Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:42:34 GMT

شخصیت و اندیشه های امام خمینی برای نسل جوان تبیین شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۱۳۶۰

شخصیت و اندیشه های امام خمینی برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسماعیل پور بعد از ظهر چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رودسر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: ایام بزرگداشت سالگرد امام خمینی (ره) در واقع فرصتی مناسب برای بازخوانی اندیشه‌های و بهره گیری از مدل حکومتی ایشان در استمرار انقلاب اسلامی است

وی ثبات شخصیت و اندیشه، صداقت راهبردی، تکیه بر خواست مردم، اصرار بر مصالح نظام و تاسی از ائمه اطهار (ع) را از ویژگی‌های بارز امام (ره) دانست و تصریح کرد: ترویج و تبیین این ویژگی‌ها به نسل جدید امری ضروری است و باید در کلیه برنامه‌های فرهنگی امسال مد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل پور در ادامه با بیان اینکه یکی از معیارهای ارزیابی مدیران همکاری در برنامه‌های فرهنگی شهرستان است، گفت: شهرداران و بخشداران نسبت به فضا سازی محیطی مناسب با ایام ارتحال امام اهتمام ویژه ای داشته و اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان‌های دست اندر کار در حوزه فرهنگ راهکارهای مناسب برای رعایت شئونات اسلامی و فاصله گذاری اجتماعی در ایام پیشرو را ارائه کنند.

کد خبر 4935648

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین اسماعیل پور رودسر امام خمینی ره ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند روابط عمومی راهپیمایی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

چند هفته‌ای است که مخاطبان شبکه یک حدود ساعت۲۲ به تماشای فصل پنجم سریال دیدنی «نون‌خ» می‌نشینند و با ماجرا‌های نورالدین خانزاده و همشهری‌هایش همراه می‌شوند. شخصیت‌هایی که در این سریال حضور دارند طی این پنج فصل به کاراکتر‌های دوست داشتنی و محبوبی تبدیل شده‌اند و هرکدام طرفدارانی برای خود پیدا کرده‌اند.

به گزارش جام جم، یکی از این شخصیت‌ها وحید با بازی سید حسین موسوی است که در سری جدید حضور پررنگ‌تری به نسبت فصل‌های قبلی دارد و با آن گویش شیرین کردی مدام سر به سر عمو کاووس می‌گذارد و با موقعیت‌های طنزی که ایجاد می‌کنند، زوج خوبی را تشکیل داده‌اند. موسوی متولد کردستان است و ازسال۱۳۸۳ وارد عرصه بازیگری شده وتئاتر را اززادگاهش شروع کرده است. با نمایش‌های بسیاری روی صحنه رفته، اما یکباره با بازی در نقش وحید در مجموعه نون‌خ درخشید و مورد توجه قرار گرفت. وحید درفصل جدید با نورالدین وسایر همشهری‌هایش از غرب تا جنوب کشور همسفر شده و قصه‌های جذابی را در سریال خلق کرده‌اند.

معرفی ظرفیت‌های استان

از موسوی می‌پرسیم، شما از دهه ۸۰ وارد عرصه بازیگری شدید و به واسطه تئاتر‌های بسیاری روی صحنه بودید، اما با سریال نون‌خ به مخاطبان تلویزیون معرفی شدید. البته این اتفاق برای خیلی از بازیگران اصلی این سریال افتاد و یکباره به چهره‌های محبوب و مشهوری تبدیل شدند.

نون‌خ چه ویژگی‌هایی دارد که باعث دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن بازیگرانش می‌شود. وی پاسخ می‌دهد: به نظرم مهم‌ترین ویژگی این سریال این است که از فضای آپارتمانی خارج شده، چون به هر حال سال‌های بسیاری بود که سریال‌های طنز در یک فضای بسته آپارتمانی ساخته می‌شد، اما سعید آقاخانی با این سریال طبیعت زیبای کردستان، ویژگی‌ها و جاذبه‌های بسیاری از این اقلیم را به مخاطب نشان داد.

من فکر می‌کنم همین موضوع باعث شد توریست‌ها و گردشگر‌ها به این استان سفر کنند، چون آقای آقاخانی با این سریال ظرفیت‌های بسیاری از این استان را به مخاطب معرفی کرد که باعث جذب توریست می‌شود. این‌که سریال نون‌خ در بحث گردشگری و آشنایی مخاطبان با اقلیم کردستان چقدرنقش داشته، موضوع دیگری است که از این بازیگر می‌پرسیم و او تصریح می‌کند: تا جایی که می‌دانم این سریال توانست تاثیرات خوبی در این زمینه داشته باشد.

به‌خصوص در فصل پنجم که به شهر‌ها و استان‌های دیگر هم سفر کردیم و مخاطب تصاویر زیبایی از طبیعت و جاده در این سریال دید که کار بسیار سختی بود، اما به قدری این سریال مورد توجه قرار گرفت و دیده شد که واکنش‌های مثبت و خوبی را در پی داشت، چون ما همیشه دوست داشتیم سریالی درباره قومیت‌ها به‌ویژه اقوام کرد ساخته شود که بسیار مهمان‌نواز هستند و منابع بسیاری در آنجا وجود دارد که برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

این موارد در سریال نون‌خ وجود داشت و برای استان ما اتفاق خوبی است و باعث شد دیده شود و مردم به این استان بیشتر سفر کنند.

تضاد کاووس و وحید

وی درباره ویژگی‌های شخصیتی وحید و تقابل او با عموکاووس توضیح می‌دهد: فکر می‌کنم از همان ابتدا آقای امیر وفایی خیلی هوشمندانه بین وحید و عمو کاووس تضادی ایجاد کرد که این تضاد و تنش که بین این دو نفر هست، موقعیت‌های کمدی خلق کرد که مردم دوست دارند.

البته این اتفاق در سری جدید بیشتر شد که باز هم از هوشمندی نویسنده و کارگردان بود. همین ویژگی باعث شد وحید بازیگوش‌تر شده و شیطنتش هم بیشتر شود که همین موضوع جای کار را برای بازی در این نقش هم بیشتر می‌کند. در کل من شخصیت وحید را دوست دارم.

نکته مهم‌تر این‌که در عین شیطنت‌هایی که می‌کند، ویژگی‌ای دارد که من خیلی این ویژگی را دوست دارم؛ وحید احترام بزرگ‌تر‌ها را همیشه نگه می‌دارد و هیچ بی‌ادبی به آن‌ها به خصوص عمو کاووس نمی‌کند. در ادامه داستان و در سکانس‌هایی هم می‌بینید همین وحید که سر به سر عمو کاووس می‌گذارد، از یک جایی به بعد تنها مونس او می‌شود و به او کمک می‌کند و این تحولی که در شخصیت وحید در طول داستان به وجود می‌آید، برای من خیلی جذاب بود.

بی‌هوشی از شدت گرما

نون‌خ در سری جدید سفر جاده‌ای را از غرب به جنوب آغاز کرده است و قطعا چنین سفری به نقاط مختلف ایران می‌تواند سختی‌هایی را در پی داشته و همچنین جذابیت‌هایی را هم برای بازیگر به همراه داشته باشد. موسوی در این خصوص بیان می‌کند: از آنجا که اغلب بچه‌ها از مناطق کوهستانی آمده بودند، در سفری که به چابهار داشتیم، یک‌باره به جایی می‌آمدیم که هوای گرم و مرطوبی داشت.

آن هم حدود ۱۱ ساعت در فضای بسته مینی‌بوس که یک مینی‌بوس قدیمی بود و هیچ وسیله تهویه‌ای هم نداشت. شیشه‌ها هم باید بسته می‌بود تا صدای خارج از ماشین مزاحمتی برای فیلمبرداری نداشته باشد. یکی از اتفاقاتی که در این سکانس‌ها می‌افتاد این بود که ما مدام به خواب می‌رفتیم. یعنی وسط فیلمبرداری یکی از بازیگران به خواب می‌رفت و بقیه او را بیدار می‌کردند تا دیالوگ بگوید.

این اتفاق برای ما خیلی عجیب بود. تا این‌که یکی از بچه‌های چابهار گفت که شما بیهوش می‌شدید، نه این‌که بخوابید! چون به خاطر گرمای زیاد برای لحظاتی خون به مغزتان نمی‌رسید. ما دو ماه این وضعیت را داشتیم و برای هر کدام از ما تکرار می‌شد. این، یکی از اتفاقات و سختی‌های کار برای ما بود. این بازیگر در سریال «راز بقا» هم با آقای آقاخانی همکاری داشت.

او درباره تعامل با آقاخانی برای ایفای نقش می‌گوید: یکی از ویژگی‌های آقای آقاخانی همین مسأله است که فضا را برای تعامل و خلاقیت بازیگر ایجاد می‌کند. من بار‌ها موقع فیلمبرداری دیدم که چطور درباره ایده بچه‌ها و طنز موقعیت با همدیگر صحبت می‌کردند و این ایده‌ها خیلی به طنز موقعیت صحنه‌ها کمک می‌کرد. یعنی بچه‌ها در طنز، موقعیت‌هایی که ایجاد می‌شد همگی نقش داشتند و به نظرم این تعامل و اتفاق خوبی بود.

یکی از نکاتی که در طنز بازیگران سریال به چشم می‌خورد این است که در عین اصالتی که در گفتار و رفتارشان دارند، شوخی‌های‌شان خیلی به روز است. به عنوان مثال از اصطلاحات بازی مافیا خیلی استفاده می‌کنند. می‌توان گفت این به روز بودن، ارتباط شخصیت‌ها و داستان را با مخاطب بیشتر و عمیق‌تر کرده است. موسوی در این باره توضیح می‌دهد: این اتفاق برای من به عنوان بازیگر خیلی جذاب بود.

فکر می‌کنم همین شوخی‌ها و اتفاقات به روز سریال باعث می‌شود مخاطبان از رده‌های سنی مختلف با شخصیت‌ها و ماجرا‌ها ارتباط بگیرند. مردم هم خیلی این شوخی‌ها و دیالوگ‌ها را دوست داشتند. این را از بازخوردی که در فضای مجازی از مردم می‌گیرم، می‌گویم. یا حتی نکاتی که درباره سریال «مختار» می‌گوییم و درباره آن صحبت می‌کنیم، به دل مخاطب نشسته است.

دیگر خبرها

  • افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • انواع درب ساختمان
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند