Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:40:36 GMT

کنگره آمریکا لایحه تحریم مقامات چین را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۵۱۰۱

کنگره آمریکا لایحه تحریم مقامات چین را تصویب کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با ۴۱۳ رأی موافق در برابر تنها یک رأی مخالف لایحه ای را تصویب کرد که اوایل ماه میلادی جاری در مجلس سنا تصویب شده بود.

این مصوبه خواستار تحریم مقامات چینی به بهانه بازداشت و شکنجه مسلمانان اویغور در منطقه خودمختار شین جیانگ در شمال غرب این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این مصوبه برای دریافت امضای نهایی «دونالد ترامپ» و تبدیل شدن به یک قانون لازم الاجرا به کاخ سفید ارسال شده است. این در حالی است که ترامپ هنوز اعلام نکرده آیا این مصوبه را امضا خواهد کرد یا خیر.

طبق مصوبه روز چهارشنبه، ترامپ ۱۸۰ روز فرصت دارد تا فهرستی از مقامات چین را که مسئولِ نقض ادعایی حقوق مسلمانان اویغور هستند، تهیه کند. پس از تهیه این فهرست، این مقامات چین مورد تحریم آمریکا قرار می گیرند.

گفتنی است که دیدبان حقوق بشر دولت چین را به نقضِ حقوق ۱۳ میلیون مسلمان چینی از جمله اویغورها و گروه قومی قزاق ها در منطقه شین جیانگ محکوم کرده است. اما دولت چین این اتهامات را رد کرده و می گوید که تحریمهای آمریکا را تلافی خواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا ال پالیتو غیزانیه نفت ونزوئلا مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی کنگره آمریکا چین تحریم های جدید مقامات چین تحریم ونزوئلا ال پالیتو غیزانیه نفت ونزوئلا مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی مقامات چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری از تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، با حضور وزرای دادگستری، ارتباطات و معاون حقوقی، برخی معاونان رئیس‌جمهوری، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و برگزاری ٨ جلسه سه‌ساعته در روزهای تعطیل رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است. این لایحه بعد از تصویب در هیئت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا