Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المیادین، سلطانی افزود: ونزوئلا و ایران به نیابت از جهان به واشنگتن نه گفتند و بر حق خود در زمینه تجارت آزاد تاکید کردند.

وی گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند به کشورهای جهان بگوید که چه کنند و بسیاری کشورها از این پس نسبت به حقوق‌شان مطالبه‌گری خواهند داشت.

سفیر ایران اضافه کرد: واشنگتن مجبور شد که به توافق‌های بین المللی احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور کشتی‌های ایرانی در ونزوئلا گفت: این به معنی نخستین حضور کشتی‌های ایرانی در آمریکای جنوبی است.

سلطانی اظهار داشت: حضور نفتکش‌های ایرانی در ونزوئلا تنها یک دستاورد برای ایران و ونزوئلا نیست بلکه دستاوردی برای همه جهانیان است.

سفیر ایران در ونزوئلا در ادامه گفت: ایران محیط پیرامونی خود را ترک کرده؛ چرا که منافع کشور می‌طلبد از قاره خود به مکان‌های دیگر برود.

سلطانی، به دوستی و برادری میان ایران و ونزوئلا تاکید کرد و گفت: دو ملت و کشور مستقل در این دوستی پیروز شدند.

سفیر ایران با بیان اینکه این دستاورد به ایران و ونزوئلا همبستگی بیشتری بخشید، گفت: ایران با ارسال نفتکش‌ها به ونزوئلا نشان داد که حاضر نیست این دوستی را بفروشد.

سلطانی تاکید کرد: ایران همواره در کنار کشور دوست ونزوئلا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه سوختی که به ونزوئلا صادر شد بر مصرف داخلی ما تاثیری نخواهد گذاشت، افزود: ونزوئلا در سال ۲۰۰۸ زمانی که ما دچار کمبود سوخت بودیم با ما همبستگی داشت و ما آن را فراموش نکرده‌ایم.

سفیر ایران گفت: پالایشگاه‌های ونزوئلا به دلیل تحریم‌های ظالمانه واشنگتن آسیب دیده‌اند.

سلطانی اضافه کرد: ایران پیش از ارسال نفکتش‌ها، محموله‌ای از افزودنی‌ها برای تولید سوخت نیز ارسال کرده بود.

وی در پایان از آمادگی کامل ایران برای کمک به ونزوئلا در هر زمینه‌ای که این کشور نیاز داشته باشد خبر داد.

دو نفتکش ایرانی طی روزهای گذشته در بنادر ونزوئلا پهلوگیری کرده و مشغول تحویل محموله سوختی خود هستند.  سومین نفتکش ایرانی هم روز گذشته هم وارد آب‌های ونزوئلا شد. دو نفتکش دیگر هم قرار است تا ۱۲ خرداد وارد این آب‌ها شوند.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا ونزوئلا پروندهٔ خبری اعزام پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ونزوئلا ایالات متحده آمریکا ونزوئلا سفیر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد