Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم امروز (پنجشنبه ۸ خرداد) در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: روز گذشته جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و منتخبین مردم در مجلس سوگند یاد کرده و کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: من به نکته‌هایی که در این سوگندنامه وجود دارد، اشاره و تأکید می‌کنم نمایندگان مردم در پارلمان باید به محتوای سوگندنامه تا پایان دوره پایبند باشند و باشیم که تذکری به خود و شما منتخبین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متن سوگندنامه مفاهیمی قوی و غنی دارد، خاطرنشان کرد: در این سوگندنامه متن اصل ۶۷ قانون اساسی است و ما در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد کرده و تعهد دادیم که پاسدار حریم اسلام باشیم.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: باید به فراز‌های محتوای سوگندنامه دقت کرده و بدانیم که این متن لقلقه زبان نبوده و باید به محتوای آن پایبند باشیم.

وی تصریح کرد: در متن این سوگندنامه آمده که باید نمایندگان ملت نگهبان دستاورد‌های انقلاب اسلامی و نگهبان مبانی جمهوری اسلامی بوده و از ودیعه و امانت نمایندگی پاسداری کنند.

رئیس سنی مجلس یازدهم اظهار داشت: رعایت امانت و تقوا در انجام وظایف و همچنین دفاع از قانون اساسی و پایبندی به استقلال و اعتلای کشور و همچنین حفظ حقوق ملت و پایبندی به خدمت گزاری به ملت از دیگر محتوای سوگندنامه است.

تقوی در ادامه با بیان اینکه ما به خداوند سوگند یاد کردیم تا به مفاد سوگندنامه وفادار باشیم، عنوان کرد: اگر به این موارد توجه کنیم ضعف‌های کشور برطرف می‌شود، همچنین باید مجلس تراز اسلامی را به نمایش بگذاریم که شاخصه‌های آن ارزشگرایی و انقلابی بودن، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی و توجه به مشکلات معیشتی و محرومیت زدایی است.

رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس یازدهم، انتخابات هیأت رئیسه مجلس را مسابقه‌ای برای خدمت دانست و افزود: ما برای خدمت کردن باید از خودمان شروع کنیم و بدانیم افرادی که از طریق هیأت رئیسه خدمت می‌کنند وظیفه سنگینی بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ۱۲۰۰ کارمند دارد، تصریح کرد: منتخبان نباید از بیرون لشکر کشی کنند و بهتر است به کارشناسان متعهد مجلس بها دهند، این در حالی است که برخی از این کارشناسان در کشور تک هستند.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: باید هیأت رئیسه مجلس و نمایندگان به این کارشناسان بهای بیشتری داده و ظرفیت بالای آنان استفاده کنند.

رئیس سنی مجلس خاطرنشان کرد: در طول ۱۱۴ سال مجلس و پارلمان در ایران ۱۲ هزار قانون تصویب شده است که ۶ هزار قانون بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اظهارات معاون قوانین مجلس افزود: طبق گفته‌های آقای میر محمد صادقی ۶۰۰ قانون مصوب وجود دارد که در ریاست جمهوری منتظر تصویب آیین نامه‌های اجرایی آن هستیم.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: گاهی اوقات مشغول می‌شویم و از نظارت و کار اصلی خود باز می‌مانیم در حالی که هیأت رئیسه باید به نظارت بیشتر بها بدهد.

ادامه دارد...

منبع: فردا

کلیدواژه: حجت الاسلام تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم سوگندنامه مجلس یازدهم حجت الاسلام هیأت رئیسه سنی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم هم افزایی شوراهای شهر و مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پیگیری مجلس اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی چمران امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در سفر به خراسان شمالی و جلسه هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین نیازمندی‌های مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی، ۱۸ سال دیرتر از موعد مقرر آغاز به کار کردند، افزود: عقب ماندگی‌ها به واسطه عقب بودن در آغاز به کار همچنان جبران نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها در امتداد هم فعالیت دارند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرها پارلمان محلی محسوب می‌شوند و نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات دارند اما در این باره مدیریت شهری به پشتیبانی خانه ملت نیاز دارد.

رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها بیان کرد: شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مدیریت شهری به خانه ملت راه یافته اند بر این اساس تأثیر زیادی در حل شدن مشکلات شهرها دارند.

چمران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی دور گذشته، قانون درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را پیگیری کرد اما مشکلات هنوز وجود دارد، به طور مثال انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پشتیبانی خانه ملت اجرایی شود.

کد خبر 750085

دیگر خبرها

  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج