Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این بازید با اشاره به هدف از سفر یک روزه خود گفت: بنا به دستور ویژه جناب آقای رئیس جمهور برای بررسی مسایل و رفع موانع و مشکلات مرزنشینان گزارشی تفصیلی از توسعه منطقه‌ای شهرستان مرزی سردشت توسط وزارت تعاون و کار تهیه شد و برای عملیاتی شدن آن می‌بایست گفتگو‌های با مردم و مدیران محلی و بازدید میدانی انجام بگیرد که امروز در این راستا به این منطقه سفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی با اشاره به راهکار‌های رفع موانع اشتغال و صادرات در مناطق مرزی افزود: مهمترین راهکار‌ها فعالسازی بازارچه ها، فراهم شدن زیر ساخت‌ها و اجازه فرصت استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای صادرات و واردات است.

او همچنین به برنامه‌های وزارت تعاون و کار در راستای تحقق شعار سال اشاره و عنوان کرد: تکمیل و به بهره برداری رسیدن ۵۰ طرح بزرگ وابسته به وزارت تعاون و کار، بهبود محیط کسب و کار در حوزه تامین اجتماعی، تمقیح بخشنامه‌ها و مقررات و کاستن ۶ هزار بخشنامه به حدود ۶۰ بخشنامه و مشخص شدن تکلیف کسب و کار، اصلاح رویه بازرسی کارگاه‌ها و استفاده و ایجاد کارت‌های اعتباری با یک رابطه چهار جانبه بین بانک‌ها و بنگاه‌های تولید و شبکه‌های فروشگاهی از مهمترین اقدامات سال جدید خواهد بود.

فرماندار سردشت نیز گفت: تاکنون برای مرزنشینان ۱۸ هزار کارت الکترونیکی مرزی و ۴۰۰ کارت پیله روی در راستای اشتغالزایی مردم منطقه صادر شده است.

اقصی نخشی پوربا اشاره به صادرات در بازارچه مرزی کیله و رونق صادرات، افزود: در سال گذشته ۲۴۰ درصد صادرات در این مرز رشد داشته و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار کالا به کشور همسایه صادر شده است.

او با بیان اینکه توسعه صادرات رابطه مستقیمی با رونق تولید و تحقق اهداف شعار سال دارد، تصریح کرد: ساماندهی معابر مرزی، تردد مسافر، فراهم کردن زمینه برای واردات کالا و تبدیل ثبت سفارش به ثبت آماری از راهکار‌های اصلی برای رفع موانع موجود بازارچه مرزی کیله سردشت است که با سپری کردن سیکل قانونی و پیگیری‌ها مداوم جهت رفع موانع می‌توان شاهد رونق و توسعه در این منطقه بود.   در حال تکمیل/ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه صادرات رفع موانع تولید مرز کیله سردشت بازارچه مرزی کیله مشکلات مرزنشینان وزارت تعاون رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: وزارت کار در سال جاری با اجرای برنامه هایی تلاش خواهد کرد دغدغه جامعه کارگری درباره امنیت شغلی را رفع کند.

خلیل‌احمد سلامی امروز سه شنبه در جشن روز کارگر که به میزبانی تشکیلات خانه کارگر استان برگزار شد، اظهار کرد: قشر پر تلاش کارگری در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی و تحقق شعار سال قرار دارد.

وی افزود: در این جنگ نابرابر که بواسطه تحریم‌های ظالمانه به ایران عزیز تحمیل شده است، کارگران و کارفرمایان همت و تلاش خود را برای خودکفایی کشور بکار گرفته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به جایگاه کارگران در دین مبین اسلام اشاره و ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق وظایف ذاتی خود و راهبری منویات مقام معظم رهبری، ارتقای وضعیت معیشتی و تأمین امنیت شغلی قشر کارگری را امسال دنبال می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند