Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،نوراحمد درخوش شهردار ایرانشهر  سرانه تولید زباله هر شهروند ایرانشهری را حدود ۱.۲ کیلوگرم ذکر کرد و افزود: این مقدار سرانه تولید پسماند شهروندان که ٢ برابر سرانه تولید کشور و چهار برابر استاندارد جهانی است ایرانشهر را جزو بالاترین تولیدکنندگان زباله در کشور قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روزانه به طور میانگین ۱۸۰ تن پسماند وارد سایت دفن ایرانشهر می‌شود که با توجه به مشترک بودن سایت شهرداری ایرانشهر با بمپور، محمدان و دهیاری‌های اطراف شهر از این زباله‌ها مقدار بسیار کمی قابلیت بازیافت دارد.

شهردار ایرانشهر گفت:تفکیک زباله از مبدا بهترین راه برای کاهش هزینه و زمان بازیافت زباله است موضوعی حائز اهمیت اینکه با وجود آموزش‌ها برای راهنمایی شهروندان با شیوه‌های تفکیک زباله، اما بسیاری از شهروندان با راه‌های درست تفکیک آشنا نیستند.

او با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری در سه شیفت با ٩ دستگاه شامل پرس زباله، کامیون و ٢ دستگاه لودر برای جمع آوری و دفن زباله و پسماند تلاش می‌کنند اظهارداشت:با این اقدامات ثروت زیادی در دفن زباله زیر خاک می‌رود در حالیکه در صورت بازیافت می‌توان خیلی از کار‌های توسعه و عمران شهر را انجام داد که متاسفانه از بین می‌رود.

درخوش بیان کرد: امیدواریم شهروندان آگاه و شریف ایرانشهر با توجه به این نکات و توجه بیشتر به اصلاح الگوی مصرف یاری‌گر شهرداری باشند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری ایرانشهر دفن زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید

نیما باغبانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: بنابر آمار فروردین سال گذشته ۷۲۰ تن قارچ در کشور تولید شد که امسال این میزان به ۸۰۰ تن رسیده است‌.

به گفته او، با توجه به آنکه برخی واحدها مجهز به سیستم های سرمایشی نیستند، از این رو تولید در فصل گرما کاهش می یابد و مجدد با پایان فصل گرما، واحدها با ظرفیت کامل کار می کنند.

باغبانی با بیان اینکه در اسفند روزانه ۹۰۰ تا ۹۲۰ تن قارچ در سطح کشور توزیع می شد، افزود: در شرایط کنونی توزیع روزانه قارچ به ۸۰۰ تن در سطح کشور رسیده است که با کاهش تولید در فصل گرما، این میزان به ۷۰۰ تن می رسد.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: برآوردها حاکی از ان است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۲۰ تا ۲۲۵ هزارتن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • اعلام وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی
  • وضعیت نامناسب دفن زباله در استان به دستگاه قضایی اعلام شد
  • وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی اعلام شد
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد