Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادی شدن فعالیت بیمارستان قائم(عج)، پذیرش 50درصد ظرفیت اماکن اقامتی، کمک 150 میلیون تومانی خیر سلامت در بردسکن اهم خبرهایی است که در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پذیرش‌ها در مکان‌های اقامتی و پذیرایی باید با ۵۰ درصد ظرفیت باشد، گفت: این تصمیم به ‌جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و حفظ سلامت مردم گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اصغر حسنی اظهار کرد: مجوز فعالیت رستوران‌ها داده شده و فعالیت‌ اقامتی هتل‌ها، هتل ‌آپارتمان‌ها و دیگر مجموعه‌های اقامتی مجوزدار هم قبل از شب‌های قدر آغاز شده بود و فعالیت پذیرایی این مکان‌ها نیز همزمان با فعالیت‌ رستوران‌ها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: پذیرش‌های جدید شامل تالارها، سوناها و استخرها، سینماها و دیگر مجموعه‌هایی که ممنوعیت فعالیت داشتند، نمی‌شود و اگر فعالیتی در این مکان‌های ذکر شده باشد با فرد متخلف طبق قانون و بدون هیچ گونه کوتاهی و نادیده گرفتنی برخورد می‌شود، زیرا برای ما هیچ چیزی مهم‌تر از سلامت مردم نبوده و نیست.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در مکان‌های مجاز به فعالیت، گفت: مجموعه‌های پذیرش‌کننده مهمان باید حتماً دارای کد QR باشند و در غیر این‌صورت فعالیتشان خلاف قانون بوده و مطابق شرایط و ضوابط مصوب و تدوینی برخورد خواهد شد.

حسنی در خصوص فعالیت بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: گروه‌های بازرسی بهداشت محیط تا پایان اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بیماری کرونا به‌صورت محسوس و نامحسوس در سطح خراسان رضوی فعالیت خواهند داشت و به مجموعه‌های مجاز به فعالیت هم رعایت نکات بهداشتی و مسائل ضدعفونی و گندزدایی همواره مورد تأکید است.

وی در رابطه با تیم‌‎های نظارتی فعال در حوزه تحت پوشش این دانشگاه، بیان کرد: نظارت‌ها توسط ۱۹۰ تیم انجام می‌شود که ۳۵ تیم آن با سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و استانداری به‌صورت مشترک فعال است و از مجموع تیم‌های نظارتی فعال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از ۱۰۰ تیم آن در مشهد فعال است.

حسنی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه مشکل و تخلفی می‌توانند با تلفن‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ در تماس باشند تا بلافاصله نیروهای گشت نظارتی در محل حاضر شده و اقدام لازم را صورت دهند.

کمک 150 میلیون تومانی خیر سلامت در بردسکن

سرپرست بیمارستان ولی عصر ( عج ) شهرستان بردسکن از کمک ۱۵۰میلیون تومانی خیر سلامت به منظور توسعه و بهسازی این مرکز خبر داد.

ذبیحی ضمن قدردانی از حمایت خانواده مرحوم حاج حسین اسدالهی  در اجرای اقدامات عام المنفعه در این مرکز اظهار کرد: مبلغ اهدایی صرف ساخت بخش nicu (بخش مراقبهای ویژه نوزادان ) خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت ها و همکاری خیران سلامت نقش موثری در توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی و گسترش خدمات به مردم خواهد داشت،از خیران سلامت دعوت کرد این مرکز را در اجرای طرح های عمرانی و تجهیز این مرکز و کمک به بیماران یاری کنند.

عادی شدن فعالیت بیمارستان قائم(عج)

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) اظهار کرد: فعالیت این مرکز  از هفته گذشته و پس از گذر از وضعیت بحرانی کرونایی به حالت عادی درآمده و هم‌اکنون ۶۰۰ بیمار غیرکرونایی در این مرکز درمانی بستری هستند.

دکتر حسن خداپرست خاطر نشان کرد: فعالیت بیمارستان قائم(عج) مشهد از هفته گذشته و پس از گذر از وضعیت بحرانی کرونایی به حالت عادی درآمده و خوشبختانه از وضعیت نامساعد قبل خارج شده‌ایم و جای نگرانی برای مراجعه‌کنندگان به این مرکز درمانی جهت درمان بیمارانشان نیست.

مدیر بیمارستان قائم(عج) مشهد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ بیمار کرونایی و ۶۰۰ بیمار غیرکرونایی در بیمارستان قائم(عج) بستری هستند، خاطرنشان کرد: بخش‌های ICU و دیگر بخش‌هایی که به بیماران کرونایی اختصاص داده شده بود، پاک‌سازی شده و در اختیار بیماران غیرکرونایی قرار گرفته است.

خداپرست با ذکر این نکته که نگرانی فعلی از شلوغی‌های ایجاد شده در سطح شهر بوده است، گفت: خواسته ما از مردم این است که حتی الامکان از خروج‌های غیرضرور از منزل خودداری کنند تا با ادامه همکاری مطلوبشان شاهد بهترشدن وضعیت شهر و استانمان باشیم و با همکاری جمعی به وضعیت سفید برسیم.

گندزدایی معابر و فضاهای روباز شهری تاثیر چندان مثبتی در پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ ندارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان جهانی بهداشت و مستندات ارائه شده، فرآیند گندزدایی معابر و فضاهای روباز شهری به استثناء ایستگاههای اتوبوس و نظایر آن تاثیر چندان مثبتی در پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ ندارد.

دکتر مهدی قلیان خاطرنشان کرد: همچنین استفاده از تونل‌های ضد عفونی در ورودی‌های ادارات و سازمان‌ها به منظور ضد عفونی لباس و بدن افراد تاثیری چندان مثبتی در  پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ ندارد و ضمن ایجاد اعتماد کاذب در افراد، موجب آلودگی محیط زیست و مواجهه غیر ضروری با عوامل زیانبار شیمیایی می شود.

وی تصریح کرد: رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌ها و راهنماهای مورد تایید ستاد ملی کرونای کشور می‌تواند به ایجاد محیطی امن برای شهروندان و پیشگیری از انتقال بیماری منجر شود.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت مشهد دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان قائم عج پذیرش در اماکن اقامتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان رازی قائم شهربه دستگاه ام. آر. آی پیشرفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس بیمارستان رازی قائم شهر گفت: این دستگاه ام. آر. آی پیشرفته با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران از طریق بانک جهانی تهیه شده است.

دکتر اولادی افزود دستگاه ام. آر. آی پیشرفته، جدیدیدترین و به روز‌ترین دستگاه ام. آر. آی بدون نیاز به " گاز هلیوم " دوره‌ای است که از سوی بانک جهانی به بیمارستان رازی قائم شهر اهدا شده است.

رئیس بیمارستان رازی قائم شهر، نداشتن محدویت وزنی برای بیماران خاص سنگین وزن درانجام ام. آر. آی و بی نیازی این دستگاه به گاز هلیوم با فناوری جدید و بهره مندی ازکیفیت تصویر بالا رااز مزیت‌های این دستگاه پیشرفته نسبت به دستگاه‌های مشابه ام. آر. آی اعلام کرد.

دکتر اولادی، قیمت دستگاه ام. آر. آی پیشرفته نصب شده در بیمارستان رازی قائم شهر را بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد که ازمحل اعتبارات بانک جهانی در دوره کرونا تامین و به این مرکز درمانی اهدا شده است.

رئیس بیمارستان رازی قائم شهریادآور شد، هزینه نگهداری این دستگاه به دلیل عدم لزوم خرید گازهلیوم، پائین‌تر ازدیگر دستگاه‌های مشابه و کیفیت تصاویر آن هم با توجه به پیشرفته بودن بسیار بالاا ست وبا این فناوری برتر، شاهد رشد کیفی خدمات‌رسانی پاراکلینیک به بیماران در بیمارستان رازی قائم شهرخواهیم بود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهربه دستگاه ام. آر. آی پیشرفته