Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@16:43:32 GMT

موزه مقاومت یادگاری از شهید سلیمانی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۸۶۷۷

موزه مقاومت یادگاری از شهید سلیمانی

علی اصغر جعفری با تاکید بر اینکه ایثارگری جهادگران عرصه سلامت هم ماندگار خواهد شد، به تشریح جزئیات راه‌اندازی موزه مقاومت پرداخت.

علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس امروز (چهارشنبه) در نشست رؤسای ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس که در وزارت بهداشت برگزار شد، با تشکر از زحمات غرورآفرین جهادگران عرصه سلامت اظهار داشت: ثمرات ایثارگری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع‌ مقدس کارکرد‌های مختلفی پیدا کرد، به‌طوری که در عرصه‌های مختلف شاهد تبلور آن ایثارگری‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست که با هدف شروع فعالیت ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس و تشکیل کمیته ساختاری وزارت بهداشت برگزار شد، با ابلاغ سلام رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: اگر حماسه رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس نبود، قطعا حیات انقلاب تضمین نمی‌شد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: اگر در جغرافیای سیاسی دست برتر را داریم و از مسلمانان در برابر نظام سلطه دفاع می‌کنیم، به‌دلیل حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع‌ مقدس است.

جعفری با اشاره به اینکه دفاع مقدس، دورانی است که همه با هر گرایش دینی، سیاسی و قومیتی به آن می‌بالند، گفت: همزمانی چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس با حماسه جهادگران عرصه سلامت یک تلاقی ارزشمند است؛ در چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس، حماسه‌های هشت سال دفاع‌ مقدس تکرار شد.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های مردم در دوران هشت سال دفاع‌ مقدس، ابراز داشت: مردم ایران اسلامی در این روز‌ها حماسه دفاع‌ مقدس را تکرار کردند؛ امروز مردم به بلوغی رسیده‌اند که به آن می‌بالیم.

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در نقطه‌ای قرار گرفته که دوستان به آن می‌بالند و دشمنان به عظمت آن نگاه می‌کنند، تصریح کرد: این عزت‌آفرینی‌ها به‌دلیل ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های شهدایی مثل سردار سلیمانی است.

جعفری با تاکید بر اینکه ایثارگری جهادگران عرصه سلامت هم ماندگار خواهد شد، افزود: با وجود محدودیت و تحریم، موفقیت‌های زیادی را در مقابله با کرونا بدست آوردیم.

وی در خصوص برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌ مقدس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌ها از سوم خرداد آغاز شد و از سوم خرداد تا پایان سال ۴۳ هفته با ۴۳ عنوان نامگذاری شده است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به نامگذاری یک هفته برای حوزه بهداشت و درمان و حماسه‌آفرینی کادر درمان، افزود: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر روایت جهاد مقابله با کرونا همانند شهید آوینی، تصمیم بر این شد تا «ستاد روایتگری کادر درمان برای مبارزه با کرونا» راه‌اندازی شود.

جعفری با بیان اینکه در بخشنامه‌ها اعلام شده تا تمام برنامه تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد، تصریح کرد: در برنامه‌ها بر استفاده بیشتر از فضای مجازی، توجه به نسل جوان و توجه به بحث پیشکسوتان تاکید شده است.

وی ادامه داد: از تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌خواهیم تا تجلیل از خانواده معظم شهدا، آزادگان و جانبازان و همچنین تحلیل از ایثارگران را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: در اینجا اعلام آمادگی می‌کنم تا با وزارت بهداشت برای برگزاری همایش ملی در راستای تجلیل از شهدای عرصه سلامت همکاری کنیم.

جعفری خطاب به مدیران و معاونان وزارت بهداشت گفت: شما فرمانده میدان هستید؛ ما سعی می‌کنیم تا از این حماسه‌آفرینی‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار استفاده کنیم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا ارزش‌های دفاع‌مقدس فراموش شود، در صورتی‌که دفاع‌مقدس هشت سال بود، اما ۴۰ سال است که مجاهدت‌ها ادامه دارد.

جعفری در این نشست در خصوص راه‌اندازی و افتتاح موزه «مقاومت» گفت: به‌دستور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تجهیزات، سلاح‌ و مدارک تروریست‌های تکفیری در چند پرواز از سوریه به کشور انتقال داده شد؛ فاز یک موزه مقاومت آماده شده و به‌زودی راه‌انداری و افتتاح می‌شود.

وی پس از ارائه پیشنهادات حاضران در این نشست، پیشنهاداتی را برای همکاری با وزارت بهداشت ارائه داد.

دفاع پرس/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع چهلمین سالگرد دفاع مقدس جهادگران عرصه سلامت حماسه آفرینی وزارت بهداشت هشت سال دفاع آفرینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز