Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد جزیره دموکراسی و آزادی‌ها‌ نماد مقاومت برای دستیابی به استقلال و آزادی از گذشته تا امروز خواهد بود.

به گزارش فرارو، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه جزیره دموکراسی و آزادی‌ها در استان استانبول اظهار داشت: ترکیه، 60 سال پیش در معرض کودتای 27 مه که یکی از تاریک ترین روزهای تاریخ خود بود قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یاسی‌آدا محاکمه انجام نمی‌شد بلکه قتل قانون صورت می‌گرفت. در آن روز قانون و عدالت به زیر پا گذاشته شد، در آن روز نه تنها سه دولتمرد به پای چوب دار رفتند بلکه اراده ملی به دار آویخته شد.

وی با تاکید بر اینکه جزیره دموکراسی و آزادی‌ها نماد مقاومت برای دستیابی به استقلال و آزادی از گذشته تا امروز خواهد بود، گفت: در اصل در اینجا قضاوت و محاکمه‌ای صورت نگرفت٬ بلکه یک جنایت حقوقی بود که کودتاگران با نقض قانون اساسی، حاکمان مشروع کشور را به نقض این قانون متهم کردند. جزیره دموکراسی و آزادی‌ها علاوه بر تلاش 60 ساله ترکیه برای دموکراسی، سمبلی در راستای اهداف آینده مان نیز خواهد بود.

وی تصریح کرد: یاد ارزشمند عدنان مندریس و دوستان وی در قلب ما همیشه زنده و جاودان خواهد بود. گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مندریس وظیفه همه ماست. هر سه قهرمان (عدنان مندریس نخست‌وزیر وقت ترکیه و دوستان وی) با غرور و ایمان به پای چوب دار رفتند. کسانی که آنها را محاکمه و به دار آویختند٬ زندگی خود را در سایه نگاه‌های توام با نفرت ملت گذراندند.

اردوغان خاطرنشان کرد: برخی‌ها امروز همانند دیروز از اذان، سرود ملی، پرچم، اتحاد و همبستگی ما ناراحت هستند. برای ما چه می گویند؟ در سوریه، ادلب، لیبی چه کار می کنید؟ در اسرع وقت خواهید دانست که در این مناطق چه کار می‌کنیم.

رئیس‌ جمهور ترکیه با بیان اینکه دلیل اصلی تمام کودتاها، دشمنی با تاریخ و ارزش‌های ملت شریف ترکیه بود، تصریح کرد: "صمیم گرفتیم نام‌های تاریخی این جزیره را در تاریخ دفن و آن را به جزیره دموکراسی و آزادی‌ها تبدیل کنیم. به افرادی که امروز دشمن دموکراسی در ترکیه هستند بنگرید، تمام آن‌ها از طرفداران 27 مه هستند.

جزیره دموکراسی و آزادی با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس حزب حرکت ملی و مقامات نظامی و سیاسی ترکیه رسما افتتاح شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان جزیره دموکراسی آزادی ترکیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد