Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بنابر گزارش خبرگزاری روسی «اینترفکس» به نقل از شبکه العربیه، «ولادیمیر ژاباروف» سناتور روس امروز چهارشنبه اعلام کرد روسیه نیروی نظامی به لیبی اعزام نکرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که روسیه تسلیحات پیشرفته در اختیار نیروهای «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی قرار نداده اما تلاش می‌کند تا مداخله خود در لیبی را پنهان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که رنگ‌آمیزی مجدد هواپیماهای روسیه در لیبی باعث پنهان ماندن حقیقت نبوده و فعالیت‌های بی ثبات کننده مسکو در لیبی کاملا آشکار است.

فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا هم پیش از آن با صدور بیانیه‌ای مدعی شد روسیه با استقرار جنگنده در لیبی، قصد دارد گروه‌های پیمانکار نظامی خصوصی را که در این کشور فعالیت کرده و به نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی کمک می‌کنند، حمایت نماید.

معاون رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان روسیه (دوما) در واکنش، ادعای فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در آفریقا (آفریکام) را رد کرده بود.

این مقام روس در واکنش به اظهارات فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا گفت که «اتهامات واشنگتن در رابطه با هواپیماهای روسیه در لیبی، ساختگی و دروغ است».

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ليبي خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند

یک منبع آگاه اعلام کرد نظامیان روسیه و آمریکا در نیجر در یک پایگاه واحد مستقر شده‌اند، اما به یکدیگر دسترسی ندارند.

به گزارش ایسنا یک مقام آمریکایی گفت نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آنها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

این مقام آمریکایی گفت که نیروهای روس چند هفته قبل به پایگاه هوایی ۱۰۱ آمده‌اند، پایگاه نیروی هوایی نیجر که در کنار فرودگاه بین‌المللی پایتخت این کشور واقع شده است.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد. فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند. آنها وظیفه آموزش نیروهای این کشور را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید