Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:25:01 GMT

اولین پرواز از افغانستان به مقصد مشهد انجام شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۱۳۶۴

اولین پرواز از افغانستان به مقصد مشهد انجام شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از گذشت سه ماه از شیوع ویروس کرونا، اولین پرواز از کشور افغانستان به مقصد مشهد با استقبال جمعی از فعالان اجتماعی و اقتصادی شرق کشور از مسافران افغانستانی انجام شد.

محمد امانی ‌بنی با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش از این پرواز نیز یک پرواز شامل کمک‌های بهداشتی مردمی هم‌وطنانمان برای مقابله با شیوع کرونا به کشور افغانستان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر مراودات اقتصادی، گردشگری، زیارتی بین ایران و افغانستان تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است. امیدواریم این مناسبات به زودی به حالت عادی خود بازگردد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: باتوجه به پیوند تاریخی ملت ایران و افغانستان انتظار می‌رود این اقدام تاثیرات خوبی بر تداوم مناسبات تجاری و گردشگری و مذهبی دو کشور داشته باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان رضوی، امانی بنی افزود: هم‌اکنون بیش از سه میلیون مهاجر افغانستانی ساکن در ایران هستند و طی دهه‌های گذشته ایران کمک‌های زیادی به مهاجران افغانستانی داشته و روابط بسیار خوبی در این زمینه میان دو کشور حاکم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم