Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وب‌سایت خبری به نام «مادربورد» می‌گوید در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که شرکت فناوری‌های امنیتی NSO گروپ اسرائیل یک بدافزار هک موبایل به نام «پگاسوس» را زیر عنوان فیس‌بوک و در دامنه امنیتی شبیه به آن ارائه کرده که با نصب آن توسط کاربران، پیام‌ها و دیگر اطلاعات موبایل آنها خوانده شده، به‌وسیله جی‌پی‌اس گوشی، فرد را تعقیب و به میکروفن و دوربین آن دسترسی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین روی شرکت فیس‌بوک علیه شرکت NSO گروپ شکایت کرده است.

ناظران معتقدند، علت شکایت فیس‌بوک علیه NSO گروپ اسرائیل، افشای گسترده عملیات جاسوسی و ‌ترور بر اساس نرم‌افزار «پگاسوس» بوده که در سطح وسیعی توسط شرکت فوق و به نام فیس‌بوک و واتس‌آپ توزیع و استفاده شده است.

وب‌سایت «مادربورد» می‌نویسد که سرویس‌های امنیتی اسرائیل و آمریکا از طریق واتس‌آپ این نرم‌افزار پخش و به تلفن صدها خبرنگار و فعال حقوق بشر دسترسی پیدا کرده‌اند. حتی این نرم‌افزار جاسوسی در اختیار دولت عربستان قرار گرفته و برای جاسوسی از جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی- آمریکایی که در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسید، از همین بدافزار استفاده شده است.

«مادربورد» می‌نویسد که شرکت NSO با ترغیب کاربران به کلیک کردن روی یک لینک، نرم‌افزار فوق را پخش می‌کرده است. شرکت NSO در بیانیه‌ای از خود دفاع کرده و علنا و به‌طور رسمی ‌اعتراف کرده که فقط سازنده بدافزار جاسوسی و ‌ترور بوده اما استفاده و مدیریت آن توسط دولت‌های آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است.

یکی از سخنگویان فیس‌بوک هم گفت: «NSO مسئول حمله سایبری به فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و دیپلمات‌‎ها بوده است...»

پیش از این نیز بارها نقش فیس‌بوک و واتس‌آپ و دیگر شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی مثل تلگرام در ردیابی و سرقت اطلاعات خصوصی کاربران، جاسوسی، عملیات ‌تروریستی (از طریق فضا دادن به گروه‌هایی مانند داعش یا منافقین)، عملیات خرابکارانه (از جمله در فتنه ۸۸ یا اغتشاشات دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ و یا شورش‌های عراق و لبنان در سال ۹۸) با اسناد معتبر و یا از طریق خود همین شبکه‌ها افشا شده بود.

منبع: کیهان

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: نرم افزار فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ یک رسانه اسرائیلی در این باره نوشت: تنها دو موشک رهگیر از هشت موشک شلیک شده توسط سامانه‌های آمریکایی در شب حمله ایران به اسرائیل با موفقیت به هدف اصابت کرد.

کد خبر 849000 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • بعد از موافقت حماس، رسیدن به آتش‌بس «چند روز» طول می‌کشد
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد / رسانه های اسرائیل مدعی ترور او شدند (+عکس)