Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:56:48 GMT

خسارت آتش سوزی به حیات وحش گچساران چشمگیر نبوده است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۳۴۴۰

خسارت آتش سوزی به حیات وحش گچساران چشمگیر نبوده است

وحید محمدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد از مناطق دچار آتش سوزی شده گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موردی از سوختن پستانداران در آتش سوزی جنگل های این شهرستان مشاهده یا گزارش نشده است.

وی بیان کرد:به دلیل کند بودن سرعت آتش سوزی و وسعت زیاد و کوهستانی بودن منطقه پستانداران فرصت فرار از آتش را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران‌ کهگیلویه وبویراحمد در مورد پوشش گیاهی نیز گفت: پوشش گیاهی منطقه از نوع جنگل های تنک و شامل گونه هایی مانند بلوط،گون وکلنخنگ بوده است.

محمدی تبار عنوان کرد: عملیات اطفای حریق در جنگل های گچساران سه شنبه شب گذشته به پایان رسید و هم اکنون به میزان محدود تنها در منطقه گناوه نیروهای محلی در حال اطفای حریق هستند.

وی از مشارکت گسترده تشکیل های مردمی و نیروهای محلی در اطفای حریق جنگل ها و مراتع گچساران قدردانی کرد.

مدیرکل مدیریت بحران‌ کهگیلویه وبویراحمدعنوان کرد:مشارکت دستگاه های اجرایی استان و به ویژه اعزام تجهیزات هوایی از سوی نیروهای نظامی ارتش و سپاه پاسداران در مهار این آتش سوزی ستودنی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیرنماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه از فرودگاه گچساران و اتاق مدیریت عملیات اطفای حریق بازدید کردند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیویه و بویراحمد با همراه حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشتهمچنین بصورت گشت هوایی از نقاط آتش سوزی و خسارت های وارده به منابع طبیعی و کوهستان بازدید کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استان در این بازدید گزارش کاملی از فرایند اطفای حریق و اقدامات صورت گرفته به نماینده ولی فقیه ارایه دادند.

 آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق "خنگ بنار"، "کوه گوهر نارک" در شهرستان گچساران پس از پنج روز تلاش طاقت فرسا  شب گذشته مهار شد.

جنگل ها و مراتع مناطق "خنگ بنار" ،" کوه گوهر نارک" و اطراف کوه هایروستای گناوه از توابع شهرستان گچساران عصر روز جمعه گذشته طعمه آتش شد که پس ازپنج روز تلاش بی وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم مهار شد.

گفته میشود بیش از ۲۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران در پنج روز گذشته در آتش سوخته است.

۲ فروند بالگرد آب پاش  نیروی هوا فضای  سپاه پاسداران ویژه اطفای حریق  عملیات اطفای حریق در جنگل های شهرستان گچساران را انجام دادند.

همچنین روز دوشنبه چهار فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران را به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر گچساران انتقال دادند.

بیش از ۷۶ سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات محل آتش سوزی و مهار آتش در این شهرستان انجام شد.

بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای مردمی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست برای مهار آتش سوزی در روستاهای "خنگ بنار"، "کوه گوهر نارک" و اطراف کوه های گناوه لری در روزهای گذشته فعالیت کردند.

سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید باعث کندی عملیات مهار آتش سوزی در این مناطق شده بود.

۳۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف شهرستان گچساران تابستان گذشته طعمه حریق شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

برچسب‌ها مراتع جنگل کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع جنگل کهگیلویه وبویراحمد گچساران مراتع جنگل کهگیلویه وبویراحمد گچساران شهرستان گچساران جنگل ها و مراتع اطفای حریق ولی فقیه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که اطفای آتش‌سوزی همراه با انتشار دود خطرناک در یک واحد متالورژی در بخش دفاعی پایگاه نظامی دیهل متال آلمان Diehl Metal که سیستم IRIS-T را تولید می‌کند، متوقف شده است.

به گفته آدریان ونزل، سخنگوی سازمان آتش نشانی برلین، این سازه به طور کامل سوخته و بخشی از آن سقوط کرده است. وی افزود: تیم‌های آتش نشانی شامل ۱۶۰ آتش نشان در حال اطفای حریق از بیرون بودند، زیرا از داخل نمی‌توانستند آتش را مهار کنند. این در حالی بود که ساعاتی بعد با انتشار گاز‌های سمی و ذوب شدن مواد شیمیایی اطفای حریق متوقف شد و آتش نشانان اجازه دادند سازه در آتش بسوزد.

به گفته سخنگوی آتش نشانی در صورت اطفای حریق احتمال ورود مواد سمی به آب منطقه و سفره‌های زیرزمینی وجود داشت برای همین اطفای آن متوقف شده است.

بر اساس گزارش مجله آلمانی اشپیگل، آتش سوزی در تاسیسات دیهل در برلین، که بخشی از یک شرکت تولید کننده سیستم‌های دفاع هوایی برای اوکراین است، بر تولید IRIS-T تاثیری نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت