Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما در این مقاله به معرفی و بررسی یک گونه از باتری می پردازیم که لیتیوم آیون نام دارد.

طرفداری - باتری لیتیوم آیون یکی از انواع مختلف باتری های گوناگونی است که در بازار به فروش می رسد و شما می توانید در مغازه های فروش و خرید باتری پیدا کنید.

 ما در این مقاله به معرفی و بررسی این گونه از باتری می پردازیم که لیتیوم آیون نام دارد و در زمان تخلیه، یونهای لیتیم از الکترودهای منفی به سمت الکترود مثبت و در زمانی که بخواهید آن ها را شارژ کنید، برعکس جا به جا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتری لیتیوم آیون چیست و چه کاربردی دارد؟

باتری‌های لیتیوم آیون یک ویژگی جالبی که دارند این است که بر خلاف بسیاری از باتری ها که در سایت های مختلف میتوانید از آنها بازدید کنید بالاترین چگالی انرژی را مهیا میکنند که بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در دانشگاه اسلوی نروژ انجام شد، میزان این انرژی به اندازه دو تا از باتری‌های نیکل کادمیومی می باشد.

از باتری لیتیوم آیون میتوان در بسیاری از دستگاه های قابل حمل که شاید فکرش هم نکنید استفاده می شود مانند یک سری از دوربین های قدیمی که مصرف بالایی دارند و در آن ها از فیلم های نوع 35 میلی متری استفاده می شود.

باتری لیتیومی Li نوعی از سلول‌ها با ترکیب شیمیایی باتری است. باتری لیتیوم در انواع لیتیوم پلیمر Li-Po و یا لیتیوم یون Li-Ion و یا لیتیوم کادمیوم Li-Ka و... ساخته می‌شود.

در این بخش انواع باتری لیتیوم را مشاهده می‌کنید. باتری‌های قابل شارژ بر اساس ساختار شیمیایی و سیکل شارژی به دو دسته بسیار عامه تقسیم میشوند. باتری‌های...

باتری لیتیوم آیون سامسونگ

باتری لیتیم آیون سامسونگ که از کیفیت بالایی برخوردار است که مهم ترین استفاده آنها در وسایل امروزی از وسایل دیجتالی مانند لپ تاپ و تبلت ها تا موتورهای برقی و دوچرخه های برقی می باشد. 

باتری لیتیوم  18650

این باتری از جنس  لیتیوم یون می باشد، باتری لیتیوم آیون از خانواده باتری های قابل شارژ است که در زمان واحد، تخلیه یون های لیتیوم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت ودر هنگام شارژ شدن وارونه حرکت می کند.

باتری 18650 دارای توان 2200 میلی آمپری میباشد. این توان برای هر سلول این باتری لیتیوم یون Li-Ion میباشد. میتوان با ترکیب کردن چند عدد از این سلول‌ها میتوان ولتاژ و توان آمپراژ بیشتری را تولید کرد.

باتری های لیتیوم آیون مناسب برای ساخت پاور بانک و استفاده در ربات و دستگاه‌هایی که نیاز به آمپر یکنواخت دارند، میباشد.

این باتری ها بالاترین چگالی انرژی را دارا می باشند و این یعنی تقریبا نیرویی  دو برابر انرژی قابل دسترسی از باتری های نیکل کادمیوم!

باتری سایز 18650 از جمله باتری های پر کاربرد و پر فروش است و در دو نوع سرتخت و نوک دار تولید می گردد. ولتاژ این باتری 3.7 ولت می باشد.

موارد مصرف باتری لیتیوم آیون

باتری لیتیوم آیون در دستگاه های زیر مصرف زیادی دارد:

باتری چراغ قوه باتری اسکوترهای برقی باتری لپ تاپ باتری اسباب بازی باتری پاور بانک باتری تبلت باتری پیچ گوشتی شارژی باتری دریل برقی اجزای باتری لیتیوم آیون

اجزای اصلی هر باتری جدا از نوع آنها به سه بخش الکترود مثبت، الکترود منفی و الکترولیت تقسیم می شود.

 در باتری‌های لیتیوم آیون، الکترود مثبت یا کاتد از یک ترکیب لیتیم مانند لیتیم کبالت اکسید و الکترود منفی یا آند از کربن ساخته شده و یک لایه جدا کننده در بین آن‌ها قرار دارد.

یکی دیگر از ویژگی های باتری‌های لیتیوم آیون دارا بودن مدارهای الکترونیکی محافظ و فیوزهای جهت جلوگیری از عکس شدن قطبیت، اعمال ولتاژ بیش از حد، گرم شدن بیش از حد و ایمنی بالای آنها است.

الکترولیت در این باتری ها از مجموعه ای از مواد تشکیل شده که هر کدام وظیفه خاص خود را دارند.

اگر عملکرد هرکدام از الکترولیت ها به مخاطره بیوفتد باتری لیتیوم آیون از کار می ایستد.

 جنس الکترولیت در باتری های لیتیمی از نمک لیتیم دریک حلال آلی می باشد که به دلیل آتش زا بودن اقدامات ایمنی ای برای رفع خطر این باتری ها انجام می شود.

این اقدامات نیازمند مهندسی پیچیده ای در راستای ساختار اجزای الکترولیت انجام می شود.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید

این بیماری در پی تجمع مایع لنفی زیر ناخن که موجب می‌شود به رنگ زرد به نظر برسند، ایجاد می‌شود و می‌تواند نشانه اختلال در سیستم لنفاوی باشد. مبتلایان به این عارضه ممکن است به مرور زمان به بیماری‌های ریوی یا سیستم لنفاوی (مبارزه با عفونت) دچار شوند.

متاسفانه علت این عارضه معمولا ناشناخته است با این حال برخی از دلایل هم مطرح شده‌اند که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

ژنتیک : اگر در خانواده شما کسی ناخن‌ زرد دارد، احتمال ابتلا به آن در شما هم بیشتر است.

انوع خاصی از سرطان: این عارضه در مواردی نادر با سرطان مغز استخوان (multiple myeloma)، سرطان ریه، سرطان پستان، سرطان کیسه صفرا، سرطان حنجره و لنفوم و برخی سرطان‌های دیگر همراه بوده است.

سندرم‌های نقص ایمنی: سندرم ناخن زرد در مواردی به دلیل کمبود ایمونوگلوبولین جی (IgG)، نوعی کمبود آنتی‌بادی که در آن بدن ایمونوگلوبین کافی تولید نمی‌کند و همچنین نقص ایمنی متغیر شایع (وضعیتی که با عفونت‌های مکرر مشخص می‌شود) ایجاد می‌شود.

بیماری‌های غده تیروئید:  سندرم ناخن زرد گاهی با بیماری هاشیموتو (تیروئید بزرگ‌شده و آسیب‌دیده)، کم‌کاری شدید تیروئید و تیروئید پرکار همراه است.

سندرم نفروتیک: سندرم ناخن زرد خیلی به‌ندرت ممکن است همراه با سندرم نفروتیک (زمانی که کلیه‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند) نیز ظاهر شود.

به نوشته ایندیپندنت،‌ اختلالات لنفاوی، آرتریت روماتوئید و کمبود ویتامین E هم می‌تواند زرد شدن ناخن‌ها را به دنبال داشته باشند.

نشانه‌های سندرم ناخن زرد

اگرچه زرد شدن ناخن‌ها از نشانه‌های اولیه این سندرم است، علائم دیگری هم هستند که باید مراقب آن‌ها باشیم.

برخی از این علائم عبارتند از ناخن‌های زرد، ضخیم و منحنی، ناخن‌هایی که رشدشان متوقف شده است، ناخن‌هایی که از بستر زیرینشان جدا شده‌اند، عفونت در بافت نرم اطراف ناخن و از دست دادن کوتیکول (پوسته ناخن).

سندرم ناخن زرد معمولا به ‌عوارض ناشی از این بیماری بستگی دارد و متخصصان درمان‌ها را بر اساس آنچه برای بیمار مشکل ایجاد کرده است، ارایه می‌کند.

برخی از این روش‌های درمانی شامل مصرف آنتی‌بیوتیک برای عفونت‌های تنفسی،‌ ویتامین E برای ناخن، کورتون (کورتیکواستروئید)‌ برای التهاب و جراحی، زمانی که پوشش ریه‌ها و حفره قفسه سینه پر از مایع می‌شود، هستند.

به گزارش وری‌ول‌هلت، در مجموع می‌توان گفت که سندرم ناخن زرد چیزی فراتر از زرد شدن ناخن‌ها است و می‌تواند سیستم تنفسی و غدد لنفاوی را درگیر ‌کند و در مواردی عامل آن ژنتیک یا بیماری‌های مزمن است و در صورت ابتلا به سندرم ناخن زرد، می‌توان از طریق روش‌های درمانی متمرکز بر رفع نشانه‌های این عارضه، آن را کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • چرا در پروژه ها از سینی کابل گالوانیزه برق استفاده می کنند؟