم گرفته که این گردان را تحریم نکند.

پیش‌از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آنتونی بلینکن ظرف چند روز آینده، تحریم‌هایی را علیه این گردان «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام می‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رهبر اپوزیسیون این رژیم یائیر لاپید به صورت جداگانه با این اقدام احتمالی مخالفت کردند.

طبق قانون ۱۹۹۷ به نوشته «پاتریک لیهی»، ارسال کمک‌های خارجی آمریکا و برنامه‌های آموزشی وزارت دفاع ایالات متحده در اختیار یگان‌های امنیتی،‌نظامی و پلیسی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، قرار نمی‌گیرد.

نتزاه یهودا بعنوان یک یگان ویژه از سربازان افراطی یهودی تشکیل شد که همگی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند. نظامیان این گردان علیه غیرنظامیان فلسطینی درکرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند.

نتانیاهو گفته بود که با چنین تصمیمی مبارزه خواهد کرد و لاپید اعمال تحریم آمریکا علیه این گردان را «اشتباه» خواند و گفت که این رژیم «باید اقدام و آن را لغو کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند