Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمد شیخ بهائی گفت: در رسیدگی به پرونده قتل رومینا اشرافی اکنون ضدانقلاب خواهان قصاص است و در صورتی که حکم قصاص صادر شود، ضد انقلاب مردم را دعوت به شورش کرده و این حکم را غیر انسانی می‌داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد شیخ بهائی استاد درس خارج فقه در کرمان در ارتباط با سواستفاده رسانه های غربی از قتل رومینا اشرافی به خبرنگار راه آرمان گفت: اسلام یک منظومه است و برنامه جامعی برای سعادت دنیا و آخرت انسان ها ارائه کرده است، اگر همه این منظومه با هم اجرا نشود زشت ترین چهره را پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کار دشمنان اسلام برهم زدن تناسب و جایگاه موضوعات متعدد است و در نتیجه تبدیل چهره زیبای اسلام به چهره ای زشت است.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: اسلام نسبت به مسائل تربیتی و قانونی بسیار حساس است، قانون ها خط قرمزها را مشخص می کنند، در حالیکه تربیت، رشد انسان ها در زندگی فردی، خانواده و اجتماع را تضمین می کند.

حجت الاسلام شیخ بهائی ابراز کرد: با وجود همه هدایت ها راهنمایی ها، انسان موجودی صاحب اختیار است و خود تصمیم می گیرد که چه اقدامی را انجام دهد و در نهایت خود انسان مسئول نتیجه کارهای خود است.

وی یادآور شد: در حادثه قتل رومینا اشرافی این موضوع از جندین جهت باید مورد بررسی قرار گیرد، در موضوع تربیتی این بحث مطرح است که آیا قانون اسلام در مسیر تربیت به درستی طی شده است یا خیر؟

دین اسلام با هدف کاهش جرم و جنایت تبیین شده است

استاد درس خارج فقه در کرمان مطرح کرد: در ارتباط با خط کشی قانونی این سوال مطرح می شود که آیا در این موضوع خط قرمزها رعایت شده است و در نهایت این شبهه ایجاد می شود که آیا در برخورد با جرمی که اتفاق افتاده، تصمیم اسلام چه خواهد بود؟

حجت الاسلام شیخ بهائی بیان کرد: طراحی اسلام از ابتدا به گونه ای است که زمینه بروز جرم و جنایت به حداقل برسد، اگر قانون های تربیتی اسلام به درستی اجرا می شد قطعا این چنین اتفاقات تلخی رخ نمی داد.

وی ادامه داد: پس از وقوع این جرم نیز اسلام برای جلوگیری از تکرار این جنایت دستورالعمل هایی دارد و مسئولان قضائی وظیفه رسیدگی و اعمال قانون را دارند، اعمال قانون تلخ است اما باید اجرا شود.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در واقع اعمال قانون مانند خارج کردن یک توده سرطانی در جریان عمل جراحی است که تلخ و سخت است اما زمانی که توسط پزشکی متخصص انجام شود نه تنها جنایات محسوب نمی شود بلکه یک خدمت نیز به شمار می رود و از گسترش آن جلوگیری می کند.

اهمال ارکان تربیتی توجیه کننده بروز جنایت نیست

حجت الاسلام شیخ بهائی اذعان کرد: در تربیت انسان ها جامعه و خانواده مسئول است و اگر یکی از این ارکان مسئولیت خود را به درستی ایفا نکند و سبب بروز یک جنایت شوند، از سوی دیگر این نقص ها توجیه کننده جنایت نیست.

وی گفت: فرد مجرم در هر جایگاهی که قرار دارد باید طبق قانون الهی مجازات شود، در قانون الهی ابتدا از وقوع جرم پیشگیری می شود اما در صورت ارتکاب جرم با جدیت برخورد می کند تا از گسترش این جنایات جلوگیری کند.

استاد درس خارج فقه در کرمان اظهار کرد: ما هرگز ادعا نمی کنیم با اجرایی شدن این برنامه ها وقوع جرم و جنایت در کشور به صفر می رسد، اما ادعای ما این است که اگر قانون اسلام با تمام جزئیات اجرا شود، درصد ارتکاب به اینگونه جنایات در جامعه به شدت کاهش می یابد.

رسانه های معاند هدف انحراف افکار نا‌آگاه را دنبال می کنند

حجت الاسلام شیخ بهائی عنوان کرد: رسانه های بیگانه با سواستفاده از این اتفاق مبانی دین اسلام را زیر سوال برده اند، اما باید توجه داشت دشمنان گاهی شبهه هایی مطرح می کنند تا افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند دچار ابهام شوند.

وی افزود: قصاص در اسلام یک حکم شرعی است، در دوران جاهلیت بر این اعتقاد بودند که قتل مانع قتل می شود اما اسلام به جای استفاده از واژه قتل از اصطلاح قصاص استفاده کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: با اینکه در قصاص جانی در مقابل جانی گرفته می شود اما باعث حیات جامعه می شود اما اجرای این حکم نیز استثنائاتی دارد و مجری قانون باید تصمیم گیرنده باشد.

حجت الاسلام شیخ بهائی تشریح کرد: در رسیدگی به این پرونده اگر حکم قصاص صادر شود، ضد انقلاب مردم را دعوت به شورش کرده و این حکم را غیر انسانی می داند، اگر مسئله ازدواج را علم کنند بر روی بحث کودک همسری و اساس ازدواج اعتراض خواهد کرد.

رواج هوس بازی به نام عشق به دنبال تخریب بنیان خانواده

وی یادآور شد: از سوی دیگر دشمن در تلاش است با ترویج آزاد سازی روابط زن و مرد در ایران به خیال خام خود خدمتی به بشریت کرده باشد و هوس بازی را به عنوان عشق مطرح کنند.

استاد درس خارج فقه در کرمان بیان کرد: در زمانی که تاکید ما بر حفظ روابط میان زن و مرد و بنیان خانواده است دشمنان به نام عشق در مقابل این امر مهم ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام شیخ بهائی ابراز کرد: دشمن با سواستفاده از شرایط، قوانینی همچون قصاص را که در گذشته ضد بشریت خوانده بود امروز راهکار مبارزه می داند، در حالیکه خود زمینه این خشونت ها را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در جامعه کنونی ایران توقع اشاعه فساد باطل است از این رو بروز یک حادثه سر و صدای زیادی در جهان ایجاد می کند، این در حالی است که جوامع غربی که به عنوان نمونه معرفی می شوند، هزاران صحنه مشابه دارند و هیچ یک خبری نمی شوند.

این کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اخبار کرونا به صورت لحظه ای در جهان منتشر می شود اما چرا اخبار بی بند‌و‌‌‌‌‌‌باری جنسی و اخلاقی جامعه غرب که سر به فلک کشیده منتشر نمی شود و تنها گاهی نشانه هایی از آن دیده می شود.

حجت الاسلام شیخ بهائی در پایان خاطرنشان کرد: مگس به دنبال زخم است و دشمنان همچون مگس هایی هستند که در همه صحنه های زیبایی که در کشور همچون کمک مومنانه و اقتدار ایران در مقابل آمریکا رقم می خورد، به گوشه ای خزیده و سکوت می کنند و در مقابل کوچکترین جرمی که اتفاق می افتد این چنین گوش فلک را کر می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل مذهبی شود اما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم

به گزارش خبرآنلاین چند دقیقه‌ای نگذشته بود که پسری جوان به سمتش آمد و گفت ساناز جان من را ببخش اشتباه کردم باید واقعیت زندگی‌ام را به تو می‌گفتم هرچند گذشته‌ها گذشته و اصلاً موردی برای نگرانی وجود ندارد.

روزنامه ایران نوشت: در همین موقع سربازی از ته سالن شماره پرونده‌ای را خواند و گفت طرفین جلسه رسیدگی ساعت ۸ صبح اعلام حضور کنند.
به محض ورود به شعبه زن جوان بی‌مقدمه گفت: آقای قاضی این مرد مرا فریب داده و با احساس من بازی کرده او قبلاً زن داشته و هنوزهم دوستش دارد اما به من نگفته بود، اگر من این روسری را پیدا نکرده بودم معلوم نبود تا کی می‌خواست این ماجرا را پنهان نگه دارد.
قاضی با شنیدن این حرف‌ها گفت دخترم کمی آب بخورید و آرام باشید این‌طور من متوجه نمی‌شوم ماجرای زندگی شما چیست آهسته‌تر برایم از اول تعریف کن!
ساناز کمی که آرام شد، گفت: با آرمین در یک کافه آشنا شدیم. از روز آشنایی تا ازدواج 6 ماه طول کشید. آرمین می‌گفت کسی را ندارد و تنها به خواستگاری‌ام آمد. به من گفت پدرش فوت کرده و مادرش هم پیش خواهرش خارج از کشور زندگی می‌کند و اینجا تنها زندگی می‌کند من ساده هم باور کردم. پدرم با اصرار من راضی به ازدواج شد و ما سر خانه و زندگی خود رفتیم اما همین چند هفته پیش بود که توی ماشینش یک روسری قرمز پیدا کردم خیلی عصبانی و ناراحت بودم با این حال به رویش نیاوردم تا اینکه چند روز قبل یک عروسک دخترانه هم در ماشین پیدا کردم. این بار دیگر به رویش آوردم و گفتم اینها مال کیست اما آرمین با دروغگویی تمام به من گفت ماشین دست دوستش بوده و اینها مال همسر دوستش است، اما من باور نکردم یک روز از روی کنجکاوی او را تعقیب کردم و دیدم دم یک مهدکودک رفت و یک دختربچه را بغل کرد و بعدش هم رفت مقابل خانه‌ای و بعد از پیاده شدن داخل خانه رفت. از تعجب و ناراحتی و عصبانیت داشتم دیوانه می‌شدم.
بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم تصمیم گرفتم بروم ببینم موضوع چیست. وقتی زنگ در خانه را زدم همان بچه در را باز کرد و هنوز حرفی نزده بودم که آرمین را پشت سرش دیدم و وقتی دختربچه او را بابا صدا زد از هوش رفتم.
چشم باز کردم در بیمارستان بودم بعد هم به خانه پدرم رفتم و همه ماجرا را برایش تعریف کردم. این مرد یک دروغگوی بزرگ است او زن و بچه داشته و موضوع به این مهمی را از من مخفی کرده بود. او یک کلاهبردار است معلوم نیست با چند نفر دیگه چنین کاری کرده الان هم من فقط طلاق می‌خواهم.
قاضی رو به آرمین کرد و گفت: حرف‌های همسرت را تأیید می‌کنی تو واقعاً زن داشتی؟
آرمین نگاهی کرد و گفت: آقای قاضی ماجرا این‌طوری نیست. من سه سال قبل از همسر اولم جدا شدم. دخترم با مادرش زندگی می‌کند من در هفته یک روز او را می‌بینم اما از شانس بدم همسرم متوجه شد. من اصلاً با همسر سابقم ارتباطی ندارم فقط آن روز رفتم بچه را به مادرش بدهم که این‌طوری شد. من کلاهبردار نیستم من ساناز را دوست دارم. می‌خواستم قبل ازدواج خودم به ساناز واقعیت را بگویم ولی ترسیدم ساناز با من ازدواج نکند. همیشه دنبال یک فرصت مناسب بودم اما خودش زودتر فهمید الان خیلی پشیمانم و می‌خواهم ساناز یک فرصت دوباره به من بدهد. من مجرم نیستم فقط یک عاشق هستم. آیا هر کسی که طلاق گرفته دیگر حق ازدواج ندارد؟ قبول دارم اشتباه کردم اما جبران می‌کنم.
آرمین رو به ساناز کرد و گفت: باور کن من آدم بدی نیستم فقط اشتباه کردم و واقعیت را نگفتم الان هم پشیمانم از پنهانکاری که کردم.
ساناز رو به آرمین کرد و گفت: اعتمادی که به تو داشتم از بین رفته و دیگر نمی‌توانم به تو اعتماد کنم بهتر است از هم جدا شویم.
قاضی که حرف‌های این زوج جوان را شنید، گفت می‌دانم همسرت اشتباه بزرگی مرتکب شده، اما بهتر است بیشتر راجع به تصمیمت فکر کنی یک ماه به کلاس‌های مشاوره بروید اگر نظرت عوض نشد آن وقت حکم طلاق را صادر می‌کنم.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901198

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم؛ واکنش مدیری را ببینید | ویدئو
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود