Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@13:04:30 GMT

ترامپ: شبکه‌های اجتماعی را می‌بندم

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۲۱۳۳

ساعت24-رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد با استفاده از قدرت خود می‌تواند شبکه‌های اجتماعی را تعطیل کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید به بستن  شبکه های اجتماعی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، این شبکه اجتماعی را به تلاش برای خاموش کردن صدای محافظه کاران متهم کرد و هشدار داد که او و قانونگذاران جمهوری خواه می‌توانند برای بستن این شبکه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در این پیام خود درباره اعمال نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و حتی احتمال بستن آن‌ها تهدید کرد.

تهدیدهای ترامپ علیه شبکه اجتماعی توئیتر پس از آن صورت گرفت که این شبکه برای اولین بار با افزودن برچسب راستی آزمایی به یکی از توئیت‌های روز سه شنبه او، امکان اعتبارسنجی آن را میسر کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در پیامی توئیتری اعلام کرد رای پستی در انتخابات ماه نوامبر به افزایش تقلب در آن منجر خواهد شد. ترامپ در این توئیت نوشت: «... صندوق‌های پستی سرقت می‌شوند، برگه‌های رای جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می‌شوند و به طور جعلی امضا می‌شوند. فرماندار کالیفرنیا برگه‌های رای را به میلیون‌ها نفر ارسال می‌کند بدون توجه به اینکه آن‌ها که هستند. این انتخابات تقلبی خواهد بود.»

توئیتر در واکنش با افزودن برچسب «حقایق مربوط به رای پستی را دریافت کنید» کاربران را به مطالعه مقالات خبری درباره ادعای ترامپ هدایت کرد.

در واقع این شبکه اجتماعی در واکنش به انتقادات دیرینه که این شرکت را متهم می‌کردند در نظارت بر نشر اطلاعات نادرست و جعلی از سوی مقامات و سران جهان بسیار دست بسته عمل می‌کند، روز سه‌شنبه برای نخستین بار لینکی با عنوان اعتبارسنجی به توئیت‌های ترامپ اضافه کرد. این برچسب‌ها، مخاطبان را به خواندن مقالات شبکه سی‌ان‌ان، واشنگتن پست و هیل و نیز برگزیده‌هایی از مقالات دیگر و صفحه‌ای که خلاصه‌ای از یافته‌های دیگر افراد در راستی‌آزمایی این اظهارات در آن آمده است، هدایت می‌کند.

بنا به نوشته روزنامه واشنگتن پست، ترامپ در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در رسانه محبوب خود توئیتر، ادعاهای دروغین زیادی مطرح کرده و افراد زیادی را به گونه‌ای هدف حملات لفظی خود قرار داده که منتقدان می‌گویند وی با این شیوه سیاست‌های شرکت توئیتر را در خصوص آزار و اذیت و ارعاب زیر پا گذاشته است.

 باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. او به خاطر انتشار ویدئوهایی نامتعارف با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های خارج از عرف فرهنگی این کشور، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است. در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیوهایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد. عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

کد خبر 847462 برچسب‌ها فرهنگ خبر مهم هنر عراق

دیگر خبرها

  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم