Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت لوازم خانگی و دکور «ایکیا» در آلمان به مسلمانان اجازه داد تا از پارکینگ این شرکت برای ادای نماز با حفظ فاصله اجتماعی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوفد، شرکت لوازم خانگی و دکور «ایکیا» در آلمان در اقدام فوق العاده ای به صدها نفر از مسلمانان اجازه داد تا در پارکینگ خودروی این شرکت نماز عید فطر را با حفظ فاصله اجتماعی برپا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عکس های شگفت انگیزی از ادای نماز عید مسلمانان در این پارکینگ با حفظ فاصله اجتماعی منتشر شده است. این درحالی است که مساجد این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است. زیرا دولت آلمان از تجمع افراد در مکان های بسته جلوگیری می کند.

امام جماعت یک مسجد در شهر وتسلار در نزدیکی فرانکفورت درخواستی را به مدیر این شعبه ایکیا ارایه داد تا از پارکینگ بزرگ آن برای برپایی نماز استفاده کنند. مسئولان این شعبه به سرعت از این درخواست استقبال کردند و موافقت خود را اعلام کردند.

باتوجه به مساحت زیاد این پارکینگ، همه مسلمانان این منطقه توانستند با حفظ مسافت امن و با رعایت فاصله اجتماعی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است، در این مکان نماز خود را برپا کنند.

گفتنی است، مسلمانان بزرگترین اقلیت مذهبی در آلمان به شمار می آیند؛ به طوری که در دهه 19 کشور آلمان به یکی از مهمترین مراکز اسلام شناسی تبدیل شد. مرکز اسلامی هامبورگ یک مرکز بین المللی در این کشور است. در آلمان مسلمانان از لحاظ دینی آزادی دارند و بیشتر مسلمانان می توانند مسایل مذهبی خود را آزادانه انجام دهند. نیمی از آنها، به شدت پایبند ادای تکالیف و وظایف مذهبی هستند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسلمانان آلمان نماز فاصله اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان

ایسنا/سمنان معاون پارلمانی رئیس جمهور در سفر به سمنان به مقام والای شهدای گمنام ادای احترام کرد.

 سید محمدحسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور بدر سفر به سمنان به مقام شامخ شهید گمنام تدفین شده در استانداری سمنان ادای احترام کرد.

 در این برنامه نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان سمنان، شهردار سمنان، مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان و نورانی سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موسوی، شهردار سمنان و ...نیز حضور داشتند.

حضور در نمازجمعه سمنان و میز خدمت، بازدید از چند واحد صنعتی از جمله فروسیلیس سمنان، دیدار با مسوولان استان و....از جمله برنامه‌های معاون رئیس جمهور در سفر امروز به سمنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • ادای احترام رئیس جمهور به رهبر استقلال پاکستان