Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر، از آمادگی برای برداشت گندم خبر داد و اظهار داشت: از دسترنج و محصولات کشاورزان به نحو احسنت حفاظت می‌کنیم تا خرید موفقی داشته باشیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه خرید تضمینی توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و نیز تعاون روستایی انجام می‌گیرد گفت: باید به شدت با ورود دلالان مبارزه و از خرید گندم خارج از شبکه جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شاخص‌های تولید محصولات کشاورزی در استان تهران بیش از میانگین کشوری است، چرا که در کشور به طور متوسط به ازای هر متر مکعب آب ۱.۴ کیلوگرم محصول تولید می‌شود، اما در استان تهران این رقم به ۲.۲ کیلوگرم محصول به ازای هر یک متر مکعب آب می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان داشت: برنامه تولیدی محصولات کشاورزی استان تهران بر جهش چشمگیر تا ۶.۲ میلیون تن تا پایان امسال هدف گذاری شده که برش شهرستانی این برنامه نیز به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 4936081

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان تهران برداشت گندم ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند راهپیمایی روز قدس روابط عمومی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد