Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبر‌های انتظامی امروز ۷خرداد ۹۹میخوانیم.

کشف ۴ دستگاه خودرو احتکار شده

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان از کشف ۴ دستگاه خودرو احتکار شده در اجرای طرح عملیاتی مقابله با احتکار خودرو خبر داد.

سرهنگ محمود پارسا گفت:در راستای مبارزه با سودجویان و اخلالگران اقتصادی به ویژه اخلالگران بازار خودرو و در پی وصول اخبار و اطلاعات مبنی بر احتکار خودرو‌های فاقد پلاک توسط افراد سودجو، این پلیس رصد اطلاعاتی را به منظور برخورد با مجرمان و محتکران در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی‌های مقام قضایی از پارکینگ یک منزل شخصی بازدید که در این بازدید ۴ دستگاه خودرو پراید فاقد پلاک، کشف و محل دپوی خودرو‌ها پلمپ شد.

سرهنگ پارسا با اشاره به آشفتگی‌های اخیر بازار خودرو در عرضه و افزایش قیمت در بازار گفت:مبارزه با محتکران از وظایف ذاتی پلیس بوده و هیچگونه مماشاتی با آن‌ها نمی‌شود.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان ارزش ریالی خودرو‌های کشف شده را ۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:در این زمینه یک متهم دستگیر و پس از تحقیقات اولیه برای ادامه روند رسیدگی روانه دادسرا شد.

او از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار خودرو توسط افراد سودجو موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۴۰ تن سنگ معدنی کرومیت قاچاق در بافت

فرمانده انتظامی شهرستان"بافت" از کشف ۴۰ تن سنگ معدنی قاچاق از دو دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نبی الله میر افضلی گفت: ماموران پلیس اگاهی در حین گشت زنی درسطح حوزه استحفاظی واقع درمحور بافت – ارزوئیه به دو دستگاه تریلر مشکوک آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بازرسی کامیون‌ها مقدار ۴۰ تن سنگ کرومیت قاچاق به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

او بیان داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان درپایان بیان داشت: قاچاق کالا با واردکردن ضربه اقتصادی به کشور، تولید کننده داخلی را نیز دچار چالش کرده و به طبع در تولید و اشتغال زایی اختلال ایجاد می‌کند که پلیس با استفاده از تمام توان وارد عمل شده و با این موضوع برخورد خواهد کرد.

تکاوران پلیس کرمان ۶۶۰ کیلو مواد افیونی کشف کردند

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۶۶۰ کیلوگرم مواد افیونی در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش "زهکلوت" خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ "زهکلوت" با انجام کار اطلاعاتی از عبور یک محموله سنگین مواد مخدر از مرز‌های شرقی به سمت استان کرمان برای انتقال به دیگر نقاط کشور مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران با استقرار شبانه در حوالی یکی از مناطق روستایی محدوده بخش"زهکلوت" خودروی وانت سایپا قاچاقچیان مسلح مواد مخدر را مشاهده و به آن دستور ایست دادند، اما راننده و سرنشین این خودرو با تیراندازی به سمت ماموران از صحنه متواری شدند.

سردار ناظری در ادامه تصریح کرد: طی این درگیری مسلحانه با عکس العمل به موقع ماموران، قاچاقچیان عرصه را برخود تنگ دیده و با رها کردن خودرو و با استفاده از تاریکی شب متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه تلاش پلیس برای دستگیری قاچاقچیان در منطقه ادامه دارد، بیان داشت: با توقیف این وانت و بازرسی از آن ۳۴۵ کیلو گرم تریاک و ۳۱۵ کیلو گرم حشیش و یک قبضه سلاح کشف شد و بحمدلله در این عملیات شبانه از انتقال این حجم سنگین مواد افیونی جلوگیری شد.

یک کلاه ایمنی مساوی با یک برگ جریمه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت:هزینه تهیه و خرید یک عدد کلاه ایمنی کمتر از یک بار اعمال قانون پلیس برای عدم استفاده از کلاه است.

سرهنگ یوسف نجفی افزود: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی عدم استفاده از کلاه ایمنی در قانون اخذ جرائم برای راکبان و سرنشین موتورسیکلت مبلغ ۶۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده که این مبلغ از خرید یک عدد کلاه ایمنی بیشتر است و استفاده از کلاه ایمنی برای حفظ سلامتی افراد جامعه و با هدف کاهش تلفات جانی و مالی موتورسواران الزامی شده است.

سرهنگ نجفی ضمن توصیه به موتورسیکلت سواران نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی افزود: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتورسیکلت، تخلف محسوب شده وماموران راهنمایی ورانندگی موظفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته ودر صورت تکرار یک ماه اقدام کنند.

اوگفت: هنگام راندن موتور سیکلت بر خلاف خودرو تمام بدن راکب موتور در معرض ضربه و خطرات ناشی از سوانح رانندگی قرار می‌گیرد بنابراین توصیه می‌شود علاوه بر انتخاب مناسب کلاه ایمنی بر طبق نوع موتورسیکلت و شرایط رانندگی همواره از آن به صورت دقیق، صحیح و کامل استفاده شود.

نجفی در پایان اظهارامیدواری کرد: که بارعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی توسط راکبان واستفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش تصادفات وسوانح رانندگی باشیم.

کشف یک تن و ۳۴۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر در جیرفت/ افزایش ۲۰۳ درصدی کشفیات

فرمانده انتظامی جیرفت از کشف یک تن و ۳۴۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر طی اردیبهشت ماه امسال و افزایش ۲۰۳ درصدی کشفیات مواد مخدر به نسبت مدت مشابه در سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا محمد رضایی در تشریح این خبر گفت: پلیس جیرفت با اجرای طرح‌های مقابله با سوداگران مرگ و برخورد جدی با عوامل خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر در اردیبهشت ماه امسال، ۱ تن و ۳۴۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر را کشف کرد.

او با اشاره به افزایش ۲۰۳ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال قبل گفت:در مدت یاد شده ۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی، ۴۱ نفر خرده فروش و ۲۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی جیرفت ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس در شناسایی و کشف جرایم از مردم خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهیه، توزیع و حمل مواد مخدر، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع داده تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

سرهنگ محمد رضایی در پایان گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا پلیس شهرستان جیرفت با تقدیم ۴۷ شهید که اکثر این شهیدان در مبارزه باقاچاقچیان مواد مخدر به فیض شهادت نائل آمده اند، موید تلاش خستگی ناپذیر پلیس در این راه است.

هلاکت شرور مسلح در درگیری شبانه پلیس"کهنوج"

فرمانده انتظامی استان از هلاکت یک شرور مسلح در عملیات شبانه پلیس شهرستان"کهنوج" خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان"کهنوج"با انجام اقدامات اطلاعاتی از ورود عاملان شرارت و سارقان مسلح به شهر کهنوج از طریق محور قلعه گنج با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مطلع شده و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران بلافاصله با تشکیل چند اکیپ مجرب در ورودی شهر کهنوج مستقر و خودروی مورد نظر را مشاهده و به آن دستور ایست دادند.

سردار ناظری تصریح کرد: افراد شرور با مشاهده مأموران اقدام به تیراندازی می‌کنند که با هوشیاری و برتری آتش مأموران طی این درگیری مسلحانه، یک نفر از اشرار به هلاکت و ۲ نفر دیگر مجروح و دستگیر می‌شوند و در این رابطه ضمن توقیف خودروی آنان ماموران در پاکسازی از منطقه درگیری یک قبضه سلاح و مقادیر قابل توجهی مهمات ممنوعه را کشف کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت:شرور به هلاکت رسیده سوابقی همچون اخلال در نظم و امنیت عمومی از طریق تیراندازی، حمل و نگهداری سلاح و قدرت نمایی، اخاذی، زورگیری و سرقت مسلحانه در شهرستان‌های جنوبی استان را در کارنامه خود دارد.

فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: یکی از ماموریت‌های مهم و خطیر نیروی انتظامی شناسایی و دستگیری متهمان تحت تعقیب و عاملان شرارت و جرائم خشن است که تمامی رده‌های انتظامی در این رابطه با جدیت و به صورت شبانه روزی برای ارتقاء امنیت عمومی تلاش می‌کنند.

کشف ۷۹ تن گندم قاچاق در کرمان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۷۹ تن و ۲۵۰ کیلو گرم گندم قاچاق طی ۲ عملیات پلیسی در کرمان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری عنوان کرد: در عملیات اول ماموران پلیس آگاهی شهرستان بم هنگام کنترل محور "بم – زاهدان " به ۲ دستگاه تریلی کشنده مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

اوافزود: ماموران در بازرسی از تریلی‌های متوقف شده، ۵۳ تن و ۲۵۰ کیلوگرم گندم که از استان فارس به قصد قاچاق و خروج از کشور بارگیری شده را کشف کردند.

سردار ناظری همچنین در ادامه بیان داشت: در عملیات دوم ماموران پلیس امنیت اقتصادی کرمان نیز از یک دستگاه تریلر در محور کرمان بم ۲۶ تن گندم قاچاق را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: درمجموع طی این ۲ عملیات ۷۹ تن و ۲۵۰ کیلو گندم قاچاق کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش گندم‌های کشف شده ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در این رابطه ۳ دستگاه تریلر توقیف و ۳ متهم دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.


انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی کشف مواد مخدر فرمانده انتظامی استان استفاده از کلاه دستگاه خودرو کشف کردند امنیت عمومی کلاه ایمنی گندم قاچاق مواد مخدر کیلو گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید مریدی شهرستان رودان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور رودان - بندرعباس از داخل کابین یک دستگاه کامیون فوتون مشکوک ۸۵ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

وی افزود: در عملیاتی دیگر در شهرستان بندرعباس ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از نگهداری و توزیع مواد مخدر توسط یک سوداگر مرگ در یکی از محلات شهر بندرعباس مطلع شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران با هماهنگی قضائی با تشکیل دو تیم منسجم به محل اعزام و در بازرسی از منزل ۹۱ کیلوگرم  حشیش و ۸ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سردار جاویدان افزود: در این عملیات‌ها ۳ متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت