Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان ضمن تشکر از توجه خاص مقام معظم رهبر در خصوص رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز گفت: ایشان با تخصیص ۵۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند. ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی ‌در گفت‌وگویی ‌اظهار داشت: در سه روز گذشته توفیق پیدا کردیم به خدمت مقام معظم رهبری برسیم و ایشان دستور لازم برای حل مشکلات فاضلاب اهواز را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:رهبری توجه خاصی نسبت به مسئله فاضلاب اهواز داشتند و دستور دادند این مبلغ  از صندوق توسعه ملی در سال جاری اختصاص یابد و در سال آینده نیز 50 میلیون یورو دیگر اختصاص داده شود.

شریعتی به توجه خاص دولت برای رفع مشکلات استان  خوزستان به خصوص ریزگردها اشاره کرد و گفت: دولت در استان خوزستان اقدامات خوبی برای کاهش ریزگردها در چند سال اخیر انجام داده  است.

وی افزود: در سه سال گذشته به ترتیب 100 میلیون دلار ، 70 میلیون دلار و 300 میلیارد ریال برای مهار ریزگردها اختصاص داد.

شریعتی افزود: 30 هزار هکتار از کانون‌های اصلی ریزگردهای  خوزستان به زیر کشت رفت و به واسطه احداث کانال 10 هزار هکتار از کانون‌های ریزگردمرطوب سازی، بوته سازی و بیش از 100 هزار هکتار نیز مدیریت شد.

وی به آبگیری بیش از 90 درصد از تالاب هورالعظیم به دلیل بارش خوب در 2  سال گذشته و تامین حقآبه  آن به منظور مهار یکی از  مهمترین مراکز کانون‌های ریزگرد در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون منشا اکثر ریزگردها در استان خارجی است و دولت در حال رایزنی جهت رفع آن است.

استاندار خوزستان گفت: به منظور حفظ پایداری برق در موقع  ایجاد پدیده ریزگرد در خوزستان در سه سال گذشته بیش از یک هزار و 400 میلیارد تومان در صنعت برق برای احداث خطوط انتقال، توزیع و فوق توزیع سرمایه گذاری شد و این مهم باعث شد که برق خوزستان به پایداری بالایی برسد.

وی گفت:پیش از این 2هزار دقیقه در سال قطعی برق داشتیم که این زمان به کمتر از 600 دقیقه رسیده که  نیاز به کاهش زمان قطعی برق داریم ولی با توجه به اقلیم خاص استان خوزستان قطعی برق باید بین 200 تا 250 دقیقه باشد که برای تحقق این هدف کارهای اساسی و زیربنایی خوبی در حال انجام است.

شریعتی به نصب دستگاههای سنجش هوا در خوزستان اشاره کرد و  گفت: در مرز بستان- آبادان دستگاه‌های سنجش هوا و ثبت ریزگردها خریداری و در حال نصب هستند.

استاندار خوزستان گفت: 30 درصد آبهای شیرین کشور در خوزستان قرار دارند و به همین دلیل بیشترین تولیدات کشاورزی در این استان کشت می‌شود.

شریعتی افزود: خوزستان بیشترین تولید ناخالص ملی را دارد و به نسبتی که به کشور خدمات می دهد انتظار بودجه و منابع بیشتر داریم هر چند دولت و شخص رییس جمهوری و مقام معظم رهبری در بحث صندوق توسعه واقعا در اختصاص منابع به خوزستان هیچ دریغی نداشته اند.

منطقه آزاد اروند باید مسئولیت‌ها را در قبال خدمت‌رسانی به مردم آبادان و خرمشهر برعهده گیرد

استاندار خوزستان گفت:منطقه آزاد اروند باید مسئولیت‌ها در قبال خدمت‌رسانی به مردم  را به تدریج  برعهده گیرد.

شریعتی افزود:برای واگذاری مسپولیت ها به منطقه ازاد و عقب نشینی اداره‌های کل استان در این منطقه کمک خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: فولاد کاوه اروند، فولاد جهان آرا و واحدهای صنعتی مختلف در این منطقه شکل گرفته و رغبت در منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاری بالاتر رفته و تجارت در منطقه رونق بیشتری پیدا کرده است.

استاندار خوزستان به ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از ورود ویروس کرونا گردشگران عراقی به این منطقه سفر می‌کردند و گردش مالی را در این منطقه ایجاد شده بود.

انتهای \یام/ش

R1377/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خوزستان فاضلاب اهواز مقام معظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است

استاندار مرکزی، دانش بنیان کردن تولید را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: حوزه اقتصاد دانش بنیان جز حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در کشور است و در واقع، تولید دانش بنیان موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دهمین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری استان مرکزی اظهار کرد: حوزه اقتصاد دانش بنیان جز حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در کشور است.

وی افزود: تولید دانش بنیان یکی از راه‌هایی است که تولید را بدون افزایش نهاده‌های تولید یا هزینه‌های تولید، افزایش می‌دهد و در واقع، تولید دانش بنیان موجب افزایش بهره‌وری می‌شود و کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در دانش بنیان کردن تولید است.

استاندار مرکزی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است» و دو رکن و پایه را برای تحقق آن در نظر گرفتند یکی اقتصاد مردمی و دیگری اقتصاد دانش‌بنیان است.

مخلص‌الائمه افزود: این دو رکن کلید اصلی رفع مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف بوده و طبیعی است که گروهی باید پرچم را به دست گیرند و به قله برسانند.

وی، دانش بنیان کردن تولید را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: حوزه اقتصاد دانش بنیان جز حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در کشور است و در واقع، تولید دانش بنیان موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: امروز تحولات منطقه و دست برتر در مسائل مختلف در دست جبهه مقاومت و ایران اسلامی است.

مخلص‌الائمه افزود: امروز نظم نوین جهانی و هندسه جهانی قدرت که رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۱ بیان کردند در حال وقوع است.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی، شکست آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه، آینده مبهم اتحادیه اروپا و افول وجهه آمریکا از جمله مسائلی است که مقام معظم رهبری در هندسه قدرت پیش بینی کرده بودند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اینکه منتظر فرمان رهبری بمانیم و هر چه را ایشان فرمودند اجرا کنیم می‌شود ولایتمداری و فرمان‌برداری، بصیرت این است که نسبت به رهنمودها و دستورات رهبر معظم انقلاب و شرایط و مشکلات موجود در کشور تصمیم مهم، درست و کارساز را بگیریم و امور را پیش ببریم.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: بسیج معجزه معمار کبیر انقلاب و از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، این نهاد در همه عرصه‌ها پیش‌رو بوده و همواره پرچم توسعه کشور را در دست داشته است.

وی اضافه کرد: بسیجیان در حوزه علم و فناوری نیز می‌توانند مشکلات را برطرف و گره‌گشای مشکلات باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اقتصاد نفتی پاشنه اقتصاد کشور است تصریح کرد: باید برای پیشرفت علم و فناوری در استان و کشور کمترین زمان را سپری کنیم تا به قله‌ای که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند، نائل شویم.

کد خبر 751817

دیگر خبرها

  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری
  • اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود
  • برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری درتبریز
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی