Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:13:37 GMT

زمان تشکیل جلسه شورای عالی کار مشخص نیست

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۴۲۶

زمان تشکیل جلسه شورای عالی کار مشخص نیست

«ناصر چمنی» نماینده کارگران در شورای عالی کار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره زمان تشکیل جلسه شورای عالی کار، گفت: هیچ اطلاعی درباره این موضوع ندارم و در مقابل پیگیری‌های همکاران در ارتباط با تعیین جلسه، پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی درباره مسوول برگزاری جلسات شورای عالی کار گفت: براساس قانون باید هر ماه یک بار جلسه شورای عالی کار برگزار شود که متاسفانه رعایت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: دبیر شورای عالی کار، معاونت روابط کار وزارت کار است و در واقع، مسوول دعوت به جلسه است اما متاسفانه تاکنون  اقدامی انجام نشده است.

وی بیان کرد: امسال نحوه تعیین دستمزد، جامعه کارگری را ناراحت کرد و حتی با ورود رهبر معظم انقلاب به مسائل کارگری انتظار داشتیم زودتر این اقدام انجام شود اما اقدامی انجام نشد و موجب ناراحتی جامعه کارگری شد.

چمنی گفت: دست‌اندرکاران جلسه شورای عالی کار در این مدت همواره اعلام کردند که جلسه شورای عالی کار برگزار می‌شود، اما در عمل نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسه شورای عالی با موضوع تعیین حق مسکن، دردی از جامعه کارگری را برطرف نمی‌کند، بلکه باید روح قانون کار اجرا شود.

نماینده کارفرمایان: «ما جرات یکسری تصمیم‌گیری‌ها را نداریم»

«اصغر آهنی‌ها» نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار نیز در گفت و گو با ایرنا درباره تشکیل جلسه شورای عالی کار ضمن اظهار بی‌اطلاعی از زمان تشکیل این جلسه، گفت: «اطلاعی از زمان جلسه نداریم».

وی افزود: «هر کس هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد، ما جرات یکسری تصمیم‌گیری‌ها را نداریم»

این نماینده کارفرمایان درباره تعیین حق مسکن ۵۰۰ هزار تومان کارگران گفت: بهتر است قبل از اتخاذ هر تصمیمی، ابتدا وضعیت اشتغال در کشور بررسی شود که آیا وقوع این اتفاق، مثبت یا منفی است.

وی تصریح کرد: وضعیت فعلی کشور مناسب نیست و باید با تدبیری خاص اقدامات لازم را انجام دهیم تا فعالیت‌ها متوقف نشود.

آهنی‌ها اظهارداشت: بنده خود نیز در این موضوع سردرگم هستم و به جمع‌بندی نرسیده‌ام.

وی گفت: با توجه به اینکه برخی کارگاه‌های تولیدی شروع به کار کردند اما رکود بر بازار حاکم است و مصرف‌کنندگان حاضر نیستند برخی از هزینه‌ها را انجام دهند.

پرونده تعیین دستمزد کارگران معمولا اواخر اسفند هر سال گشوده و تا پایان همان سال مختومه می‌شود. اسفند سال گذشته نیز کش و قوس‌ها برای تعیین مزد ۹۹ شروع شد و سرانجام ۲۱ فروردین ماه با افزایش ۲۱ درصدی با وجود عدم امضای صورتجلسه از سوی نمایندگان کارگری، مزد امسال تعیین شد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۴ اردیبهشت ماه اعلام کرد که جلسه شورای عالی کار با محوریت بررسی مولفه‌های مزدی مسکن برگزار شود، اما این جلسه لغو شد و دیگر تاریخ بعدی جلسه اعلام نشد.

برچسب‌ها کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دستمزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دستمزد کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دستمزد جلسه شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه، با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در کارگروه امنیت غذا و تغذیه برگزار شد، گفت: به دستور رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند برای تأمین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت ۲ ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

وی افزود: در سال جاری فرصت طلایی حاصل شده است که با توجه به رهنمودهای ریاست جمهوری، موضوعات مرتبط با قرار گرفتن غذای سالم در سفره مردم، اهتمام و تشریک مساعی در همه دستگاه‌های ذی نقش صورت پذیرد.

به گفته مطلق، «امنیت غذایی و غذای سالم» در اولویت برنامه‌های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

کد خبر 6097588 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟