Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@10:46:47 GMT

نفتکش سوم ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد +نقشه

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۱۹۵۷

نفتکش سوم ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد +نقشه

سومین نفتکش ایران هم به آب‌های ونزوئلا رسید و از سوی نیروی دریایی این کشور اسکورت می‌شود.

به گزارش مشرق، نفتکش سوم ایران با نام«پتونیا» (Petunia)که حامل بنزین به مقصد ونزئلاست،  وارد آب های ونزوئلا شد.


موقعیت نفتکش پتونیا پس از ورود به آب های ونزوئلا

بر اساس نقشه های رهیابی پایگاه مارین ترافیک این نفتکش شب گذشته در جنوب باربادوس در میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی در حال حرکت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو هفته پیش، پنج نفتکش فاکسون، فورچون،پتونیا و فارستو کلاول از تنگه جبل‌الطارق به مقصد آمریکای لاتین عبور کردند و به سمت ونزوئلا حرکت کردند.

دو روز پیش، نفتکش فورچون (Fortune) و چند ساعت بعد از آن نفتکش فارست (Forest) وارد آب های ونزوئلا شدند. نیروی دریایی ونزوئلا هر دو نفتکش را تا بندر «ال پالیتو» اسکورت کرد.

طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا رسما محموله نفتکش ایرانی «فورچون» (Fortune) را تحویل گرفت.

به گفته دو منبع آگاه، دومین نفتکش ایران، فارست، دیروز مقصد خود را به سوی پالایشگاه کاردون، سومین مجتمع پالایشگاهی این کشور متعلق به شرکت نفت ونزوئلا، تغییر داد و شب گذشته در کنار این پالایشگاه لنگر انداخت.

 ایران اقدام ایران در حالی هر دو کشور تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، بازتاب های زیادی و عصبانیت مقامات واشنگتن را به دنبال داشته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس سهام عدالت نیروی دریایی واشنگتن نیروی دریایی ونزوئلا تنگه جبل الطارق نفت ونزوئلا ونزوئلا شرکت نفت ونزوئلا مشرق دریای کارائیب آمریکا آب های ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و برخی مناطق استان‌های بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و خراسان جنوبی، ابرناکی، وزش باد و بارندگی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید؛ هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت

فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در ضمن طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید انتظار می‌رود.

دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و در برخی نقاط استان اصفهان، ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در کرمانشاه، غرب کردستان، شمال آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان، بارش شدت دارد.

سه شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش یافته و در کل نوار شمالی ابرناکی، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی می‌باشد و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و از بعد از ظهر دوشنبه تا پنج شنبه دریای خزر مواج می‌باشد.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را ابری و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و از بعد از ظهر وزش باد شدید و کاهش ابر پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۱ و کمینه دما ۱۰ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229376 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • سه لژیونر جدید والیبال ایران، مقصد: کره جنوبی!
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • تداوم بارش‌ها تا ۱۰ روز آینده در تمام نقاط کشور
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم