Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تا کنون ۴۴۷ کارگاه واجد شرایط برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

احمد خانمحمدیان مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در ۲۳خرداد ماه شیوه نامه پرداخت تسهیلات به بانک ها ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تسهیلات حمایتی کرونا برای ۱۳ رسته شغلی که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، در نظر گرفته شده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه  محدودیت زمانی برای ثبت نام کارفرمایانی که پیامک دریافت کردند وجود ندارد اظهار کرد: تاکنون ۴۴۷ کارگاه واجد شرایط برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات به صورت ۲ مرحله‌ای بوده که در مرحله اول ۵۰٪ تسهیلات متعلق به صاحبان کسب‌ و کار پرداخت و مابقی یک ماه بعد از آن و پس از تأیید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سامانه کارا به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

خانمحمدیان تصریح کرد: نسبت تعیین‌شده در هر مرحله برای واحدهای کسب ‌و کار به ازای هر شاغل یک‌صد و بیست (۱۲۰) میلیون ریال تعیین شده که ۷۰٪ این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و ۳۰٪ آن برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب ‌و کار است، برای واحدهای کسب ‌و کار در رسته‌هایی که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر شاغل یکصد و شصت (۱۶۰) میلیون ریال تسهیلات تعیین شده که ۵۰٪ این مبلغ برای هزینه‌های دستمزد و ۵۰٪ آن برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب ‌و‌ کار است و برای واحدهای کسب‌وکاری که تعداد شاغلین آنها بالای ۵۰ نفر است، پرداخت تسهیلات به روشی متفاوت انجام می‌شود. در خصوص این واحدها بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا؛ تسهیلات با تعهد بازپرداخت، در اختیار صاحب کسب‌وکار قرار ‌می‌گیرد ولیکن سهم شاغلین با اخذ موافقت از کارفرما در زمان انعقاد قرارداد، نزد بانک مسدود و بر اساس فهرست اعلامی کارفرما و شماره حساب شاغلین که احراز اشتغال‌شان به تأیید سازمان تأمین اجتماعی رسیده و در سامانه کارا درج شده است، در وجه آنها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: نوع عقد، مرابحه عام و نرخ سود ۱۲٪ است. علاوه بر این، مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات ۲۴ ماه و شروع اقساط از ابتدای مهرماه سال ۹۹ است( سود دوره تنفس از زمان پرداخت تسهیلات تا ابتدای مهر ماه محاسبه و به مبلغ بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود) و آن تعداد از واحدهای کسب‌ و کار معدودی که ممکن است نسبت به بازپرداخت تسهیلات در موعد مقرر اقدام نکنند و یا با تشخیص و اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا دستگاه بخشی مربوطه، منابع دریافتی را در غیر مصادیق تعیین شده هزینه کنند، به مدت ۲ سال از دریافت هرگونه خدمات بانکی( تسهیلات، ضمانت‌نامه، اعتبارات اسنادی و…) محروم شده و موظف به پرداخت وجه التزام به نرخ ۲۴٪ (شامل ۱۸٪ نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶٪ جریمه) خواهند شد.

به گفته ی خان محمدیان  بازپرداخت تسهیلات کرونا دو سال است و سه ماه پس از واریز (مهرماه) شروع می‌شود. 

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال تسهیلات ایلام رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی پرداخت تسهیلات واحدهای کسب تعیین شده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، رییس اداره بهزیستی شهرستان خواف گفت: مددجویان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان از ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض ساخت و بهسازی مسکن در سال گذشته برخوردار شدند.

 سید مهدی متولی در حاشیه افتتاح یک منزل مسکونی مددجویان بهزیستی در بخش سنگان خواف افزود: ۹۸ طرح احداث مسکن مددجویی بهزیستی، امسال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در حال احداث است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خواف گفت: به هر خانواده از مددجویان بهزیستی مبلغ یک میلیارد ریال و خانواده‌های دارای ایتام، نزدیک به ۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض مسکن پرداخت می‌شود.

متولی افزود: پارسال ۱۰ مسکن مددجویان بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی، خیران و تسهیلات بلاعوض در شهرستان خواف بهره برداری شد.

 

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد
  • پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی
  • این افراد می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی