Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری فرانسه ۲۴، مقام های مزبور گفتند که بخش اعظم این مبلغ به کشورهای جنوبی اروپا که متحمل بیشترین زیان ناشی از کووید – ۱۹ شده اند، اختصاص می یابد که شامل ۵۰۰ میلیارد یورو کمک هزینه و مابقی به صورت وام است.

براساس اعلام مقام های اروپایی، کمیسیون اروپا قصد دارد پیشنهاد کمک مالی به ایتالیا و اسپانیا به ترتیب به ارزش ۱۷۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیارد یورو را در قالب کمک هزینه و وام ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پائولو جنتیلونی» کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از این طرح پیشنهادی به عنوان موفقیتی برای اروپا، در توییتی اعلام کرد که این صندوق می تواند به روند مقابله با بحرانی بی سابقه کمک کند.

هدف از تخصیص این کمک های مالی، محافظت از بازار واحد اتحادیه اروپا در برابر تجزیه ناشی از رشد اقتصادی ناهمگون و سطوح مختلف ثروت است، چه آنکه این بلوک ۲۷ عضوی شاهد ژرف ترین رکود قابل انتظار در سال جاری است.

طرفداران این طرح بر ضروری بودن آن تاکید دارند، زیرا کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا، یونان، فرانسه و پرتغال که دین سنگینی را به دوش می کشند و به گردشگری به شدت وابسته اند، بیش از کشورهای شمالی برای احیای اقتصاد خود از طریق وام گیری دچار مشکل هستند.

کمک های ۵۰۰ میلیارد یورویی مطابق با میل دو اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا یعنی فرانسه و آلمان است، اگرچه برخی کشورها ترجیح می دهند که این بسته کمکی تنها به صورت وام باشد.

اما این کمک های مالی که از طریق وام های مشترک تامین می شود، موجب نگرانی هلند، سوئد، اتریش و دانمارک است. وام باید بازپرداخت شود که به معنای سهم ملی بالاتر در بودجه آتی اتحادیه اروپا یا مالیات های جدید اختصاص یافته به این اتحادیه است.

انتظار می رود که کمیسیون اروپا جریان های جدید درآمدی را پیشنهاد دهد که احتمالا از محل مالیات بر پلاستیک، پول حاصل از طرح تجارت آلایندگی دی اکسید کربن، مالیات بر خدمات دیجیتال، مالیات شرکت های ملی و مالیات بر واردات کالاهای تولید شده در کشورهایی با معیارهای آلایندگی دی اکسید کربن کمتر از اتحادیه اروپاست.

برچسب‌ها ویروس کرونا اتحادیه اروپا كميسيون اروپا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا كميسيون اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا كميسيون اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود