Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@03:34:58 GMT

سهام عدالت، قرعه کشی خودرو و تورم ۲۲ درصدی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۴۹۴۸

سهام عدالت، قرعه کشی خودرو و تورم ۲۲ درصدی

هفته گذشته حوزه‌های اقتصادی با رویدادهای مختلفی همراه بود و بازارهای پولی و مالی با وجود مواجهه با تعطیلات فطرانه بدون رونق نماند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، هفته‌ای که گذشت فرآیند یک خرید و یک فروش مهم که اولی در بازار خودرو و دومی در بازار سرمایه بود، آغاز شد، همچنین با یک رونمایی مهم نیز همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید هفته

همزمان با اعلام آغاز پیش ثبت نام برای خودروهای داخلی با شرایط و قیمت‌های جدید، بازار شاهد استقبال زیاد مردم برای خرید خودرو شد. در طرح جدید قرار است فقط کسانی امکان خرید خودرو داشته باشند که پیش از این اقدام به پیش خرید نکرده‌باشند. همچنین در این طرح افراد به صورت قرعه کشی صاحب خودرو می‌شوند.

اما بازار خودرو تنها بازار پر متقاضی این روزها نیست، بورس، طلا و سکه و دلار نیز تا حدودی با افزایش تقاضا همراه بودند.

فروش هفته

ثبت نام برای فروش سهام عدالت نیز از اواخر هفته گذشته آغاز شد و به این ترتیب دارندگان این سهام می‌توانند ۳۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند.

بازار سرمایه این هفته هم میزبان عرضه اولیه سهام دو شرکت بزرگ بود که در آخرین لحظات یکی از این شرکت‌ها عرضه سهام خود را متوقف کرد.

امید هفته

بورس که در وضعیت استراحت یا اصلاحی روزهای نزولی را در پیش گرفته‌بود، در آخرین روز معاملاتی هفته با صعود شاخص کل همراه شد و دوباره امید را به سرمایه‌گذاران این بازار بازگرداند.

افتتاح هفته

هفته گذشته به رغم همزمانی با تعطیلات عید فطر باز هم بدون افتتاح نماند. وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانسی از سامانه مهم نوسازی ناوگان حمل و نقل باری رونمایی کرد که با اجرای این طرح ۵۰ درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات بلاعوض از سوی دولت برای ناوگان فرسوده شامل اتوبوس‌، کامیون و مینی‌بوس از محل صرفه‌جویی سوخت پرداخت می‌شود.

همچنین واردات خودروهای بالای ۳ سال سن از دیگر طرح‌هایی بود که همزمان رونمایی شد‌.

هفته گذشته باند جدید فرودگاه رامسر نیز افتتاح شد که به گفته وزیر راه و شهرسازی بعد از گذشت بیش‌تر از ۵۰ سال هواپیمای ایرباس وارد این فرودگاه شد.

آمار هفته

هفته گذشته بانک مرکزی برای اولین بار به اعلام نرخ تورم پیش‌بینی شده برای سال جاری پرداخت.

بانک مرکزی طی بیانیه‌ای چارچوب هدف‌گذاری نرخ تورم را اعلام و بر این اساس، هدف نرخ تورم خود را برای بازه زمانی یک‌ساله، 22 درصد با دامنه مثبت و منفی 2 واحد درصد تعیین کرد.

بانک مرکزی در بیانیه خود تاکید کرد با توجه به کاهش قیمت‌‌های جهانی، حجم اوراق در حال انتشار، وضعیت ترازنامه بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نرخ‌های سود موجود، این هدف تورمی به صورت پایدار قابل دستیابی است. هرچند با توجه به نرخ‌های سود، سیاست پولی همچنان انبساطی باقی می‌ماند، ولی به تدریج و با بازگشت متغیرهای واقعی به روندهای طبیعی، از انبساط سیاست پولی کاسته شده و نرخ تورم روند کاهشی خود را حفظ خواهد کرد و متناسب با آن، بانک مرکزی هدف تورمی خود را در میان‌مدت به سمت نرخ‌های پایین‌تر بازنگری خواهد کرد.

پیش‌بینی هفته

صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته پیش‌بینی کرد که نرخ رشد نقدینگی ایران در سال ۹۹ کاهش یابد. این موضوع توسط رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت تیز تایید و تاکید شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فروش سهام عدالت ثبت نام خودرو اقتصاد هفته گذشته بانک مرکزی هفته گذشته نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است

مهدی حاجی‌وند امروز در گرگان در جلسه بررسی تبیین تشریح روند و مراحل اجرایی برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان گفت: برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، کافیست؛ یکی از وراث که سجام دارد، به همراه گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی متوفی و همه وراث و همچنین گواهی انحصار وراثت، به یکی از شعب بانک‌ها و یا کارگزاری‌های منتخب مراجعه کند.

وی ادامه داد: وراث هیچگونه مبلغی از این بایت در هیچ مرحله‌ای نباید پرداخت کنند.

حاجی‌وند افزود: سهم هریک از وراث به شماره شبایی که در شبکه موجود است، واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: فعلاً اعطای سهام عدالت به جاماندگان و افراد جدید، مطرح نیست.

سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومانی گلستانی‌ها در سهام عدالت

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان نیز از سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومانی گلستانی‌ها در سهام عدالت خبر داد.

روح الله صلبی گفت: قرار است این سرمایه برای توسعه استان هزینه شود و سود آن به سهام داران برسد.

وی افزود: یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان سهام دار عدالت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص