Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید محمدی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران، گفت: این آتش سوزی بعد از گذشت 96 ساعت تلاش شبانه روزی ارگان های مختلف به پایان رسید.

وی به خسارت وارد شده به منابع طبیعی گچساران در این آتش‌سوزی نیز اشاره کرد و افزود: این خسارت‌ها باید به شکل کارشناسی شده از سوی اداره کل منابع طبیعی استان مورد ارزیابی قرار گیرد و اعلام شود ولی طی بازدید و پایشی که امروز با حضور اعضای شورای تامین و نماینده ولی فقیه در استان به صورت هوایی داشتیم تقریبا حدود 100 هکتار از جنگل های کوهستانی منطقه در آتش سوخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی تبار ادامه داد: زحمات زیادی از سوی ارگان‌های مختلف دولتی و مردمی کشیده شد تا این حجم از آتش‌سوزی آن هم در منطقه گرمسیری گچساران با شرایط کوهستانی سخت گذر که نیاز به آشنایی به فنون کوهنوردی و تجهیزات لازم است کشیده شد و بالاخره با عزمی عمومی حریق مهار شد.

وی اضافه کرد: نقطه قوت ما در مهار این آتش سوزی همدلی مجموعه نیروهای نظامی، سپاه، ارتش، شرکت نفت، ادارت دولتی، شورای تامین، مدیریت بحران و تشکل های مردم نهاد بود که به صورت خودجوش پای کار آمدند و اصل زحمت اطفا این آتش سوزی را متحمل شدند در حالی که هیچ مسئولیتی نسبت به این کار نداشتند. سازمان های مردم نهادی که هرگز زحمات آنها دیده نمی شود ولی جا دارد این جا بی نهایت از این عزیزان تشکر کنم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویر احمد در باره علت آتش سوزی نیز گفت: عوامل انسانی حالا یا به صورت عمد یا غیر عمد در خصوص علت این آتش سوزی دخیل بوده که در این باره قرار است یک کمیته حقیقت یاب در فرمانداری گچساران به ریاست فرماندار و عضویت مدیریت اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات و دادگستری تشکیل و تحقیقات لازم انجام شود و اگر فردی را شناسایی و به عنوان متخلف معرفی شد با وی برخورد قانونی شود.

گفتنی است که جنگل‌های شهرستان گچساران از عصر جمعه دوم خرداد ماه دچار آتش سوزی شدند که پس از چند مرحله مهار، بعلت وزش باد، سخت گذر و صخره‌ای بودن منطقه و پوشش گیاهی متراکم پس از ۵ شبانه روز با تلاش‌های صورت گرفته نهایتا ساعت ۱۹ سه شنبه ششم خرداد ماه بطور کامل مهار شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل شبانه روزی منابع طبیعی کهگیلویه و بویر احمد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از وقوع آتش‌سوزی گسترده در یک‌مغازه شارژ سیلندر گاز و کنترل آن از سوی آتش‌نشانان خبر داد.

هادی عیدی‌پور امروز، ۱۲ اردیبهشت با اعلام‌ وقوع این حادثه در خیابان حضرتی‌ و سرایت آتش به طبقه فوقانی انبار مجاور آن بیا کرد: این واقعه ساعت ۱۸:۵۹ دقیقه امشب به مرکز ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله پس از دریافت گزارش، ۹ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۳۲ آتش‌نشان به همراه ۱۲ دستگاه خودرو در این عملیات حضور داشتند، تصریح کرد: آتش‌نشانان پس از تخلیه منازل و تصرفات مجاور و انتقال افراد به مکان امن اقدام به اطفاء آتش کرده و از سرایت آن به سایر مکان‌های مجاور و خسارات بیشتر پیشگیری کردند.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان