Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@09:29:31 GMT

مردم در فروش سهام عدالت عجله نکنند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۱۹۶۱

مردم در فروش سهام عدالت عجله نکنند

خبرگزاری مهر: حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مهلت مراجعه به سایت samanese.ir برای انتخاب روش مدیریت مستقیم سهام عدالت که قبلاً هشتم خردادماه اعلام شده بود، با تصمیم شورای عالی بورس تا ۱۵ خردادماه تمدید شد.

وی تاکید کرد: سهامداران باید در نظر داشته باشند که امکان تغییر تصمیم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان فروش جداگانه هر سهم از پرتفوی سهام عدالت وجود دارد

وی درباره آزاد شدن سهام عدالت در پرتفوی افرادی که با مراجعه به وبسایت مذکور، روش مستقیم را انتخاب کرده اند و قصد دادن وکالت فروش به بانک‌ها را ندارند، گفت: از دهم خرداد ماه ۳۰ درصد از هر سهم ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت آزاد می‌شود و این گروه از افراد در صورتی که دارای کدبورسی باشند، می‌توانند این ۳۶ نماد را در پورتفوی خود مشاهده کنند اما تنها امکان معامله ۳۰ درصد از آن را خواهند داشت.

سخنگوی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که آیا هر کدام از این نمادها به صورت جدا قابل معامله است یا باید آنها را به صورت یک بسته معامله کرد، گفت: هر کدام از نمادهای بورسی سهام عدالت به صورت مجزا قابل معامله خواهد بود.

مردم در فروش سهام عدالت عجله نکنند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با شروع آزادسازی، آیا سازمان بورس فکری برای ایجاد نشدن صف فروش سهام و به تبع آن ریزش احتمالی قیمت پیش بینی کرده یا خیر، گفت: اتفاقاً به نظر بنده افرادی که اصطلاحاً بورس‌باز نیستند تمایل دارند سهام عدالت خود را نگه دارند؛ اگر ده سال پیش سهام یک میلیون تومانی خود را می‌فروختند امروز سهامشان این ارزش را نداشت لذا برای ده سال آینده هم وضعیت به همین صورت است بنابراین دلیلی برای فروش وجود ندارد.

فهیمی ادامه داد: عرضه‌های سهام عدالت بازار بورس را تحت تأثیر قرار نخواهد داد بلکه تعادلی بین عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

مهلت مراجعه به بانک‌ها برای دادن وکالت فروش تمدید شد

وی همچنین درباره مهلت ارائه وکالت به بانک‌ها برای فروش سهام عدالت گفت: آندسته از افرادی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند اما ترجیح می‌دهند برای فروش سهام شخصاً اقدام نکنند، می‌توانند مدیریت سهام شأن را به بانک‌ها وکالت بدهند.

وی گفت: مهلت مراجعه مردم به بانک برای دادن وکالت فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت که قبلاً از ششم تا دهم خردادماه اعلام شده بود، تا ۱۳ خرداد تمدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مسئولین مربوطه افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند به دو صورت سهام خود را مدیریت کنند یا می‌توانند به بانک‌ها وکالت بدهند که در اولین فرصت سهام آنها را به فروش برساند و پول حاصل از آن‌را به حسابشان واریز کند. البته در این صورت بانک تضمینی برای رقم فروش نمی‌دهد.

راه دوم نیز این است که خود سهامدار، سهام خود را مدیریت کند، در این روش افراد پس از دریافت کدبورسی ۳۰ درصد از هر سهم را در پورتفوی خود مشاهده خواهند کرد که امکان معامله آن‌را در بستر بورس خواهند داشت.

افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند نیز در آینده‌ای نزدیک به آنها سهم شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تعلق می‌گیرد که البته تا زمان ورود این شرکت‌ها به بورس باید صبر پیشه کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده اند سهام عدالت بانک ها ۳۰ درصد فروش سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند

محمد باغستانی اظهار داشت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جماران، وی افزود: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها را جمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم