Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:30:21 GMT

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۶۵۴۸

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز  چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد در نیمه شرقی و مناطق بادخیز این استان مانند سرخس و تایباد همراه با گرد و خاک و شدید پیش‌بینی شده است.

محمد غیوری افزود: هم‌اکنون وزش باد در برخی مناطق استان خراسان رضوی مانند شهرستان سرخس با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا پایان هفته جاری جو پایدار برای مناطق مختلف خراسان رضوی با تداوم روند تدریجی افزایش دمای هوا و ماندگاری گرما پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای هوا در این استان روز شنبه هفته آینده به بالاترین حد خود می‌رسد که در مناطق گرمسیری استان تا بیش از ۴۳ درجه نیز خواهد رسید.

وی بیشینه دمای هوای امروز مشهد را ۳۶ درجه سلسیوس عنوان کرد و افزود: این دما روز شنبه به بیش از ۳۸ درجه خواهد رسید و کمینه دمای این شهر نیز طی این مدت با نوسان یک تا ۲ درجه‌ای حدود ۲۰ درجه پیش‌بینی شده است.

قوچان با کمینه دمای هوای ۱۲ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سرخس با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها مشهد سازمان هواشناسی كشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان هواشناسی كشور مشهد سازمان هواشناسی كشور خراسان رضوی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی شرایط مناسب برای رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، انتظار می‌رود از سه‌شنبه شب تا روز شنبه هفته آینده بارش‌های رگباری بهاره را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: این بارش‌ها همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌خصوص در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق می‌افتد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان یادآور شد: فعالیت این سامانه در محدوده هشدار سطح نارنجی است و اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

پناهی خاطرنشان کرد: رگبار باران، صاعقه، تگرگ، آب‌گرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مستعد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته قاملو با دمای منفی یک درجه، سردترین نقطه و سلین نیز با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز بین هفت و بیست‌وهشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 6092138

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود