Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعضی آدم‌ها در دل و جان ما تا ابد ماندگارند و این را خودشان نه، که اعمال و اندیشه‌شان سبب شده است. یکی از این آدم‌های ماندگار شهید محسن حججی است که شاید بسیاری از ابعاد زندگی‌اش هیچ گاه بر ما روشن نشود. ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، برای فراموش کردن بعضی آدم‌ها یک دلیل کافی است اما برای به خاطر داشتن آنها هزاران دلیل و علت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما شهدا را تا همیشه در ذهن و دل و جان‌مان به خاطر داریم چرا که آنها آدم‌های متفاوتی بودند، شجاع و فداکار بودند، خود و خانواده را به ملت و وطن ترجیح نمی‌دادند، چشم و دل بر تعلقات دنیا بسته بودند و تنها رضای خدا برایشان مهم بود.

آنها بدون اینکه به دنیای مادی فکر کنند در اندیشه پرواز بودند، پروازی که در نهایت آنها را به آرزوهایشان رساند و آسمانی‌شان کرد. وقتی در زندگی شهدا کنکاش کنیم دلایل دیگری را با چشم خود می‌بینیم و واقف می‌شویم که چرا نمی‌توان آنها را فراموش کرد. شهدا نه تنها دست از دنیا شسته و خدایی شده بودند بلکه کارهایی می‌کردند که سبب خشنودی خلق خدا باشد.

آنها در امور خیر نیز دست داشتند و هر کاری چه مادی و چه غیر مادی می‌توانستند انجام می‌دادند. یکی از شهدایی که در جوانی و در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید محسن حججی است.

مروری کوتاه بر زندگی شهید محسن حججی

شهید محسن حججی تیرماه 1370 در نجف آباد به دنیا آمد و در نبرد با تروریست‌های داعش پس از دو روز اسارت در تاریخ 18 مرداد 1396 به شهادت رسید. با وجود اینکه از زمان شهادت تا کنون مطالب بسیاری در مورد شهید حججی خوانده و نوشته‌ایم اما او هم مانند بسیاری دیگر از شهدا ابعاد ناشناخته‌ای دارد که شاید گاهی بخشی از آن آشکار شود.

شهید حججی به شخصیت شهید حاج احمد کاظمی علاقه بسیاری داشت به طوری که با این شهید به گونه‌ای زندگی و دوستی می‌کرد و هر هفته سر مزار ایشان حاضر می‌شد. او علاقه زیادی به شهادت داشت و تمام تلاش خود را کرد تا سرانجام به آرزوی خود برسد.

یکی از اقداماتی که شهید حججی در زمان حیات خود انجام می‌داد مشارکت در امور خیریه و دستگیری از نیازمندان بود. شهید حججی در اردوها و گروه‌های جهادی نیز فعالیت داشت و با موسسه خیریه ذاکرین امام حسین (ع) همکاری می‌کرد و ماهانه مبلغی را به حساب آنان واریز می‌کرد.

بخشی از موارد هزینه‌های این خیریه بر طبق اساسنامه صرف کمک هزینه جهیزیه، ازدواج، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، ایتام به ویژه دانش آموزان بی بضاعت و به طور خاص کمک فرهنگی قرآنی به مراکز فرهنگی مناطق محروم می‌شد.

بیش از 17000 ماسک بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مرکزی توزیع شدکرمان| مکتب انقلابی حاج قاسم امتداد نهضت امام خمینی(ره) استروایت تسنیم از 40 روز فراق شهید مدافع سلامت؛ دکتر فرهاد به آرزوی دیرینه‌اش رسید + فیلم

دستخط شهید محسن حججی بر فرم موسسه خیریه

شهید حججی به مدت 5 سال کمک ماهانه به موسسه خیریه ذاکرین امام حسین (ع) را به عهده گرفته و فرم آن را با دستخط خود نوشته و امضا کرده بود.

شهید محسن حججی در زمان حیات خود اقدامات فرهنگی بسیاری انجام داده بود که یکی از آن‌ها تشویق نوجوانان و جوانان به کتابخوانی بود، او همچنین جوانان را برای رفتن به مسجد و انجام اقدامات فرهنگی و مذهبی تشویق می‌کرد.

موسسه ذاکرین امام حسین (ع) نیز یکی از اقدامات خیرخواهانه شهید حججی بود که شاید کمتر کسی از آن اطلاع داشت.

تنها فرزند شهید محسن حججی 24 فروردین 1395 به دنیا آمد، نامش را علی می‌گذارند، محسن در فایل صوتی وصیتش این گونه به تنها فرزندش خطاب می‌کند: «سلام علی آقا، سلام باباجان، سلام پسر گلم، چند کلمه‌ای هم می‌خواستم با تو حرف بزنم، ببخشید که باباجان در سن کودکی رهایت کردم و رفتم!... اسمت را گذاشتم علی تا مولا و پیشوایت، الگویت علی (ع) شود!... می‌خواهم طوری علی‌وار (ع) زندگی کنی که یکی از سربازان امام زمان (عج) شوی...».

شهید حججی برای شهادت کاملاً خود را آماده کرده و برای رسیدن به آن به پابوس مادر نیز رفته و رضایت ایشان را نیز گرفته بود.

او یکی از شخصیت‌های اثرگذار در جامعه ایرانی و اسلامی است به طوری که بسیاری از نوجوانان و جوانان ایرانی و مسلمان خارج از کشور نیز شهید حججی را الگوی زندگی خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/164/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذاکرین امام حسین شهید محسن حججی موسسه خیریه شهید حججی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری، عصر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسجد جامع نارمک برگزار شد.

بنابر روایت جماران، در این مراسم که از طرف خانواده شهید مطهری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، علی، محمد و مجتبی مطهری، علی لاریجانی، محسن هاشمی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902356

دیگر خبرها

  • چهره خندان ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری + عکس
  • معلم شهید پس از ۳۹ سال به میهن بازگشت/جزئیات تشییع پیکر در ورامین
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود
  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد
  • (تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • مهدی نصیری، جزئیات زندگی خصوصی محسن مخملباف و مادرش را منتشر کرد که خلاف اخلاق بود /او به سیدمحمد خاتمی توهین و بی ادبی می کرد
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد