Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:01:36 GMT

معاون بازرس کل پنتاگون استعفا داد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۷۸۷۳

معاون بازرس کل پنتاگون استعفا داد

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز چهارشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: فاین درحالی از این سمت استعفا داد که کمتر از یکماه پیش دونالد ترامپ وی را از ریاست «کمیته مسئولیت پاسخ دهی» به همه گیری ویروس کرونا برکنار کرده بود.  

بنابراین گزارش یک مقام عالی پنتاگون به این شبکه خبری گفت که معاون بازرس کل وزارت دفاع مجبور به استعفا نشده بود بلکه خود استعفا داده است، استعفای فاین ۱۲ خردادماه اجرایی و عملی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاین در بخشی از متن استعفانامه خود نوشت: نقش بازرسان کل باعث تحکیم در سیستم دولت فدرال می‌گردد، این افراد با انجام نظارت‌های مستقل در بهبود عملکرد دولت در راستای شفاف‌سازی کمک می‌کنند.  

متیس استعفای فاین را تاسف بار خواند

«جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا در واکنش به این استعفا در بیانیه‌ای به شبکه خبری سی ان ان ابراز تاسف کرد. در بیانیه متیس آمده است: باعث تاسف است که شاهد خروج چنین افراد لایقی از بدنه دولت هستیم، افرادی که برای حفظ صداقت و پاسخگویی دولت، نمایانگر سختکوشی هستند.  

استعفای فاین به دنبال سلسله اخراج‌های بازرسان کل صورت می‌گیرد که تازه‌ترین آن برکناری «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه آمریکا که بنابر توصیه مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا از سوی دونالد ترامپ در روزهای گذشته اخراج شد، رخ می‌دهد.  

رسانه‌های آمریکایی در روزهای اخیر گزارش دادند که اخراج ۲۶ اردیبهشت ماه، لینیک نمایانگر حمله ترامپ به مناصب نظارتی دولت فدرال آمریکا قلمداد می‌شود.  

رسانه خبری آمریکایی سی ان ان تاکید دارد که ترامپ بارها خصومت ورزی خود علیه منصب‌های دولتی مستقل نظارتی را بروز داده است، به ویژه افرادی که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما منصوب شده‌اند، ترامپ این افراد را به «دولت در سایه» (ِ Deep State) که علیه وی اقدام می‌کنند، متهم کرده است.  

شمار مقام‌هایی که در تمامی وزارتخانه‌ها و سمت‌های مختلف کاخ سفید از بدو ریاست جمهوری دونالد ترامپ اخراج شده‌اند در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا بی‌سابقه بوده و کارشناسان و ناظران سیاسی آن را به «بی ثباتی دولت ترامپ» تفسیر کرده‌اند.  

تاکنون افرادی همچون «رکس تیلرسون» وزیرخارجه سابق آمریکا، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی، «جیمز متیس» وزیر سابق دفاع،   «جف سشنز» وزیر سابق دادگستری، «جان کلی» (John F. Kelly) وزیر سابق امنیت ملی آمریکا هریک بر اثر فشارهای ترامپ تحت عنوان استعفا از سمت‌های خود برکنار شدند.  
**۱۳۰۲*

برچسب‌ها استعفا دونالد ترامپ جیمز متیس پنتاگون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استعفا دونالد ترامپ جیمز متیس پنتاگون استعفا دونالد ترامپ جیمز متیس پنتاگون دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

ایالات متحده آمریکا متعهد شد توانایی دفاع هوایی اردن را برای مقابله با پهپادها و نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ این کشور را بهبود ببخشد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

به نقل از سایت خبری «مصر الیوم»، پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!