Web Analytics Made Easy - Statcounter

عالیه پوردست روز پنجشنبه درباره بازگشایی مدارس و مهدهای کودک افزود: دلیل اینکه گفته می‌شود بچه‌های کمتر از ۱۸ یا ۹ سال کمتر به کرونا مبتلا شده‌اند این است که مدارس باز نبوده و از طرفی سیستم ایمنی بدن آنها نسبت به بزرگسالان مقاوم‌تر است و در برابر بیماری‌های عفونی مقاومت نسبی دارند و واکنش‌های کمتری نسبت به بیماری‌های عفونی در بدن آنها ایجاد شده و به همین دلیل کرونا در بچه‌ها باعث ایجاد علائم شدید نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی‌که ویروس می‌خواهد وارد بدن انسان شود نیاز به گیرنده دارد که این گیرنده‌ها بیشتر از همه در ریه قرار دارند، تعداد زیادی گیرنده در سطح ریه افراد بزرگسال وجود دارد، اما این گیرنده‌ها در بچه‌ها هنوز تکامل نیافته یا خیلی کم هستند.

پوردست بیان کرد: به این گیرنده‌ها، گیرنده پروتئینی ACE-۲ گفته می‌شود. این گیرنده‌ها عاملی هستند که ویروس برای وارد شدن به سلول بدن انسان از آن استفاده می‌کند و برای همین است که بیشتر علائم کووید ۱۹ ریوی است، اما بچه‌ها این گیرنده‌ها را کم دارند و ویروس باید از راهی وارد سلول شود که این راه خیلی محیا نیست.

نماینده وزارت بهداشت در سامانه ۴۰۳۰ اظهار کرد: بنابراین بچه‌ها به دو دلیل کمتر دچار علائم ویروسی کرونا شده‌اند، یکی تکامل کم گیرنده‌های پروتئینی در سطح سلول‌های ریه و دیگری مقاومت سیستم بدنی است. یعنی به شرطی که بچه‌ها بیمار نبوده و بیماری مزمنی نداشته باشند، ایمنی نسبی قوی‌تری دارند.

وی افزود: علت اینکه تا الان تعداد کمتری از بچه‌ها دچار علائم شدند، همین دو دلیل است که مطرح شد. ولی علت دیگر آن هم که در کشور چین بررسی شده این است که مدارس به موقع تعطیل شدند و زنجیره انتقال از طریق بچه‌ها قطع شد. به هر حال این ویروس نوپدید است و اطلاعات درباره آن کامل نیست و دقیقا نمی‌توان گفت چرا بچه‌ها مبتلا نشدند، اما برخی از دلایل آن همین موارد است.

نماینده وزارت بهداشت در سامانه ۴۰۳۰ گفت: ویروس کرونا می‌تواند علائم جدید یا شدیدی را در بچه‌ها مانند سندروم کاوازاکی ایجاد کند که موارد مشابه خیلی زیادی از آن در مراکز طبی کودکان بیمارستان‌های تهران دیده شده است. با توجه به این موضوع ممکن است با وجود گفته‌ها علائم شدیدی از ویروس در بچه‌ها به وجود بیاید و برای همین در زمان بازگشایی مدارس و مهدهای کودک باید به نکات ویژه‌ای توجه شود. باید به بچه‌ها با زبان خودشان چه در مدارس و چه در مهدهای کودک درباره بهداشت و آداب تنفسی آموزش داد. بچه‌ها حتما باید از ماسک استفاده کنند و تا زمان فروکشی کامل کرونا والدین بچه‌های زیر یک سال را به مهدکودک به ویژه در مناطق قرمز و پرخطر که هنوز شرایط بازگشایی را هم ندارند، نبرند.

پوردست گفت: در مناطق سفید با خطر کمتر هم ترجیحا بچه‌های زیر یک سال را نباید به مهد کودک برد. بچه‌ها از سنی باید وارد مهدکودک شود که بتوانند از ماسک استفاده کنند و بهداشت تنفسی و ادب سرفه کردن را آموزش ببیند، بهداشت دست و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. اگر مهدکودک شلوغ و تهویه مناسب هم نداشته باشد می‌تواند باعث انتقال کرونا از مربی به کودک یا از کودکی به کودک دیگر شود.

نماینده وزارت بهداشت در سامانه ۴۰۳۰ اظهار کرد: همه نکاتی که در جلوگیری از انتقال کووید ۱۹ به تمام بزرگسالان آموزش داده می‌شود باید در مدارس هم رعایت شود. حتما باید از افشانه‌ها و اسپری‌های ضدعفونی کننده برای سطح کیف و لباس و کفش آنها استفاده شود.

وی درباره استقرار کادر درمانی در مدارس بیان کرد: همه مدارس و مهدهای کودک موظف هستند تا یک نفر به عنوان مسئول بهداشت در مدارس مستقر داشته باشد. اکنون در مهدهای کودک هم استقرار مسئول بهداشت ضرورت دارد تا اگر علائمی ‌از بیماری کرونا در کودک مشاهده شد به منطقه بهداشت یا مراکز درمانی اطلاع دهد.

پوردست درباره کودکانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند نیز گفت: کودکانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای، چاقی، اضافه وزن، دیابت، ناهنجاری‌های قلبی مادرزادی‌اند یا تحت عمل قلب قرار گرفته ‌یا نقص سیستم ایمنی دارند، افراد در معرض بیماری محسوب می‌شوند و باید صددرصد از حضور در اماکن پرخطر خودداری کنند.

سامانه تلفنی ۴۰۳۰ همزمان با اوج گیری ویروس کرونا با هدف مشاوره به شهروندان راه اندازی شد. 

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علائم کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری آموزش کودکان مناطق محروم در روزگار کرونا زندگی پس از کرونا پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علائم کرونا بهداشت و سلامت کرونا ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علائم کرونا بهداشت و سلامت وزارت بهداشت گیرنده ها مهدهای کودک بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجمی مثل من دیگر در فوتبال ایران پیدا نمی‌شود | در مورد بازی با استقلال من تصمیم گیرنده نیستم

به گزارش همشهری آنلاین رضا عنایتی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال پیکان برابر آلومینیوم اراک در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال گفت: می‌دانیم فردا با چه تیم سختکوشی بازی داریم. آلومینیوم در این چند سال نشان داده که حریف سرسختی برای تیم‌ها بوده است. باید تمام تمرکزمان را بگذاریم تا پیروز از زمین خارج شویم. هفته گذشته در دیدار با شمس آذر قزوین باز هم در دقایق پایانی گل خوردیم، اتفاقی که برای ما تکراری شده است. ما جلسات خوبی را در این زمینه با بازیکنان برگزار کردیم و آنها مصمم هستند فردا بازی خوبی را به نمایش بگذارند و تا سوت پایان بازی باتمرکز بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان افزود: با توجه به اتفاقاتی که دور و بر خودمان می‌افتد باید حواس‌مان را جمع کنیم و نهایت استفاده را از میزبانی ببریم. به بازیکنان باتجربه و جوان‌مان امید داریم. وقتی به بازیکنان جوان بازی می‌دهید، باید منتظر اتفاقات غیرمنتظره باشید. ما منتظر اتفاقات غیرمنتظره هستیم و آن را به جان می‌خریم. سیاست باشگاه پیکان این است که بازیکن جوان به لیگ برتر معرفی کند و خدا را شکر می‌کنم با همفکری مدیریت باشگاه و کادر فنی توانستیم به جایگاهی برسیم. امیدوارم در پنج بازی باقیمانده بتوانیم با تمام توان کار کرده و شرایط‌مان را در جدول بهتر کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد، به غیر از دانیال جهانبخش که مصدوم است، بقیه بازیکنان در اختیار کادر فنی تیم پیکان هستند و مشکل دیگری ندارند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد گل‌های دقایق آخری که این تیم دریافت می‌کند، تصریح کرد: فوتبال سراسر سورپرایز است و کاری نمی‌توان کرد، اما وقتی موردی پشت سر هم تکرار می‌شود حتماً جایی اشکال دارد. من گلایه‌ام را در جلسه فنی و خصوصی با بازیکنان نسبت به بازیکنان بزرگ انجام دادم. برخی مواقع کاری از دست کادر فنی در دقایقی از بازی برنمی‌آید و فکر کنم عدم تمرکز کافی باعث می‌شود امتیازهایی را که باید به دست می‌آوردیم، از دست داده‌ایم. موارد را به بازیکنان گوشزد کرده‌ایم و دیگر از این اتفاقات نخواهد افتاد.

عنایتی در پاسخ به این پرسش که آیا در پنج هفته حساس پایانی لیگ باز هم از بازیکنان جوان استفاده خواهد کرد یا نه، گفت: سیاست ما در هر بازی متفاوت است و با برنامه‌ریزی و آنالیزی که از حریف‌مان داریم، پیش می‌رویم. چند بازیکن جوان ما بازی کرده‌اند و باتجربه شده‌اند. بازیکنان جوان ما فوق‌العاده باکیفیت هستند و در روند رو به جلوی ما تغییری ایجاد نمی‌شود. اگر از بازیکنان جوان استفاده می‌کنم دلیلش این است که نشان داده اند چه پتانسیلی دارند. وقتی بحث انگیزه و جوانی با هم قاطی شود خیلی اتفاقات خوب برای یک مربی می‌افتد. این اتفاق را در چند بازی اخیر احساس کرده‌ام. چند بازیکن باتجربه نیز داریم که می‌توانند تجارب‌شان را به دیگر بازیکنان انتقال دهند. ما در هر بازی با یک ارنج به زمین می‌رویم تا نتیجه لازم را بگیریم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این سؤال که آیا در تیم پیکان مهاجمی مثل زمان بازی کردن خود پیدا کرده است یا نه، خاطرنشان کرد: مثل رضا عنایتی که پیدا نمی‌شود! شرایط تیمی ما از لحاظ گلزنی بهتر شده است و فقط برابر پرسپولیس بود که نتوانستیم گل بزنیم. بازی با گل، خیلی بهتر از بازی بدون گل است. من مهاجم بوده‌ام و دوست دارم در هر بازی هوادارانی که در استادیوم هستند یا از تلویزیون نگاه می‌کنند بازی با گل ببینند تا بازی صفر - صفر و کسل‌کننده.

وی درباره اظهارات عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان که هفته گذشته تأکید کرده بود باید لیگ برتر بیشتر بررسی شود، گفت: اصلاً به این موضوعات فکر نمی‌کنم. وقتی حساسیت بازی‌ها بالاتر می‌رود، نظارت باید بیشتر شود و این موضوع طبیعی است. در همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد که وقتی بازی‌ها به زمان حساس می‌رسد نیروهای نظارتی بیشتر نظارت می‌کنند. خواسته ویسی نیز همین بوده است تا حق کسی ضایع نشود و حق به حقدار برسد. تیم‌ها تلاش می‌کنند قهرمان شوند یا نیفتند یا رتبه خوبی کسب کنند. خواسته ویسی غیرمنطقی نیست و فوق‌العاده خواسته منطقی است و امیدوارم ما مربیان طوری کار کنیم که آخر فصل از نتایج‌مان کیف کنیم، حتی اگر نتایج خیلی خوبی هم نگرفتیم از لحاظ وجدانی راحت باشیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره دیدار هفته پایانی این تیم برابر استقلال و بحث برگزاری بازی در جایی غیر از تهران تصریح کرد: اجازه دهید بازی به بازی جلو برویم. من تصمیم‌گیرنده نیستم. الان باید درباره آلومینیوم صحبت کنیم و به موقعش درباره آن بازی نیز صحبت می‌کنیم. من مربی هستم و کار مدیریتی نمی‌کنم.

سرمربی پیکان گفت: از موقعی که اتفاق خوب و مبارکی افتاد که بانوان به ورزشگاه بیایند تا فوتبال را از نزدیک ببینند، فرهنگ هواداری بهتر شده است. ما فرهنگ داشتیم، اما در برخی از بازی‌ها شرایطی ایجاد می‌شد و اتفاقات خوبی نمی‌افتاد. از زمانی که بانوان به ورزشگاه‌ها می‌آیند فرهنگ ورزشگاه های مان عوض شده است. ما خودمان خانواده داریم و می‌دانیم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم. این اتفاق (اشاره به اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان) بابرنامه بود و باید مسئولیت اتفاق افتاده را قبول کنیم. خودم از این اتفاق تعجب کردم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است توهینی کنیم اول به خانواده خودمان فکر کنیم و پشت سرمان را هم نگاهی بیندازیم. ما خواهر و مادر داشته و دوست داریم همه احترام بگذارند. مطمئنم این اتفاق که اسمش را جوگیری می‌گذارم، دیگر تکرار نخواهد شد. مطمئنم مردان ایرانی باغیرت هستند. یک لحظه فکر کنید خواهر و مادرمان در ورزشگاه هستند، چطور می‌خواهید رفتار کنید؟ من شش هفت ورزشگاه دیگر رفته‌ام و جو را فوق‌العاده بهتر دیدم. همه کیف می‌کردیم که تماشاگران با هم متحد هستند و کاری به تیم حریف ندارند. خدا کند از این انسان‌های جوگیر در استادیوم‌ها نبینیم و از فوتبال لذت ببریم.

کد خبر 849341 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • مهاجمی مثل من دیگر در فوتبال ایران پیدا نمی‌شود | در مورد بازی با استقلال من تصمیم گیرنده نیستم
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه