Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بسیاری از مردم کشور‌های ایتالیا، فرانسه و آلمان از عملکرد اتحادیه اروپا در حمایت از کشور‌های عضو در بحران کرونا ابراز نارضایتی کردند. تاریخ انتشار: 14:59 - 07 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۲۱۵ خبرگزاری میزان - شیوع و گسترش ویروس کرونا اقتصاد بسیاری از کشور‌ها در جهان را تحت تاثیر پیامد‌های منفی خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است که اقتصاد فرانسه در سه ماه دوم با کاهش ۲۰ درصدی مواجه خواهد شد.
این میزان از رکود اقتصادی فرانسه آسیب شدیدی که این کشور در سه ماه نخست سال تجربه کرده است را متذکر می‌شود.
انجمن ملی آمار و مطالعات اقتصادی گفته است که اقتصاد فرانسه ممکن است در  سال ۲۰۲۰ در سناریوی که در آن فعالیت‌ها همانند سطح قبل از بحران کرونا تا ماه ژوئیه بازگردد، به ۸ درصد برسد.
ابن انجمن تخیمن زده است که فعالیت اقتصادی فرانسه بعد از برداشتن کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی مشاغل ۲۱ درصد پایین‌تر از سطح عادی قرار دارد.
نتایج بررسی انجمن ملی آمار و مطالعات اقتصادی نشان میدهد که اعتماد مشتریان در ماه مه در فرانسه همچنان در سطح پایین قرار دارد و حتی از ژانویه سال ۲۰۱۹ در جریان اعتراضات مردمی به سیاست‌های مکرون به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.
نگرانی خانواده‌های فرانسوی در خصوص اقتصاد کلی در ماه مه از سال ۱۹۷۲ در سطحی قرار گفته که تا کنون مشاهده نشده است.

علاوه بر آن ترس از بیکاری در این کشور از زمان بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۹ در بالاترین سطح خود قرار گرفته است.
فرانسه هفتمین کشور کرونا زده در جدول جهانی به شمار می‌آید که تا کنون بیش از ۲۸ هزار قربانی داده و بیش از ۱۸۲ هزار نفر از مردم این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند.
یورونیوز در گزارشی آورده است که اکثر مردم آلمان، ایتالیا و فرانسه بر این باورند که بحران کرونا در این کشور نظرات در مورد اتحادیه اروپا را تضعیف کرده و اتحادیه اروپا تقریباً نتوانسته به اندازه کافی از کشور‌های عضو این اتحادیه در بحران کرونا حمایت و پشتیبانی کند.

نتایج این نظرسنجی نشان میدهد که ۶۱ درصد از مردم ایتالیا، ۴۰ درصد از مردم آلمان و ۴۷ درصد از مردم فرانسه پاسخ دادند که عملکرد ضعیف اتحادیه اروپا در کمک به کشور‌های عضو که درگیر بحران کرونا بودند، باعث شده تا نظر مردم نسبت به این اتحادیه منفی شود.

ایتالیا که در میان کشور‌های اروپایی به شدت تحت تاثیر پیامد‌های منفی شیوع کرونا در ماه‌های نخست قرار گرفته بود، مردمش بر این باروند که اتحادیه اروپا به اندازه کشورشان در جریان این بحران حمایت نکرده است.

۶۰ درصد مردم آلمان و ۵۷ درصد مردم فرانسه از عملمرد اتحادیه اروپا رضایت نداشتند. بیشتر بخوانید:  ‎‎ خشونت‎های خانگی و سوءاستفاده از کودکان تشدید شد
صندوق بین المللی پول در ماه گذشته پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی ایتالیا با ۹.۱ درصد کاهش ضربه سختی را در امسال متحمل خواهد شد.
تخمین زده می‌شود تولید ناخالص داخلی در پاریس و برلین حدود ۷ درصد با کاهش رو به رو شود.

همچنین داروی هیدروکسی کلروکین که برای نخسین بار از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای درمان بیماری کرونا توصیه شده بود، اکنون مصرف این دارو از سوی چندین کشور از جمله فرانسه و بلژیک متوقف شده است.
این اقدام بعد از انتشار مطالعات گسترده‌ای درخصوص مشکوک بودن مزایای این دارو در درمان کرونا از سوی دولت فرانسه صورت گرفت.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا در اروپا اتحادیه اروپا بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.»

وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

ماکرون ۴۶ ساله که همچنان سه سال از دومین و آخرین دوره‌اش در ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند، گفت: «در دنیایی که قوانین بازی تغییر کرده است، اروپا در برابر خطراتی که در جهان مواجه می‌شود، مسلح نیست.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنرانی‌اش صراحتا هشدار داد: «طی یک دهه آینده، خطر تضعیف اروپا یا حتی سقوط آن بسیار زیاد است. از اروپا می‌خواهیم از یک اقلیت راهبردی بیرون بیاید؛ مسئله‌ای که او را بیش از اندازه به انرژی روسیه و در حوزه امنیت به ایالات متحده وابسته کرده است.»

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد