Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:02:45 GMT

طرح گرمسیری فرصتی برای تحول کشاورزی کرمانشاه است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۴۲۴۲

طرح گرمسیری فرصتی برای تحول کشاورزی کرمانشاه است

هدایت حاتمی روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت طرح گرمسیری در استانداری کرمانشاه با پر اهمیت خواندن این طرح و تاثیر آن بر اقتصاد استان اظهارداشت: اساس اقتصاد کرمانشاه بر پایه کشاورزی است و به بهره برداری رسیدن طرح گرمسیری در تحول کشاورزی و سایر حوزه‌های متاثر از آن می تواند بسیار موثر باشد.
وی افزود: بنابراین از وزارت نیرو انتظار داریم که در کنار توجهی که به طرح گرمسیری و روند پیشرفت آن دارد به تکمیل و بهره برداری از چند سد مهم و حیاتی استان که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و آماده بهره برداری نیز می‌باشند اهتمام ورزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار کرمانشاه افزود: مردم منطقه اورامانات نیز بارها در مراجعه به مسوولین استان خواستار استفاده از منابع آبی و پایین دست سد داریان برای مصارف کشاورزی، توسعه باغات و شیلات هستند که این درخواست آنها از نظر ما منطقی و درست است و تحقق آن نیازمند نگاه مثبت وزارت نیرو است که امیدوارم هر چه زودتر این مسئله نیز تعیین تکلیف شود.
حاتمی به اهمیت کشت اقتصادی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آب طرح گرمسیری به سختی حاصل شده و نباید به آسانی از دست برود بنابراین باید به سمت کشت اقتصادی سودآور و به صرفه روی بیاوریم و به بهترین شکل ممکن از این منابع آبی استفاده کنیم زیرا بر این باوریم که طرح گرمسیری مهمترین فرصت برای تحول کشاورزی در استان بخصوص مناطق گرمسیری است.
طرح بزرگ سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می کند.
 با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می شود ضمن اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.
در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استانداری کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استانداری کرمانشاه کرمانشاه وزارت جهاد کشاورزی استانداری کرمانشاه کرمانشاه طرح گرمسیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • روز کارگر فرصتی برای معرفی مشاغل خاص
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان