Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از سازمان برنامه و بودجه کشور، با هدف انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ به صورت ثبتی مبنا و بدون مراجعه حضوری، مرکز آمار ایران مکلف به تشکیل ستاد ملی سرشماری ثبتی مبنا شد.

ریاست این ستاد با سازمان برنامه و بودجه کشور است.

این مصوبه درتاریخ ۳ خرداد ۱۳۹۹ ابلاغ شده است.

متن این مصوبه به شرح زیر است:

تشکیل ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا

تشکیل ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا برای سرشماری سال ۱۴۰۵ (تصویبنامه شماره ۲۱۲۴۷/ت۵۷۵۱۵هـ مورخ ۳/۳/۱۳۹۹ هیئت وزیران)

وزارت کشور- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- وزارت راه و شهرسازی

وزارت آموزش و پرورش- وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- وزارت نیرو

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح- سازمان برنامه و بودجه کشور

سازمان اداری و استخدامی کشور- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران- مرکز آمار ایران

هیئت وزیران در جلسه ۲۴/۲/۱۳۹۹ به پیشنهاد شماره ۷۱۵۹۶۵ مورخ ۱۰/۱۲/۱۳۹۸ سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- در اجرای ماده (۱۰) قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور -مصوب ۱۳۹۵- مرکز آمار ایران مکلف است در راستای نوسازی نظام آماری کشور و با هدف افزایش سرعت و کاهش هزینه اجرا و نیز کاهش بار پاسخگویی، با تشکیل سازمان ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا با عضویت سازمان برنامه و بودجه کشور (رییس ستاد) و وزارتخانه‌های کشور، ارتباطات و فنآوری اطلاعات، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فنآوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت اسناد و املاک کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مرکز آمار ایران (دبیر)، سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ و پس از آن در دوره‌های زمانی معین را با رویکرد ثبتی مبنا اجرایی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه ستاد مذکور در مرکز آمار ایران مستقر خواهد بود.

۲- کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند ضمن همکاری کامل با مرکز آمار ایران، هر نوع ریزداده و اطلاعات آماری مورد نیاز را در چهارچوب ماده (۹) قانون مرکز آمار ایران، بدون اخذ وجه در اختیار مرکز یاد شده قرار دهند.

۳- تصویب‌نامه شماره ۲۶۵۸۱/ت۳۷۱۴۷هـ مورخ ۲۴/۲/۱۳۸۶ لغو می‌شود.

 

                                                                   اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس جمهور

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز آمار ایران مسکن معاون اول وزارت علوم تحقیقات سازمان برنامه و بودجه کشور سرشماری عمومی نفوس و مسکن مرکز آمار ایران ثبتی مبنا سال ۱۴۰۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، جلسه بررسی و تحلیل تشکیل مرکز داده‌های زیارت در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت مسئله زائر و زیارت و ضرورت سیاست‌گذاری‌ و راهبری دقیق و هوشمندانه، لازم است که در زمینه حکمرانی توجه و اهتمام بیشتری به مسئله زیارت داشته باشیم.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم، ۵ جلسه از کارگروه ملی زیارت برگزار شده است که یکی از مصوبات، تشکیل مرکز ملی داده‌ها توسط پژوهشکده زیارت دانشگاه فردوسی بود.

گنابادی‌نژاد افزود: مصوبات کارگروه ملی زیارت به منزله مصوبات هیات وزیران است و این فرصت خوبی است تا بتوانیم جریان خدمت‌رسانی به زائران را به صورت کمی و کیفی ارتقا بدهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: جمع‌آوری اطلاعات آماری، بخشی از هدف راه‌اندازی مرکز داده‌های‌ زیارت است، ما به دنبال جمع‌آوری و ثبت همه اطلاعات و تحلیل‌های آماری مربوط به زیارت هستیم تا بتوانیم گزارش، تحلیل و طراحی متناسبی برای مسائل مختلف زیارت داشته باشیم.

وی متذکر شد: همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط توام با نگاه فعالانه و مبتکرانه و مدیریت و پیگیری جدی با یک برنامه زمانبندی توسط پژوهشکده زیارت از اولویت‌های فعال شدن مرکز داده‌های زیارت است.

دیگر خبرها

  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان