Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:46:55 GMT

ملخ‌های داخل شهر سمنان از نوع بومی و بی‌خطر است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۶۰۷۸

ملخ‌های داخل شهر سمنان از نوع بومی و بی‌خطر است

عباس مشیریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ملخ‌های داخل شهر از نوع مهاجر و صحرایی که در برخی نقاط مانند جنوب کشور وجود دارد نیست و شهروندان نباید هیچ گونه نگرانی بابت این نوع ملخ داشته باشند.

وی تاکید کرد: ملخ هایی که اکنون داخل شهر سمنان وجود دارد از نوع ایتالیایی است و در چندسال گذشته به خاطر شرایط آب و هوایی مناسب روند افزایشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زیاد شدن ملخ های بومی در سطح شهر ارتباط مستقیمی با میزان بارش ها دارد، اضافه کرد: کپسول تخم ملخ قابلیت ماندگاری تا ۶ سال در زیر خاک را دارد و بارندگی های دو سال اخیر که در ۱۵سال گذشته بی‌سابقه بوده است، باعث زیادشدن بچه‌ملخ‌ها شده و امسال این مورد به اوج خود رسیده است.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان بیان کرد: ملخ های بومی از نوع صحرایی نیست و به اراضی کشاورزی آسیب نمی زند و بیشتر از فضای سبز شهری تغذیه می کند و و زود از بین می رود.

استفاده از سموم برای ملخ های بومی توصیه نمی‌شود

مشیریان گفت: ممکن است برخی شهروندان نگرانی‌هایی درباره وجود این ملخ‌ها در سطح شهر داشته باشند، ولی باید بدانند که خطری از جانب این حشرات وجود ندارد.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: استفاده از سموم قوی برای از بین بردن ملخ‌های بومی به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که ممکن است این سموم برای محیط زیست و دیگر پرندگان و جانداران سطح شهرها و روستاها آسیب جدی باشد.

وی از شهرداری ها خواست در صورت نیاز به این موضوع ورود کنند و افزود: در گرمسار شهرداری با مشاورت جهادکشاورزی برخی اقدام ها در این زمینه اجرا کرد که موفقیت‌آمیز بود.

مشیریان ادامه داد: در صورت نیاز فرمانداری یا شهرداری های دیگر نقاط استان نیز می توانند از راهنمایی‌های تخصصی و حمایت های جهادکشاورزی بهره‌مند شوند.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان گفت: ملخ های بومی در نهایت تا اواخر خرداد مهمان ناخوانده مناطق شهری و روستایی استان خواهند بود وماندگاری قابل توجهی ندارد.

زیادشدن گیاهان هرز و مرتعی در بهار امسال

مشیریان همچنین درباره زیادشدن برخی گیاهان مرتعی یا دم اسب گفت:علف های هرز نیز در اثر بارش های خوب بهار امسال به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: این گیاهان که ممکن است حتی در پیاده‌روهای شهر نیز نمو داشته باشد، مشکل آفرین نیست.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان بیان کرد: بارندگی مناسب امسال به فرصتی برای ازدیاد گیاهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سمنان سازمان حفظ نباتات کشور ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سمنان سازمان حفظ نباتات کشور ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی سمنان سازمان حفظ نباتات کشور ملخ صحرایی ملخ های بومی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش و بومی سازی رویکرد اصلی شرکت ملی حفاری ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بیگ زاده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه توجه به بومی سازی و امور پژوهشی برای شرکت ملی حفاری ایران بسیار اهمیت دارد بیان کرد : با تلاش دانش بنیان ها و به همت متخصصان داخلی تاکنون ٢٤ هزار قطعه در این مجموعه بومی سازی شده است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: علاوه بر طراحی و ساخت قطعات ،  بومی سازی تجهیزات صنعت حفاری نیز از اولویت های شرکت ملی حفاری ایران است.

وی با بیان اینکه ما بیش از ٧٠ درصد نیازمندی شرکت ملی خفاری ایران را برطرف کردیم گفت : نمایشگاه صنعت نفت خوزستان و این نمایشگاه بزرگ مکمل هم و مکانی برای تبلور دستاورد‌هایی است که در طول یکسال برای یک مجموعه صنعتی انجام میشود.

بیگ زاده با اشاره به امضای دو تفاهم نامه با پژوهشگاه صنعت نفت و پارک علم و فناوری گفت : یک تفاهم نامه نیز با صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت انعقاد خواهیم کرد.

او تاکید کرد: متخخصصان ما در شرکت ملی حفاری ایران با ١٦٤ شرکت سازنده و دانش بنیان در حال فعالیت هستند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تا ٢٢ اردیبهشت در تهران دایر است.

دیگر خبرها

  • پژوهش و بومی سازی رویکرد اصلی شرکت ملی حفاری ایران
  • ۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند
  • طرح جهاد میدانی محققان زراعت و حفظ نباتات در سرعین اجرا شد
  • برداشت انبه سبز از باغ‌های میناب
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه